آیا غذاهای هندی سالم هستند؟ : تغذیه

آیا غذاهای هندی سالم هستند؟ : تغذیه


واقعاً بستگی به آماده سازی و به ویژه نوع و مقدار روغن دارد.

برای رستوران معمولی غذاهای هندی

Ghee دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است ، بنابراین از هر چیزی که در Ghee پخته می شود باید اجتناب کرد. به عنوان مثال ، رستوران معمولی ساغ باجی یا ساا آلو به طور کامل در قیمه پخته می شود به طوری که اگرچه عمدتا از سبزیجات برگ سبز تهیه می شود و ادویه جات ترشی جات زیاد است ، همیشه باید فقط در حد متعادل مصرف شود ، یعنی. نباید به عنوان منبع معمول / روزانه ریز مغذی ها مورد استفاده قرار گیرد ، اما مکمل رژیم غذایی معمول شما است.

سس ماسالا (یا اکثریت سس های کاری سنتی رستوران مانند ماسالا ، مدرس ، ویندالو و غیره) مقدار روغن استفاده شده یک معامله بزرگ است. گاهی اوقات می توانید روغن خالص را از سس بریزید و من حتی قبل از یک وعده حدود 100 میلی لیتر روغن خالص دریافت کردم ، این بدان معناست که من حدود 1000 کالری خالی را از غذا حذف کردم! حتی اگر از روغنی مانند روغن نارگیل استفاده شده باشد ، پر از چربی اشباع شده است و باید از آن اجتناب کرد.

بنابراین به نظر من برای در نظر گرفتن یک غذای معمولی رستوران به عنوان یک غذای متعادل و سالم ، حداقل باید بگویم که باید با سبزیجات واقعی تکمیل شود. و احتمالاً قبل از احساس سیری به دلیل مقدار بسیار زیاد کالری از چربی ، باید خوب غذا نخورید. این قبل از این است که ما حتی به برنج یا نان معمولی … یا مقدار زیاد نمک برسیم ….

خوب است هفته ای یک بار ، اما به طور کلی خیلی بهتر از خوردن یک همبرگر عالی و سیب زمینی سرخ کرده با یک سالاد جانبی نیست.

به هر حال: اگر خودتان این کار را انجام می دهید و دقیقاً می دانید که چگونه / چقدر روغن و سایر مواد تشکیل دهنده آن یک وعده غذایی بسیار سالم است که هر روز بخورید ، به ویژه اگر با سبزیجات اضافی همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*