آب میوه گیری در مقابل اسموتی: کدام سالم تر است؟

آب میوه گیری در مقابل اسموتی: کدام سالم تر است؟


وقتی صحبت از آب میوه گیری در مقابل می شود. اسموتی ، کدام یک برای شما سالم تر است؟ شاون موریسون ، MS ، RD ، LD ، قبل از به اشتراک گذاشتن آخرین قضاوت خود ، مزایا و معایب هریک را توضیح می دهد.

یکی از راحت ترین راه ها برای ادغام فواید میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی ، قرار دادن آنها به شکل نوشیدنی است. تهیه آن آسان است ، به شما امکان می دهد طعم ها را به دلخواه خود آزمایش کنید و می توانید آن را در سفر حرکت دهید.

دو راه برای به دست آوردن این مزایا شامل آب میوه گیری تازه یا مخلوط کردن آن در اسموتی است. اما آیا آب میوه بهتر از اسموتی است؟ و تفاوت آنها دقیقاً چگونه است؟

اگرچه هر کس سهم خود را از مزایای سلامتی دارد ، اما باید به تفاوت های مهمی توجه کرد. درک مزایا و معایب آب میوه گیری و اسموتی ها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که برای اهداف و نگرانی های شما بهترین است.

برای خواندن همه جزئیات درباره آب میوه و اسموتی ، از جمله نکات تهیه هر دو ، به خواندن ادامه دهید.

خارش پدر و پسر در آشپزخانه

معایب و مزایای آب میوه گیری

آب میوه گیری شامل مصرف میوه ها و سبزیجات کامل یا پوست کنده و پردازش آنها از طریق مکانیزمی است که مایع را استخراج می کند.

این یک روش رایج برای افزایش سریع تغذیه است ، اما همچنین بخشی از رژیم های مد روز و “پاکسازی” است. و در حالی که ما تمیز کردن تمام آب-یا رژیم غذایی خطرناک را توصیه نمی کنیم-آب میوه مزایای ارزشمندی را ارائه می دهد.

مزایای

آب میوه هایی که 100 درصد آبمیوه هستند از نظر USDA آب میوه هستند. USDA توصیه می کند که بزرگسالان روزانه دو تا سه فنجان میوه بخورند تا آب به شما در برآوردن این نیاز کمک کند.

آب میوه ها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد مغذی برای بسیاری از عملکردهای بدن برای حفظ سلامت طولانی مدت مطلوب مهم هستند.

علاوه بر این ، آب میوه ها ممکن است در مقایسه با اسموتی ها قند کمتری داشته باشند – اما این بسته به مواد تشکیل دهنده آن بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، آب میوه با سبزیجات برگ دار در یک سیب به طور معمول قند کمتری نسبت به یک اسموتی میوه ای با پایه موز دارد-حتی اگر اسموتی دارای مواد دیگری مانند کره آجیل ، دانه یا پودر پروتئین باشد تا متعادل تر شود.

مزیت آب میوه هایی که قند کمتری در مقایسه با اسموتی ها دارند این است که هنوز ویتامین ها و مواد معدنی را تامین می کنند در حالی که مصرف قند را به حداقل می رسانند. اگر یکی از اهداف سلامتی شما کاهش یا حذف قند از رژیم غذایی است ، آب میوه جات ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

نودیلر

از آنجا که فرآیند آب میوه گیری گوشت و تفاله فیبری را از میوه خارج می کند ، آب میوه فاقد فیبر است ، بنابراین یکی از معایب آب میوه را نشان می دهد. فیبر یکی از مهمترین ویژگی های تغذیه ای میوه ها و سبزیجات است زیرا شما را بیشتر سیر نگه می دارد و می تواند به هضم غذا کمک کند.

مزیت دیگر آب میوه ها این است که برخلاف اسموتی ها ، آب میوه ها نمی توانند به اندازه کافی جایگزین غذا شوند. اگرچه رژیم های غذایی اخیر یا ادعاهای پاکسازی ممکن است متفاوت باشد ، اما محصولات آبدار به تنهایی کالری ، پروتئین ، کربوهیدرات یا چربی مورد نیاز بدن را تأمین نمی کنند. ممکن است در نهایت وزن خود را کاهش دهید (به دلیل کمبود کالری) ، اما این روش برای مدیریت وزن نه سالم است و نه پایدار.

