آیا داروهای سازگار از شما در برابر استرس محافظت می کنند؟

آیا داروهای سازگار از شما در برابر استرس محافظت می کنند؟


موضوع امروز توسط Willow شنونده پادکست Nurition Diva پرسیده شد:

“من می خواهم درباره آداپتوژن ها بیشتر بدانم. آیا آنها واقعی هستند؟ آیا می توانند استرس را کاهش دهند؟ ما در سال گذشته استرس زیادی را تجربه کرده ایم ، بنابراین هر چیزی که بتواند به کاهش صداها کمک کند فوق العاده است.”

بسیاری از ما احساس می کنیم در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری تحت استرس بوده ایم. اما حتی قبل از همه گیری ، اکثریت بزرگسالانی که توسط انجمن روانشناسی آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند معتقد بودند که میزان استرس روزانه آنها ناسالم است. و عوامل سازگار نیز چیز جدیدی نیستند.


تاریخچه گیاهان سازگار

اگرچه اصطلاح adaptogen نسبتاً جدید است ، بسیاری از گیاهانی که امروزه به عنوان adaptogen در نظر گرفته می شوند ، قرن ها در طب سنتی چینی در آیورودا استفاده می شده است. اینها عبارتند از Ashwagandha ، Ginseng ، Rhodiola و Schisandra chinensis. در این سیستم های پزشکی قدیمی ، این گیاهان به طور معمول به عنوان “تقویت کننده” یا داروهای همه منظوره در نظر گرفته می شدند که برای هر آسیبی که به شما وارد می شد مفید بودند.

در آغاز قرن بیستم ، پزشکان طب طبیعی و جایگزین به سطح ظاهری منحصر به فردی از استرس که با زندگی مدرن همراه است ، چسبیده بودند. اصطلاح “آداپتوژن” در حدود سال 1940 ابداع شد و در ابتدا به عنوان یک داروی گیاهی تعریف شد که به بدن کمک می کرد تا در برابر اثرات فیزیولوژیکی استرس مقاومت کند یا بر آن غلبه کند-اعم از روانی ، احساسی ، شیمیایی یا محیطی.

فقط در 20 سال گذشته ، آنها توجه بیشتری را از سوی محققان جلب کردند تا آزمایش کنند آیا این گیاهان واقعاً بر پاسخهای فیزیولوژیکی ما به استرس تأثیر می گذارد و اگر چنین است ، دقیقاً چگونه کار می کنند. در سال 1998 ، FDA تعریف زیر را ارائه داد: “نوع جدیدی از تنظیم کننده های متابولیک که نشان داده شده است به سازگاری با محیط کمک می کند و از آسیب های خارجی جلوگیری می کند.”

اصطلاح “آداپتوژن” در حدود سال 1940 ابداع شد و در ابتدا به عنوان یک داروی گیاهی تعریف شد که به بدن کمک می کرد تا در برابر اثرات فیزیولوژیکی استرس مقاومت کند یا بر آن غلبه کند.

استرس همیشه بد نیست

هانس سلی شاید پدر ایده های مدرن ما در مورد استرس باشد. و یکی از بینش های کلیدی او این بود که استرس همیشه (یا فقط) بد نیست. ارتقاء درجه ، عاشق شدن یا بچه دار شدن همه نمونه هایی از شرایط بسیار استرس زا – اما مثبت – هستند. هیجانی که درست قبل از پرسیدن سوال از معشوق خود احساس می کنید و اضطرابی که قبل از ارائه یک سخنرانی عالی در محل کار احساس می کنید هر دو با هورمون های استرس یکسانی همراه هستند.

هنگامی که ما استرس یا هیجان را تجربه می کنیم – همه چیز از ترس در صحنه ، تا سوار بر روی غلتک ، دمای شدید ، و فشار روحی – سیستم عصبی سمپاتیک ما فعال می شود. هجوم آدرنالین سریعتر قلب ما را تند می کند و هوشیاری ما را افزایش می دهد. افزایش قند خون و سطح اکسیژن خون باعث می شود ماهیچه های ما وارد عمل شوند.

