آیا خوردن شش بار در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟

آیا خوردن شش بار در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم وقتی الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 مورد 9 مورد را با 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. برای چی؟ زیرا این همان چیزی است که ما در دنیای رژیم توصیه می کنیم. با این حال ، اثبات نشده است که این الگوی غذایی م theثرترین است.

تحقیقات ادامه می دهد که وقتی تعداد کالری یکسانی در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

پس چرا با این ایده که “من روزانه شش بار غذا می خورم تا متابولیسم را افزایش دهم” می میرید؟ ” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نمی خورید ، بدن شما در حالت گرسنگی قرار می گیرد و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، شروع به ذخیره آن به شکل چربی می کند.”

اجازه دهید ما به شما اطمینان دهیم این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در حین کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 بار در روز با یک میان وعده در جایی که لازم است (صبح ، ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) مناسب است. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای غذا خوردن وجود دارد – به ویژه هنگامی که ما در طول روز دائماً گرسنه هستیم. اگر زمانی که فرصت داریم تا سیری غذا بخوریم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کمتر غذا می خوریم) ، ممکن است کالری کمتری مصرف کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید بعد از ظهر 2 ظهر که 5 ساعت بیرون می روم سر کار بسته بندی کنم و آن را با خودم ببرم؟

آیا باید ساعت مچی را روی گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد وقتی 3 وعده غذایی بزرگتر در روز بخوریم مفیدترین است. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن آنقدر که معده خود را سیر نگه داریم ، احساس سیری و سیری کنیم. همچنین آزادی روانی بیشتری نسبت به غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6 تا 5 ساعت زمان داریم تا بدن ما این را بگوید دوباره گرسنه ام!

این ممکن است برای شما یک نمایش باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این اوصاف ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که فکر می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما تسلط دارد و به نظر نمی رسد سیر باشید ، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! فقط باید بدانید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*