در نهایت ، تجهیزات لازم برای آب میوه ممکن است گران باشد. حتی اگر بتوانید آب میوه ها و برخی سبزیجات را به صورت تئوریک با دست فشار دهید ، بسیار ناراحت کننده است و راحتی این روش را نادیده می گیرد. قیمت آب میوه گیری از حدود 50 دلار تا 400 دلار است ، بنابراین ممکن است این گزینه مقرون به صرفه برای همه نباشد.

زن اسموتی میوه را در یک لیوان پر از پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم می اندازد

معایب و مزایای اسموتی ها

اسموتی ها میوه ها ، سبزیجات و سایر افزودنی های مفید مانند شیر ، پودر پروتئین ، کره آجیل و دانه ها را ترکیب می کنند.

اسموتی ها انواع مختلفی دارند. برخی (درست به نام آنها) صاف و کرمی هستند. برخی دیگر ممکن است یخی یا آبکی و همچنین شیرین یا “خاکی” با مقدار زیادی سبزیجات باشند. همچنین می توانید کاسه اسموتی را در خانه درست کنید یا از قبل بسته بندی شده بخرید.

مزایای

دو مزیت بزرگ اسموتی ها تنوع و توانایی آنها در داشتن مشخصات متعادل تغذیه ای است.

با استفاده از اسموتی ، می توانید پروتئین و چربی های سالم را به راحتی برای افزایش سیری اضافه کنید. استفاده از گوشت میوه ها یا سبزیجات نیز فیبر را حفظ می کند که باعث می شود مدت زمان بیشتری ادامه دهید. با ترکیب مناسب مواد ، اسموتی ها می توانند سیر شوند و حتی می توانند جایگزین یک وعده غذایی شوند. (برعکس ، آب میوه در واقع حذف می کند مقداری ارزش غذایی – یعنی فیبر – در طول آماده سازی.)

علاوه بر این ، اسموتی ها نسبتاً ارزان هستند و به راحتی قابل تهیه هستند. ممکن است قبلاً مخلوط کن یا غذاساز در خانه داشته باشید. در غیر این صورت ، میکسرهای ارزان قیمت زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاه ها خریداری کنید.

نودیلر

وقتی نوبت به مخلوط کردن اسموتی ها می رسد ، مواد تشکیل دهنده می توانند ارزش غذایی خود را ایجاد کرده یا بشکنند. متأسفانه ، بسیاری از دستور العمل های اسموتی تقریباً به اندازه نوشابه قند دارند.

برای تهیه یک اسموتی سالم – چه به عنوان میان وعده و چه به عنوان جایگزین – تعادل کلیدی است. ما بعداً نکات خاصی را در مورد نحوه انجام این کار به شما ارائه می دهیم. فعلا آن اسموتی ها را به خاطر بسپارید می توان سالم ، به شرطی که حاوی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی های سالم باشند.

یکی دیگر از معایب اسموتی ها این است که آنها برای آزمایش به آزمایش می پردازند. گاهی اوقات یک اسموتی خوشمزه وقتی قهوه ای یا خاکستری می شود کمی به نظر می رسد و حتی با نوشیدن آن می تواند رنگ خود را تغییر دهد. هر اسموتی که درست کنید ارزش اینستاگرام را ندارد-اما این خوب است! به هر حال ، ظاهر یک اسموتی فواید سلامتی آن را تعیین نمی کند.

با این حال ، اگر ظاهر شما را آزار می دهد ، به سادگی تعدادی از دستور العمل ها را جمع آوری کرده و بچرخانید. جمع آوری ترکیبی متنوع از دستور العمل های اسموتی که دوست دارید با ارائه طیف وسیع تری از مواد مغذی نیز برای شما مفید خواهد بود.

زن اسموتی با سبزیجات می نوشد که از آب میوه سالم تر است

آب میوه در برابر اسموتی: کدام سالم تر است؟

همانطور که در بالا دیدیم ، آبمیوه ها و اسموتی ها فوایدی دارند. بهترین گزینه برای شما در نهایت به اهداف سلامتی شما بستگی دارد. با این حال ، به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، قضاوت من این است که اسموتی ها از آب میوه ها سالم تر هستند.

