آیا می توانید رژیم کتو بصری بخورید؟


هنگامی که برای اولین بار رژیم کتو را شروع می کنید، فکر کردن بیش از حد بخش بزرگی از بسته بندی است. خوب یا بد، مبتدیان کتو زمان زیادی را صرف یادگیری آنچه می‌توانند بخورند و چه چیزی نمی‌توانند بخورند، وزن و اندازه‌گیری دقیق غذا، و پیگیری هر چیزی که در دهانشان می‌افتد را صرف می‌کنند.

وزن کردن، ردیابی و محدود کردن پس از مدتی به طور قابل درک خسته کننده می شود. من برخی از افراد را می شناسم که از حفظ این سطح از هوشیاری تغذیه ای برای ماه ها یا حتی سال ها خوشحال هستند، اما اکثر مردم شکست می خورند. کسانی که نمی‌خواهند به شیوه‌ای آرام‌تر برای غذا خوردن مانند افراد اولیه برگردند، به دنبال یک مصالحه هستند – رژیم کتو بدون سر و صدا.

این سؤال را ایجاد می کند: آیا نظارت و کنترل دقیق مصرف غذا فقط جزء جدایی ناپذیر کتو است یا به طور شهودی می توان از رژیم کتو پیروی کرد؟

حتی قوز کتو به چه معناست؟

یک تناقض آشکار بین شهودی غذا بخورید و رژیم کتو. شهودی غذا خوردن به معنای گوش دادن به بدنتان، احترام گذاشتن به سیگنال هایی است که به شما می فرستد و غذا خوردن خود را بر اساس قوانین بیرونی کنترل یا محدود نکنید. رژیم کتو با مجموعه ای ذاتی از قوانین و محدودیت ها همراه است.

حداقل، رژیم کتو باید طبق تعریف کم کربوهیدرات باشد. در عمل، این بدان معنی است که بسیاری از غذاهای پر کربوهیدرات وجود دارد که شما نمی توانید آنها را به مقدار قابل توجهی مصرف کنید. حتی یک وعده غذایی کوچک می تواند با کتوز تداخل داشته باشد. بسیاری از مردم همچنین استانداردهایی را در مورد رژیم کتوژنیک خود تعیین می کنند، مانند بدون گلوتن یا قند. همانطور که قبلا توضیح دادم، این از نظر فنی صحیح نیست، اما اینها مقادیر رایج در جامعه کتو هستند.

اگر صدای درونی شما را ترغیب می کند که چند عدد آب نبات، یک کره بادام زمینی، یا یک ساندویچ ژله ای روی نان سفید یا حتی یک کاسه بزرگ انبه بخورید، نمی توانید این کار را رعایت کنید و همچنان کتوژنیک خواهید بود. شما نمی توانید به شهود خود گوش دهید. بنابراین، اگر چیزی به عنوان رژیم کتو بدیهی است، باید شامل نوعی مصالحه باشد.

پس گفت من فکر می کنم وقتی مردم می گویند “رژیم غذایی کتو بصری”، منظورشان کتو بدون هیاهو یا مدیریت دقیق است. چه کسی – کدام بودن است ممکن است. بسیاری از مردم این کار را با این روش انجام می دهند:

  • بیشتر محصولات حیوانی، سبزیجات، آجیل، دانه ها و چربی ها را بخورید (همه غذاهای کم کربوهیدرات)
  • زمانی که گرسنه هستند غذا بخورند، بدون رعایت دقیق یک پنجره غذایی خاص
  • اجازه دادن به گرسنگی نشان دهنده میزان و تعداد دفعات غذا خوردن آنها در هر روز است
  • ماکروها را ردیابی نکنید

به هر حال من رژیم غذایی کتو بصری را اینگونه تعریف می کنم و تعریفی را که برای بقیه این پست استفاده خواهم کرد. با این حال، می توان استدلال کرد که این نه کتو است و نه به طور شهودی، نه واقعاً.