اما تصور می شود که ما زمان زیادی را در این شرایط وخیم سپری می کنیم – و این سیل مداوم هورمون های استرس (“اضطراری”) در نهایت به اندام های ما آسیب می رساند و خطر بیماری ما را افزایش می دهد.

تطبیق داده شده است که با تنظیم اثرات مضر یک سیستم عصبی سمپاتیک بیش از حد تحریک شده ، تعدیل کننده ها کمک می کنند. ایده این است که این مواد به طور مستقیم سطح هورمونهای خاص استرس را افزایش یا کاهش نمی دهند ، بلکه از توانایی ما برای حفظ تعادل (هموستاز) بین سیستم عصبی سمپاتیک پشتیبانی می کنند ، که در صورت مشاهده تهدید ، واکنش مبارزه / پرواز ما را افزایش می دهد ، و سیستم عصبی پاراسمپاتیک ، که با برطرف شدن تهدید یا هیجان ما را خنک می کند.

استرس چقدر به ما آسیب می رساند

آیا زندگی ما واقعاً بیشتر از اجداد ما قبل از تاریخ استرس زا است؟ منابع استرس قطعاً تغییر کرده است. اما آیا زمان بدی در محل کار یا مراقبت از فرزندان یا والدینمان استرس زا تر از مراقبت از خود در طبیعت است؟ من چندان مطمئن نیستم. اما یکی از مزایای اجداد ماقبل تاریخ ما نسبت به ما این بود که بر سطح استرس خود استرس نداشتند.

در واقع ، تحقیقات نشان داده است که رویدادهای استرس زا هنگامی که معتقدیم استرس مضر است ، آسیب فیزیولوژیکی بیشتری می رسانند. وقتی آماده باشیم که استرس را به عنوان یک چیز مثبت – به عنوان یک چالش یا به عنوان یک هیجان – ببینیم ، به بدن ما آسیب کمتری وارد می کند.

بنابراین کاملاً محتمل است که با مصرف تونیکی که معتقدیم ما را در برابر استرس محافظت می کند ، در واقع آسیب کمتری را تجربه کنیم. با این حال ، این ایمان ماست و نه ماده ای که مسئول است.

شواهد زیادی درباره اثرات سازگار کننده ها وجود دارد. و مطالعات کنترل شده می تواند به ما در تشخیص اثرات بیولوژیکی از تأثیرات روانی کمک کند.

کاملاً محتمل است که با مصرف یک داروی تقویت کننده که ما را در برابر استرس محافظت می کند ، در واقع آسیب کمتری را تجربه می کنیم. با این حال ، این ایمان ماست و نه ماده ای که مسئول است.

تحقیق در مورد سازگار کننده ها

بیست سال زمان زیادی در تحقیقات بیولوژیکی یا پزشکی نیست و حتی اگر تعداد مطالعات به طور چشمگیری افزایش یافته باشد ، علم سازگار کننده ها هنوز در مرحله اولیه خود هستند. مطالعات بر روی حیوانات و سلول های موجود در پتری ظرف نشان می دهد که این گیاهان در واقع اثرات دارویی بر روی انواع سیستم های هورمونی و سلولی دخیل در پاسخ به استرس دارند. اما در مورد تأثیر عوامل سازگار بر انسانهای واقعی که استرس واقعی را تجربه می کنند ، مطالعات کافی کنترل نشده وجود دارد. آیا واقعاً نحوه تأثیر استرس روزمره بر اندام ما را تغییر می دهد؟ آیا آنها علائم مربوط به استرس را کاهش می دهند یا خطر بیماری ما را کاهش می دهند؟ ما فقط نمی دانیم.

هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد نحوه عملکرد این گیاهان در بدن ما وجود دارد ، برای چه شرایطی مناسب است ، دوزها و ترکیبات آنها م areثر است و آیا نگرانی های ایمنی یا عوارض جانبی ناخواسته وجود دارد. در این میان ، من فکر می کنم ما می توانیم کارهای زیادی برای کاهش آثار مضر استرس انجام دهیم.