من این را می گویم زیرا خوردن تنقلات و وعده های غذایی متعادل ضروری است. این که آیا سعی می کنید وزن خود را کنترل کنید یا فقط محصولات بیشتری در رژیم روزانه خود می خواهید ، اسموتی ها معمولاً عالی هستند زیرا:

  • اسموتی ها دارای فیبر هستند که فاقد آب میوه است
  • اسموتی ها بیشتر سیر کننده هستند
  • بهترین دستور العمل های اسموتی دارای تعادل سالم پروتئین ، کربوهیدرات و چربی های سالم است

باز هم ، هنوز مزایای سلامتی آب میوه وجود دارد ، بنابراین من توصیه نمی کنم که آب آن را به طور کامل جدا کنید. در عوض ، من توصیه می کنم آنها را با رژیم متعادل بنوشید تا سیری را افزایش داده و مواد مغذی آنها را به طور م absorbثرتری جذب کنید.

با این حال ، من نوشیدن آب میوه را به عنوان جایگزین غذا برای کاهش وزن توصیه نمی کنم. پس از همه ، شما می توانید کسری کالری ایجاد کنید در حالی که هنوز غذاهای متعادل می خورید تا از مدیریت وزن سالم حمایت کنید.

طرز تهیه بهترین اسموتی و آب میوه

در اینجا نکاتی برای استفاده بیشتر از هر دو نوع مخلوط ارائه شده است.

نکات آب میوه گیری

  • از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و قبل از تهیه آب میوه حتما آنها را کاملاً بشویید.
  • زنجبیل تازه یا زردچوبه را برای تقویت ضد التهاب به آن اضافه کنید.
  • سبزیجات را در آب میوه های خود باز کنید ، مانند کلم پیچ ، پنیر سوئیسی ، هویج و چغندر. اگرچه آنها به اندازه آب میوه های خالص خوشمزه به نظر نمی رسند ، اما تعدادی از عناصر کلیدی را که برخی میوه ها فاقد آن هستند ارائه می دهند.
  • با نوشیدن فقط وعده های کوچک در یک زمان مراقب میزان قند خود باشید. برای مرجع ، هشت اونس 100 درصد آب میوه معادل یک وعده میوه است. اکثر بزرگسالان حداقل به دو فنجان میوه در روز احتیاج دارند که بیش از نیمی از آن نباید از آب میوه تهیه شود.

نکات اسموتی

  • مخلوط خود را با افزودن مقدار زیادی پروتئین بزرگ کنید – فکر کنید کره آجیل ، دانه ، شیر یا شیر گیاهی ، اسپیرولینا و پودر پروتئین.
  • مطمئن شوید اسموتی شما مقدار زیادی چربی سالم مانند آووکادو ، ماست یونانی ، روغن نارگیل / آجیل ، دانه های چیا و دانه کتان آسیاب شده دارد.
  • محصولات تازه را فریز کنید تا در دستور العمل های اسموتی آینده استفاده شود. سبزیجات یخ زده ، موز و آناناس همگی بافت فوق العاده ای ایجاد می کنند.

انسان با میوه و سبزیجات سبز اسموتی درست می کند

نتیجه نهایی

بسیاری از مردم میوه و سبزیجات کافی نمی خورند ، بنابراین فرم های مایع یک راه مناسب برای تقویت رژیم غذایی شما است. با این حال ، مزایا و معایب Juice Vs.

اگر می خواهید مواد مغذی بدون جایگزینی یک وعده غذایی سریع افزایش یابد ، نوشیدن آب میوه با رژیم غذایی متعادل گزینه مناسبی است. اما اگر چیزی بیشتر سیر کننده می خواهید ، که باعث مدیریت وزن سالم نیز می شود ، اسموتی ها ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

در حالی که اسموتی ها و آب میوه ها دارای مواد مغذی حیاتی هستند ، اسموتی ها معمولاً بهتر هستند زیرا می توانند با ترکیبی متعادل از درشت مغذی ها موجود باشند.

در مجموع ، شما می توانید با افزایش مصرف محصول خود از طریق نکات و ملاحظاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت ، سلامت و طول عمر بیشتری را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*