آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها

آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات در مورد مکمل ها برای سلامت روده و گوارش غالب هستند. گاهی اوقات حتی با وجود نقش های متفاوت در بدن ، به جای آن صحبت می شود. اگر به دنبال تقویت سلامت روده خود هستید ، هر دوی آنها جای خود را برای کمک به شما در بهترین حالت ممکن دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل چیست. پروبیوتیک؟ با این مکمل های استثنایی برای سلامتی آشنا شوید و بفهمید که کدام مکمل بیشتر با اهداف شما مطابقت دارد.

آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها هر دو از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب به بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف جنس پروبیوتیک وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه گونه ها هستند لاکتوباسیلوس در بیفیدوباکتریومبه هر دو دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده وجود دارند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً هضم را هدف قرار می دهند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک نگرانی ها را از جمله شیوع بیماری تا سلامت واژن به دلیل مزایای مختلف آنها برطرف می کند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

اسموتی پاپایا ، پاپایای تازه و موز برای کمک به نفخ

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی اصلی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. احتمالاً شما در مورد فردی که عدم تحمل لاکتوز دارد ، شنیده اید ، به این معنی که آنزیم لاکتاز کم است و در مصرف لاکتاز ، قندی که در لبنیات وجود دارد ، مشکل دارند. این تنها یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نمی شود. به علاوه ، سطح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارش (نفخ ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد شدیدتر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئازهایی که پروتئین ها و اسیدهای آمینه را تجزیه می کنند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شود. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند اما در نهایت فواید متفاوتی دارند. برای کمک به شما در یافتن بهترین مکمل برای محدود کردن سلامت خود بر اساس نیازهای خود ، مشخص کنید که کدام علائم را می خواهید بهبود بخشید یا شرایطی که برای شما صدق می کند.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید از مخلوط آنزیم های گوارشی در ابتدای غذا استفاده کنید. با این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی مهم در غذای شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها ممکن است ناراحتی های بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را تسکین دهند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را تقویت کنید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ترویج دهید. عدم تعادل در روده می تواند بر سلامت و ظاهر پوست در نتیجه محور خوب پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

وعده های غذایی بزرگتری می خورید و اهل چراندن غذا نیستید.

اگر به طور معمول وعده های بزرگ غذا می خورید ، یک آنزیم گوارشی می تواند متحد کامل شما باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، در حالی که بیشتر رضایت بخش هستند ، می توانند از سیستم گوارشی شما نیز مالیات بگیرند. هضم یک وعده غذایی بزرگتر می تواند زمان بیشتری طول بکشد و باعث ایجاد احساس سیری ناخوشایند می شود. این جایی است که ترکیب آنزیم های گوارشی می تواند با تجزیه مهمترین مواد مغذی در رژیم غذایی شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر تحت رژیم دارویی هستید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته تحت راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را از بین ببرند و عوارض جانبی ناخواسته ای مانند تغییر در حرکات روده را ایجاد کنند. افزودن پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از پیامدهای گوارشی را کاهش دهد.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

در صورت عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز ، باید هم فرمول پروبیوتیک و هم مخلوط آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها ممکن است اختلالات گوارشی عمومی مرتبط با عدم تحمل شیر را تسکین دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کند ، و این امر باعث می شود افراد غیر حساس / حساس بتوانند شیر را در حد اعتدال مصرف کنند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم بهتر با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا تداخلات احتمالی را رد کنند.

بسیاری از مردم می توانند از افزودن دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. به هر حال ، همه آنها برای فرآیندهای گوارشی ما مهم هستند. اگر می خواهید مخلوط پروبیوتیک و آنزیم گوارشی را به برنامه خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. ثبات برای دستیابی به مزایای معنی دار بسیار مهم است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک بسیار مشهود نیست. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها تقریباً از نظر محتوا تسکین فوری ارائه می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز همراه با وعده های غذایی که منجر به نفخ یا سوء هاضمه می شود ، مصرف کرد.

در مرحله دوم ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف می کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید. اکثر فرمول های پروبیوتیک هنگامی موثر هستند که با معده خالی مصرف شوند ، مانند اولین چیزی که صبح یا قبل از خواب مصرف می شود. برعکس ، آنزیم های گوارشی برای عملکرد مناسب باید همراه غذا مصرف شوند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده شما هستند. برخی از افراد ممکن است از هر دوی آنها استفاده کنند ، برخی دیگر باید انتخاب های خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. در آزمون ما شرکت کنید تا به شما کمک کند مکمل های مناسب را برای شما محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*