چگونه آثار مضر استرس را کاهش دهیم؟

  1. با عدم استرس بر استرس خود شروع کنید. کمکی نمی کند. به خود یادآوری کنید که استرس تنها بخشی از زندگی است و ما در واقع می توانیم از آن برای انجام کارهای خلاقانه و مولدتر استفاده کنیم.
  2. منابع اختیاری استرس را شناسایی و حذف می کند. قطعاً ارزش این را دارد که به بررسی مواردی در زندگی بپردازید که به طور مرتب بر آنها استرس دارید تا ببینید چگونه می توان آنها را کاهش ، حذف یا اجتناب کرد. (اغلب ، م effectiveثرترین تکنیک مدیریت استرس که می توانیم یاد بگیریم ، توانایی “نه” گفتن است).
  3. مشکل را مقایسه نکنید با مکانیسم های ارزیابی که فقط استرس بیشتری ایجاد می کند. به عنوان مثال ، بسیاری از افرادی که با آنها کار می کنم به من می گویند استرس باعث غذا خوردن آنها می شود – و یکی از منابع اصلی استرس در زندگی آنها این است که اضافه وزن دارند.
  4. نحوه بازگرداندن آرامش را بیاموزید. از آنجا که میزان خاصی از استرس اجتناب ناپذیر است ، همچنین ارزش یادگیری نحوه فراخوانی سیستم عصبی پاراسمپاتیک برای آرام کردن بدن و مغز را دارد. بسیاری از تکنیک های م effectiveثر وجود دارد ، از جمله تمرینات حرکتی ملایم مانند تای چی ، یوگا ، مدیتیشن ، تجسم ، تکنیک های تنفس ، آواز خواندن ، سرودن ، بیوفیدبک یا خود ماساژ. همه آنها را امتحان کنید و یکی دو مورد را انتخاب کنید که به شما احساس راحتی و اثر بخشی می دهد. سپس آنها را جزء عادی کارهای روزمره خود قرار دهید تا در مواقع نیاز به آنها دسترسی داشته باشید.

خریداران با دقت

اگر تصمیم دارید از گیاهان تطبیق زا به عنوان بخشی از برنامه کاهش استرس خود استفاده کنید ، چند نکته را باید در نظر بگیرید:

از آنجا که سازگار با مواد آداپتوژن به عنوان مکمل های غذایی در نظر گرفته می شوند ، تنظیمات آنها بسیار دقیق نیست. بر خلاف داروها ، مکمل های غذایی برای م beثر بودن لازم نیستند. فروش مکمل غذایی که هیچ اثر بیولوژیکی از خود نشان نداده است کاملاً قانونی است.

در واقع ، مکمل ها باید حاوی یک سلب مسئولیت بر روی برچسب باشند که می گوید آنها “برای تشخیص ، درمان ، درمان یا جلوگیری از هر گونه بیماری” در نظر گرفته نشده اند. مادامی که بازاریابی شما در زمینه ادعای سلامتی یا بیماری فراتر نرود ، می توانید تقریباً آنچه را که می خواهید بیان کنید. بنابراین ، در مورد ادعاهایی که با شواهد محکم و قابل تأیید پشتیبانی نمی شوند ، شک و تردید داشته باشید.

تولید کنندگان و توزیع کنندگان مکمل های غذایی بودن از نظر قانونی موظف است اطمینان حاصل کند که محصولات آنها با خیال راحت و دقیق علامت گذاری شده است. با این حال ، این بدان معنا نیست که همه مکمل های غذایی به طور ایمن یا دقیق برچسب گذاری شده اند – بیشتر از قوانین مالیاتی ما به این معنی است که هیچ کس مالیات خود را تقلب نمی کند. بنابراین ، فقط مکمل های غذایی را از شرکت ها و فروشندگان مورد اعتماد خریداری کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*