شهودی غذا خوردن در مقابل غذا خوردن شهودی

غیرممکن است که در مورد رژیم غذایی کتو بصری بدون توضیح تفاوت بین غذا خوردن به صورت شهودی و شهودی (استفاده از یک IE بزرگ برای وضوح) صحبت کنید. اولی به طور ساده به عنوان غذا خوردن با توجه به نشانه های گرسنگی و میل بدن به غذاهای مختلف تعریف می شود. دومی یک فلسفه غذایی خاص است که در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط متخصص تغذیه ایولین تریبول و الیز ریچ توسعه یافت و امروزه نیز محبوب است.

هر نوع رژیم کتوژنیک هدفمند، مهم نیست که چقدر آرامش بخش باشد، با رویکرد شهودی غذا خوردن در تضاد است. خوردن شهودی به طور خاص رژیم گرفتن را رد می کند، به ویژه آنهایی که بر رژیم غذایی عمدی برای کاهش وزن تمرکز دارند. علاوه بر این، یکی از اصول اصلی غذا خوردن شهودی این است که به خودتان اجازه دهید بدون قید و شرط هر غذایی را در هر مقداری که بدنتان می خواهد بخورید.

در تئوری، اگر بدنش احساس کند که بهتر است غذاهای کم کربوهیدرات را بخورد، می‌تواند غذا خوردن شهودی را تمرین کند و به طور طبیعی در طول زمان به رژیم کتو برسد. با این حال، غیرممکن است که بصری باشید اگر شما شروع با ماکروهای کتو بنابراین کاملاً بدیهی است که هر نسخه ای از کتو شهودی که در اینجا مورد بحث قرار می دهم کاملاً جدا از رویکرد شهودی غذا خوردن است.

آیا رژیم کتو بصری کار می کند؟

این بستگی به اهداف شما دارد. کتو شهودی می تواند برای افرادی که دوست دارند از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی کنند، نمی خواهند بیش از حد به آن فکر کنند و لزوماً علاقه ای به ماندن در کتوزیس همیشه ندارند، کار کند.

این بدان معنا نیست که ماندن در کتوز و غذا خوردن غیرممکن است. اگر بیشتر محصولات حیوانی و سبزیجات کم کربوهیدرات می خورید، می توانید بدون تماشای ماکروهای خود در کتوز بمانید. با این حال، اگر مجموعه بزرگ‌تری از سبزیجات، میوه‌ها و آجیل، و همچنین مقداری شکلات تلخ و شراب را بگنجانید، باید در جایی زندگی کنید که مارک «منطقه کتو» می‌نامد – بسته به مصرف کربوهیدرات روزانه، زمان بندی وعده های غذایی و ورزش.

آیا می توانید با پیروی از رژیم غذایی کتو بصری وزن کم کنید؟

شاید. اگر به طور معمول در حالت کمبود انرژی غذا می خورید بدون اینکه غذای خود را پیگیری کنید، بله.

با این حال، از نظر واقع بینانه، کاهش وزن بهترین مورد استفاده برای غذا خوردن شهودی نیست. با خوردن شهودی، هدف این است که به بدن خود اجازه دهید مسئول باشد. تلاش‌های عمدی کاهش وزن معمولاً شامل دور زدن سیگنال‌های بدن و خوردن مقادیر مشخصی به جای خوردن بر اساس گرسنگی است. در عین حال می‌توانید روی غذا خوردن شهودی‌تر نیز کار کنید امیدوار برای کاهش وزن اما تلاش کاهش وزن با خوردن شهودی متناقض است.

نکته جانبی: من افرادی را نیز می شناسم که به طور منظم رژیم کتو را صرفاً به دلیل گرسنه نبودن دنبال می کنند. این هم خوب نیست. کتو شهودی نیز برای این افراد ایده آل نخواهد بود. آنها حداقل بهتر است میزان مصرف غذا را به صورت آزاد دنبال کنند و مطمئن شوند که شما به اندازه کافی غذا می خورید.

