آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامتی شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند

آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامتی شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه رژیمی ، آدامس بدون قند ، میله ، شیرینی و شیرینی با شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری-آنها می توانند جایگزین سالم تری برای همتایان اصلی خود با شکر واقعی به نظر برسند. به هر حال ، آنها مقدار کمی یا بدون کالری دارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست ندارید ، درست است؟

بحث در مورد شیرین کننده های مصنوعی سالهاست که ادامه دارد ، اما در اینجا یک دلیل قانع کننده برای جلوگیری از مصرف شیرینی وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی ، مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام ، می توانند برای روده شما مضر باشند. سلامتی

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامتی تأثیر بگذارند

جسی وونگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه متخصص در سلامت روده و IBS می گوید: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است مجموعه میکروبی روده شما را تغییر دهند ، زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تخریب کنند.” “این باعث می شود میکروب هایی که می توانند تجزیه شوند شکوفا شوند در حالی که میکروبی که نمی توانند کاهش دهند ، منجر به تغییر ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 در مولکول اشاره می کند که چگونه نئوتام-یک شیرین کننده مصنوعی با کالری سرد-تنوع باکتری های موجود در میکروبیوم روده را در موش ها با ترویج رشد برخی از باکتری ها و کند شدن رشد بقیه تغییر داد. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه برای بررسی اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روی روده انسان ، مطالعات بزرگتری مورد نیاز است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوزیس روده شوند-عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد روده-به این معنی است که احتمالاً می تواند طیف وسیعی از چیزهای بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

سودای رژیمی

آنها می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد. دکتر ماروین سینگ ، متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب بعدی ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند عدم تعادل باکتری ها را در میکروبیوم روده ایجاد کنند که می تواند بر سیستم ایمنی ما تأثیر بگذارد.” سلامتی خود را حفظ کنیدبه

دکتر سینگ توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث تغییرات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” خب پس این چرا مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما ممکن است قوی نباشد – و اکثر سیستم ایمنی ما در روده یافت می شود.”

مورد: مطالعه نشان می دهد که مصرف دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم ، عدم تحمل گلوکز را ایجاد کند ، مطابق مقاله ای در مه 2015 در میکروب های رودهبه دانشمندان آب آشامیدنی ذرت را با دوزهای بالای ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل می کنند. در هفته 11 ، موش هایی که این آب شیرین مصنوعی را نوشیدند در مقایسه با کسانی که فقط آب یا آب غنی شده با ساکارز یا گلوکز مصرف کرده بودند عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها با گیرنده های شیرین بدن تداخل کرده و پاسخ انسولین را تحریک می کنند. این می تواند میل به شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی بر روی روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این تحقیقات در موش ها بینش اولیه ای را به ما نشان می دهد.

آنها ممکن است ناپدید شوند یا علائم گوارشی را تحریک کنند

Inna Lukyanovsky ، PharmD ، متخصص بهداشت روده و نویسنده این مقاله می گوید: سایر مطالعات ذرت روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که می توانند التهاب روده را بدتر کنند ، به ویژه در افرادی که با بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. رفع کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، مطالعه مه 2018 در بیماری التهابی روده لوکیانوفسکی می گوید: شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) باعث تشدید التهاب روده در موشهای حامل بیماریهای کرون شده است. “به طور خاص ، شیرین کننده مصنوعی تعداد پروتئوباکتریوم– نوعی باکتری مرتبط با سالمونلا ، E. coli، در Legionellae– در موشهایی که مستعد ابتلا به کرون و بیماریهای مشابه بودند.

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتری ها در روده شوند ، می تواند به طور بالقوه در افرادی که مبتلا به IBD ، IBS یا هرگونه دیس دیوز روده یا مشکل گوارشی هستند ، علائم را بدتر کند یا ایجاد کند.

دکتر سینگ می گوید: “اگر تغییراتی در میکروبیوم ایجاد شود ، احتمال پتانسیل التهابی شما نیز افزایش می یابد. عوامل زیادی باعث ایجاد یا تشدید علائم IBD می شوند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل مطمئناً یک خطر است.”

مرد نوار پروتئین می خورد

چگونه مصرف شیرین کننده مصنوعی خود را کاهش دهیم

اگر بر سلامت روده ، ایمنی بدن یا مستعد مشکلات گوارشی تمرکز کرده اید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ می گوید از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده روی غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین را برای منابع پنهان شیرین کننده های مصنوعی امتحان کنید.”

دکتر سینگ می گوید: مراقب الکل های قندی – نوع دیگری از جایگزین های قند – باشید که می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ ایجاد کند. تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی حاوی مقداری کالری هستند ، گرچه کالری بسیار کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً به شدت شیرین هستند.

وونگ پیشنهاد می کند که از شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی صرف نظر کرده و مقادیر کمی از جایگزین های سالم زیر را امتحان کنید.

شیرین کننده های مصنوعی و شکر برای اجتناب از الکل

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

شیرینی های طبیعی را امتحان کنید

  • گنج
  • شربت افرا
  • خرنوب
  • آگاو
  • نیشکر ، در حد اعتدال
عسل را از قاشق داخل فنجان بریزید

همچنین می توانید جایگزین های سالم تری برای غذاهایی که معمولاً با شیرین کننده های مصنوعی می خورید ، پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر شما به طور منظم نوشابه رژیمی می نوشید ، آب نمک طعم دار را در نظر بگیرید. و اگر با نانوایی ها سر و کار دارید ، آنها را به جای بسته بندی شده از قبل در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین خوبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد ، زیرا مشکلات روده ای را ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی نگرانی ها وجود دارد که استویا ممکن است یک اختلال غدد درون ریز باشد. به گفته دکتر سینگ ، تحقیقات بیشتری برای تأیید نتایج مورد نیاز است.

وانت

وونگ می گوید: “در حالی که ما منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند قند نیشکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که آنها در حد اعتدال ایمن هستند.”

اعتدال در مورد انواع شیرینی ها نام بازی است: “بیشتر تحقیقات در مورد شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که مصرف منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) شیرین کننده های مصنوعی می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند.” توضیح می دهد بنابراین مصرف شیرین کننده های مصنوعی گاهی اوقات برای اکثر افراد سالم بی خطر است. “



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*