آیا حداقل میزان چربی اشباع شده برای افراد سالم لازم است؟ : تغذیه

آیا حداقل میزان چربی اشباع شده برای افراد سالم لازم است؟ : تغذیه


چربی اشباع یک ماده مغذی ضروری نیست و بر خلاف مواد مغذی ضروری ، از نظر تئوری هیچ حد پایینی وجود ندارد که علائم کمبود آن کمتر از آن باشد. از سوی دیگر ، ما به مقدار مشخصی کالری نیاز داریم و چربی اشباع شده می تواند سالم تر از جایگزین ها باشد. به عنوان مثال ، فراتر از نیازهای اساسی ما برای پروتئین ، پروتئین بیش از حد سیستم را با نیاز به دفع نیتروژن اضافی بار می کند. کربوهیدراتها متفاوت هستند ، اما دریافت بیشتر کالری شما از کربوهیدراتها ، به ویژه کربوهیدراتهای ساده ، می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود و چون ممکن است به اندازه کافی رضایت بخش نباشد ، خوردن آنها. چربی های اشباع نشده بیش از حد نیازهای پایه می تواند اثرات اکسید کننده ای داشته باشد. بر خلاف روش های جایگزین ، چربی اشباع شده ، کالری کالری ، می تواند یک بهبود باشد.

به یاد داشته باشید که اصطلاح “چربی اشباع شده” یک ترکیب خاص نیست ، بلکه برای طیف وسیعی از مواد مختلف بسیار مهم است. همه آنها یکسان نیستند. اسیدهای چرب اشباع با زنجیره کوتاه ، به عنوان مثال “تری گلیسیریدهای زنجیره میانی” ، نیز به عنوان مکمل های غذایی مصرف می شوند. چربی های اشباع شده با زنجیره کوتاهتر از نظر متابولیکی متفاوت هستند زیرا نیازی به مکانیسم انتقال کارنیتین برای ورود به میتوکندری و سوزاندن انرژی ندارند.

برخی از تحقیقات اولیه شامل چربی اشباع شده در عدم کنترل سایر متغیرها مشکوک است. به عنوان مثال ، گوشت قرمز نسبتاً غنی از چربی اشباع است ، اما همچنین دارای آهن است ، که مقدار اضافی آن پرو اکسیدان است. بنابراین چربی های اشباع شده ممکن است به طور نامناسب روغن کاری شده باشند. آنها همچنین منجر به تولید آمونیاک به عنوان پروتئین اضافی ، افزایش انسولین به عنوان کربوهیدراتهای ساده یا حساسیت به تولید رادیکالهای آزاد مانند چربیهای اشباع نشده نمی شوند. به این ترتیب ، برخی از چربی های اشباع شده در رژیم غذایی ممکن است بسیار بهتر از کمی یا اصلاً هیچ باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*