آیا می توانید به طور شهودی غذا بخورید و از مزایای شناختی رژیم کتو بهره مند شوید؟

باز هم شاید

برخی از افراد از پیشرفت های قابل توجهی در تمرکز و وضوح ذهنی در رژیم کتو لذت می برند. این مزایا به کتوز بودن بستگی دارد و ممکن است فقط بالاتر از یک سطح کتوژنیک خاص (که از فردی به فرد دیگر متفاوت است) قابل توجه باشد. اگر می خواهید از کتوز اطمینان حاصل کنید، باید یا میزان مصرف کربوهیدرات خود را دنبال کنید یا به شدت خود را به غذاهای کم کربوهیدرات محدود کنید.

یک راه حل جایگزین ممکن، خوردن یک رژیم کتو آرام تر و شهودی با افزودن روغن MCT یا کتون های اگزوژن است.

آیا می توانید به طور شهودی غذا بخورید و با چربی سازگار بمانید؟

آره. کتوز پیش نیاز سازگاری با چربی نیست. رژیم کم کربوهیدرات اولیه تنها چیزی است که برای تبدیل شدن به یک هیولای چربی سوز لازم است. نیازی به ردیابی دقیق ماکرو یا محدودیت کربوهیدرات در سطح کتو نیست.

مزایا و معایب رژیم کتو بصری در مقایسه با رژیم های کتوژنیک معمولی

نکات مثبت:

  • بدون ردیابی غذا به این معنی است که رژیم کتو بصری زمان کمتری را می طلبد
  • خوردن آگاهانه تر می تواند به شما کمک کند تا با خرد درونی خود در مورد غذا ارتباط برقرار کنید و یاد بگیرید که به سیگنال های بدن خود اعتماد کنید.
  • رژیم گرفتن برای همه مناسب نیست، به خصوص افرادی که در گذشته رفتارهای غذایی ناسالم را تجربه کرده اند
  • کمتر فکر کردن به غذا فضای ذهنی را برای فعالیت ها و علایق دیگر آزاد می کند

موارد منفی

  • اگر مصرف کربوهیدرات به اندازه کافی کم نشود، ممکن است در داخل و خارج از کتوز باشد
  • این به شما اجازه نمی دهد که غذا خوردن خود را کنترل کنید یا به ماکروها رسیدگی کنید، که ممکن است برای کاهش وزن، شرایط خاص سلامتی یا تجربیات ذهنی مطلوب باشد (همانطور که دوستان من تایلر کارترایت و لوئیس ویلاسینور از KetoGains می گویند، “شما نمی توانید آنچه را که دارید مدیریت کنید. اندازه نگیرید.”)

چگونه یک رژیم غذایی کتو بصری بخوریم

حتی اگر کتو شهودی هدف نهایی شما باشد، پیشنهاد می‌کنم با رویکرد تنظیم مجدد کتو شروع کنید: در درجه اول شروع به خوردن کنید. مصرف کربوهیدرات خود را به تدریج و به صورت هدفمند کاهش دهید تا زمانی که کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. پس از آن، حداقل سه هفته را صرف تماشای آنچه می خورید کنید، مطمئن شوید که زیر این حد باقی می ماند. این به شما زمان می دهد تا با رژیم کتوژنیک سازگار شوید.

در این مدت به آنچه می خورید توجه کنید. توجه داشته باشید که کدام غذاهای موجود در فهرست شما دارای کمترین کربوهیدرات و بیشترین سیر کننده هستند. با دقت بیشتری غذا خوردن را تمرین کنید.

هنگامی که به خوبی کنترل یک روز معمولی خوردن کتوژنیک را به دست آوردید، می توانید شروع به ردیابی غذا کنید. احساس خود را بیابید و آیا هنوز در حال پیشرفت به سمت اهداف خود هستید، هر چه که هستند.

به عنوان یک مصالحه، می توانید یک دوره کتو تنبل را در نظر بگیرید. نادیده گرفتن چقدر پوچ است. کتو تنبل به سادگی به این معنی است که شما فقط میزان مصرف کربوهیدرات خود را پیگیری می کنید. در غیر این صورت، می‌توانید اجازه دهید مصرف غذا بر اساس گرسنگی و آنچه که به نظر خوب است، از روز به روز متفاوت باشد. این واقعاً شهودی نیست زیرا شما همچنان کربوهیدرات ها را محدود می کنید، اما آرامش بخش تر از رژیم کتو است که در آن به تنظیم ماکروهای خود (کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین) پایبند هستید.

