آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ کافت 411

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ کافت 411


دانه های آفتابگردان جزء اصلی در دوگبال بیس بال هستند و قهرمانان ناشناخته مسیر با هم ترکیب می شوند. (بدون توهین ، کشمش.)

اما راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، MD ، MPH ، RD ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR-UCLA و نویسنده کتاب بعدی ، “دستور العمل بقا “.

دانه های آفتابگردان را می توان در اسموتی ها مخلوط کرد ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرد ، در قالب های انرژی زا پخت ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا رنگ آمیزی کرد ، روی نان تست آووکادو پاشیده ، به یک کاسه غذای فوق العاده اضافه کرد یا فقط به تنهایی خورد.

به عبارت دیگر ، آنها بسیار متنوع هستند. اما ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند خالص یک غذای کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه این دانه آفتابگردان متوسط ​​در رژیم متعادل قرار می گیرد؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در یک کاسه

آیا تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتونه باشه!

دانه ها از نظر مواد مغذی متراکم هستند ، به این معنی که آنها می توانند راهی آسان برای به دست آوردن کلان و ریز مغذی های مختلف مورد نیاز شما باشند.

مانند سایر غذاها ، اگر به اندازه سهم خود توجه نکنید ، کالری و تخمه آفتابگردان به سرعت افزایش می یابد. اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها نیروگاه های غذایی هستند

تخمه آفتابگردان فهرستی از مواد مغذی شستشو می دهد.

هونس می گوید: “دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی هستند – ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی.”

آنها آنتی اکسیدان ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E و تخمه آفتابگردان – به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کنند ، که تحقیقات نشان می دهد ممکن است به برخی از بیماری های مزمن کمک کند.

Quyen Vu ، متخصص تغذیه بدن ساحل می گوید دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان مقداری پروتئین گیاهی را تأمین می کند ، اما بیشتر کالری آن از چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان به کاهش وزن شما کمک می کند؟

تخمه آفتابگردان مفید در یک کاسه چوبی.

هونز خاطرنشان می کند: “وقتی همه چیز را زیاد بخورید ، همه چیز به شما وزن می دهد.”

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده – یعنی یک اونس دانه پوست کنده یا. فنجان – پایبند باشند.

Vu می گوید: “هنگامی که هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید تخمه آفتابگردان بخورید.”

اما تا زمانی که به قسمت ها توجه کنید ، تخمه آفتابگردان هیچ وزنی به شما نمی دهد.

Vu توضیح می دهد: “برای به دست آوردن یک پوند وزن بدن حدود 3500 کالری اضافی نیاز است” ، بنابراین مطمئن شوید که به طور مداوم در مصرف آن زیاده روی نکنید.

به طور مشابه ، هیچ ترکیب خاصی در تخمه آفتابگردان وجود ندارد که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشد.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، Vu پیشنهاد می کند که مصرف سالاد یا چاشنی خود را به چند قاشق چای خوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – از دانه های پوست کنده شده در روز محدود کنید.

هونز می گوید: به عنوان یک میان وعده ، فنجان الاغ دانه های پوست کنده “اندازه یک قسمت خوب است که قطعاً به سیری شما کمک می کند.”

این اندازه استاندارد است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید از آن به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – به سادگی یا به دستور دانه های دارچین افرا – لذت ببرید یا آن را در تمام روز تجزیه کنید.

فقط به یاد داشته باشید که این کالریها عمدتا از چربی تشکیل شده اند ، بنابراین می خواهید آنها را در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین سیری متعادل می کند ، درست مانند شیک آفتابگردان ما.

اما Vu می گوید تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها مطمئناً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای تخصصی تری هستید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید و بیاموزید که چگونه در طولانی مدت با دو برنامه تغذیه ای خود ، 2B Mindset و Portion Fix تغذیه سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*