آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟

آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط شنونده قدیمی Nutrition Diva ، Staci پیشنهاد شد ، که تصویری از چیزی به نام آرد تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این چیز دیگری است یا مشروع است؟ آیا مانند آرد سفید عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل استاسی اولین باری بود که در مورد غذای تخمه هندوانه شنیدم. به یاد داشته باشید ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً یکی از داستانهای برتر عصر مدرن است) ، نمی توانم به یاد آورم که چگونه آخرین باری که حتی یک دانه هندوانه دیدم چگونه بود. ظاهراً تمام آن دانه هایی که دیگر سالاد میوه های ما را مسدود نمی کنند ، در حال آسیاب شدن و برچسب گذاری مجدد به عنوان جایگزین آرد کم کربوهیدرات و بدون دانه هستند.

آیا آرد تخمه هندوانه مفید است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و فقط 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد غلات کامل 110 کالری است. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه هندوانه بیشتر شبیه آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه ای آرد بدون غلات و گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چیست خالص به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه نیز به همان اندازه مهم است.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از تامین کنندگان برجسته آرد هندوانه ، این آرد نه تنها بدون دانه و گلوتن نیست ، بلکه “8 بزرگ رایگان” نیز دارد. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که مسئول 90 درصد از تمام اقدامات حساسیت غذایی هستند را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، از رایج ترین) عبارتند از: شیر ، صدف ، ماهی ، سفیده ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند سفید یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

به نظر می رسد که عاری از آلرژن های معمولی یک مزیت بزرگ باشد. و در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برچسب گذاری روی بسته را به عنوان نشانه ای نشان می دهند که غذاهایی که عاری از این آلرژن ها هستند به نوعی سالم تر یا سالم تر هستند. اما برای 95 درصد از افرادی که هیچ حساسیت غذایی ندارند ، اجتناب از آنها هیچ فایده ای ندارد. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند سفید یا سویا شانس ابتلا به آلرژی را افزایش نمی دهد.

8 بزرگ – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج خودداری کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

همچنین به نظر می رسد غذای تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم “Paleo” پیروی می کنند ، استفاده می شود که سعی می کند از رژیم غذایی انسان های شکارچی-جمع آوری کننده ، که میلیون ها سال پیش ، قبل از طلوع خورشید کشاورزی و حیوانات اهلی ، به زمین دویده بودند ، تقلید کند. اولین دستور تهیه آرد تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم برای پنکیک های کم کربوهیدرات ، پالئو و وافل بود.

من احساسات متفاوتی در مورد جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در مورد آن در قسمت قبل صحبت کردم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند در مورد آنچه “مورد تایید سرخپوش” است و نیست ، به شدت وحشتناک باشند ، زیرا این امر با توجه به این که ما در مورد آنچه جمعیت های مختلف پارینه سنگی می خورند و مشکلات سلامتی آنها به طور قطعی نمی دانیم ، کنایه آمیز هستم. و به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند بازگشت به ریشه های تغذیه ای ماست ، مقدار زیادی غذای فراوری شده پالئو وجود دارد.

تصور می کنم افراد اولیه در راهروهای فروشگاه مواد غذایی طبیعی محلی من پرسه می زنند و آسیاب قهوه ، نوارهای انرژی زا ، پارچه های پنیر و سس مایونز مورد تایید سرخپوشان را در چرخ دستی های ماقبل تاریخ خود می اندازند و قبل از حرکت به خانه برای گرم کردن وافل های ماقبل تاریخ خود برای یک دسته از وافل های تخمه هندوانه تازه گرم می شوند. فکر می کنم چیزی در ترجمه گم شده بود.

به نظر می رسد برای جنبشی که مدعی بازگشت به ریشه های تغذیه ای ما است ، مقدار زیادی غذای سرخپوش بسیار پردازش شده وجود دارد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که از اخلاق سرخپوشان یا کربوهیدرات کم استقبال می کردند ، مغزها را ذاتاً ناسالم می دانستند. اما ظاهراً افرادی که از کربوهیدرات کم و سبک زندگی سرخپوستان استفاده می کنند ، بدون این دسته از غذاها کار دشواری است. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های Paleo که با آنها برخورد کردم سعی می کنند بدون استفاده از غلات ، نان ، کلوچه ، مافین و سایر محصولات پخته شده را تهیه کنند.

به عنوان مثال ، می توانید مخلوط های پخت Paleo زیادی پیدا کنید-هم از قبل بسته بندی شده و هم دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. بیشتر آنها ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که به راحتی می توانید آنها را با همان مقدار آرد سفید معمولی جایگزین کنید. اما اگر انتظار دارید نتایج مشابهی بگیرید ، احتمالاً ناامید شده اید. پروتئین گلوتن موجود در سفیده و سایر دانه ها دارای خواص منحصر به فردی است که به استحکام ، کشش و سبکی خمیر و خمیر کمک می کند. نانوایی های بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از نان های حاوی غلات هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد سفید عمل نمی کند. اما اگر گندم نمی خورید یا فقط از بازی با آرد جایگزین لذت می برید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه مشابه استفاده از آرد بادام استفاده کنید.

آیا غلات از سالم بودن رژیم غذایی شما جلوگیری می کند؟

شخصاً ، مگر اینکه عدم تحمل خاصی داشته باشید ، فکر نمی کنم برای داشتن یک رژیم غذایی سالم نیاز به حذف غلات داشته باشید. با این وجود ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهایی که دارای آرد تصفیه شده هستند) می توانند مقدار زیادی کالری به رژیم غذایی شما اضافه کنند بدون اینکه ارزش غذایی زیادی اضافه کنند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که شما غذاهای پخته شده کمتری مصرف می کنید و سبزیجات بیشتری مصرف می کنید ، می بینم که چگونه می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر به سادگی مقدار زیادی نان ، کراکر ، کلوچه ، مافین و وافل بدون غلات را جایگزین غذاهای غلات کنید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه به چه میزان دست یافته اید.

بنابراین آیا نانوایی ها و سایر غذاهای لذیذ شما با آرد سفید ، برنج ، کاساوا یا تخمه هندوانه تهیه می شوند ، پیشنهاد می کنم همان اندازه که در مورد آرد سنتی رعایت می کنید ، اعتدال را رعایت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*