آیا Keto Intuitive متناقض است؟

با گفتن همه اینها، می توان استدلال کرد که شهود کتو یک oxymoron است. از سوی دیگر، رژیم‌های کتو سخت ممکن است بگویند که رژیم شما واقعاً یک رژیم کتوژنیک نیست، اگر در مورد کاهش کربوهیدرات مطمئن نیستید. از سوی دیگر، طرفداران غذا خوردن شهودی احتمالاً به این نکته اشاره می کنند که هیچ چیز بدیهی در مورد هر روش غذایی که با محدودیت کربوهیدرات شروع می شود وجود ندارد. مطمئناً چیزی به نام کتو در نحوه استفاده از کلمه اصلی تریپول و پر وجود ندارد.

این یک بحث معنایی و در عین حال فلسفی است. اگر فقط غذاها یا گروه های غذایی خاصی را می خورید، اما هر زمان که بخواهید به همان اندازه از آنها می خورید، آیا باز هم به طور شهودی می خورید؟ من نمی توانم به طور قطعی به آن پاسخ دهم. (به همین ترتیب، آیا کسی می تواند یک رژیم غذایی گوشتی یا گیاهخواری بصری بخورد؟)

اگرچه ممکن است اساتید کتو مخالف باشند، اما من فکر می‌کنم که می‌توان نسخه خنک‌تری از رژیم کتو را مصرف کرد که:

  • این شامل وزن کردن و پیگیری دقیق غذای شما نیست
  • به طور کلی کالری یا غذای دریافتی را محدود نمی کند، اما به شما امکان می دهد به نشانه های گرسنگی بدن خود گوش دهید و به آن پاسخ دهید.
  • اگر کتوز مداوم برای شما مهم نیست، جایی را برای سفرهای گاه به گاه به خوردن کربوهیدرات بالا باز کنید (هیچ پلیس کتو وجود ندارد که کارت کتو شما را مصادره کند)

در پایان، کتو شهودی احتمالاً بهترین اصطلاح او نیست زیرا هر دو کلمه واقعاً با مفاهیم قوی همراه هستند. کربوهیدرات کم انعطاف پذیر که شامل مدیریت خرد نیست اما همچنان کار را انجام می دهد پر حرف ما فعلاً در اینجا به “منطقه کتو” پایبند خواهیم بود، اما در مورد اینکه چه نامی می‌توان به آن داد، آماده پیشنهاداتی هستم. در نظرات به من اطلاع دهید.

مزرعه آشپزخانه بدوی


درباره نویسنده

لیندسی تیلور، دکترا، نویسنده ارشد و مدیر جامعه تغذیه اولیه، مربی بهداشت اولیه گواهی، و نویسنده مشترک سه کتاب آشپزی کتو است.

ماموریت لیندزی به‌عنوان نویسنده‌ای برای Mark’s Daily Apple و رهبر جوامع پررونق بازنشانی کتو و استقامت اولیه، کمک به مردم برای یادگیری علل، علل و راه‌های داشتن یک زندگی متمرکز بر سلامتی است. قبل از پیوستن به تیم پریمال، او مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را دریافت کرد. او دکترای خود را در روانشناسی اجتماعی و شخصی از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کرد و در آنجا به عنوان محقق و مربی نیز کار کرد.

لیندسی با همسر و دو پسرش که به ورزش علاقه زیادی دارند در کالیفرنیای شمالی زندگی می کند. او در اوقات فراغت خود از دویدن فوق العاده، سه گانه، کمپینگ و شب های بازی لذت می برد. در اینستاگرام @theusefuldish دنبال کنید زیرا لیندزی سعی می‌کند در کار، خانواده و تمرین‌های استقامتی، همه اینها در عین حفظ تعادل سالم و مهم‌تر از همه، لذت بردن از زندگی، دستکاری کند. برای اطلاعات بیشتر به lindsaytaylor.co مراجعه کنید.

اگر می خواهید یک آواتار به همه نظرات خود اضافه کنید اینجا را کلیک کنید!