آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی

آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی


آیا واقعاً می توانید علائم جسمانی گرسنگی را احساس کنید و بدانید در پاسخ چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم چنین نمی کنند و از خود می پرسند ، “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما اگر شما یکی از این افراد هستید نگران نباشید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی پیچیده باشد. ما مشغول افراد زیادی هستیم و اغلب احساس می کنیم وقت نداریم که گرسنگی را بررسی کنیم یا تشخیص دهیم گرسنگی واقعاً چگونه به نظر می رسد. و حتی گاهی اوقات ما فقط نمی دانیم چه شکلی است!

ما در مورد آگاهی و تغذیه آگاهانه در اینجا در Nutrition Stripped صحبت می کنیم و بار دیگر ، در اینجا نیز نقشی ایفا می کند. اگر ما آگاهانه غذا نخوریم (و اگر بخواهید بدون فکر غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است که بدانیم گرسنگی چیزی است که در واقع انتخاب های زندگی ما را هدایت می کند.

برای کمک به شما در این زمینه ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه بیشتر آگاه باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید شروع به بررسی کنیم که چرا اینقدر مهم است که با گرسنگی غذا بخورید.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. گرسنگی و سیری ما مسئول آن است!

هورمون های مسئول رسیدن به گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

هنگامی که علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متاسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها علائم فیزیکی را نادیده می گیرند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه زمانبندی ، کمبود زمان ، استرس و اسهال تنها تعدادی از عوامل زیادی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

اگر علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده بگیریم یا متوجه نشویم ، زنجیره ای از رویدادها آغاز می شود.

هنگامی که غذا می خوریم ، بیش از حد غذا می خوریم یا به اندازه کافی غذا نمی خوریم ، ممکن است به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، احساس بی حالی ، نفخ و سیری بیش از حد کنیم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما واقعاً می خواهیم با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی خود را از نظر گرسنگی و سیری بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خواب آلودگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه بیرون آمده اید؟ آیا از خواب راحت شب خسته شده اید؟ بی حال حتی اگر هیچ کار سختی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما همیشه به بدن نیازمند انرژی اشاره می کنیم. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. اگر غذای کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نکنیم ، بدن می تواند کاملاً جویدنی احساس کند.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و به نظر نمی رسد که آنها را انجام دهیم. تنها راه برای بیرون آمدن از آنجا خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که خسته شدید و احساس انرژی نمی کنید ، حتماً بررسی کنید که آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است.

سیب زمینی شکم

این ساده است ، درست است؟

اگر معده شما غرغر می کند یا غرغره می کند و درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم های غذایی ، سم زدایی ها یا پاک کننده ها به شما بگویند که این علائم را برای x ساعت ها نادیده بگیرید ، این به سادگی سودآور نیست و درست نیست.

وقتی دردی را که احساس می کنیم احساس می کنیم ، ماهیچه شکم وقتی خالی می شود منقبض می شود. دفعه بعد که شکم شما غرغر می کند ، با پنج وعده غذایی اساسی گوش دهید و به آن پاسخ دهید!

سردرد و دستان دیوانه

وقتی گرسنه هستیم و مدتی است که بدون غذا هستیم ، سطح قند خون ما کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که بداند به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است رگ های خونی باریک شده و فشار خون بالا رود. نتیجه نهایی؟ سردرد.

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، بسیار متداول است که ما دچار لرزش و لبه شدن شویم.

اگر اغلب با سردرد با دست های تکان خورده مواجه می شوید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را مه آلود کند ، خوب ، مه آلود! احساس می کنید ذهن شما کمی کندتر از حالت معمول در حال پردازش است ، یا ممکن است نتوانید مانند کارهای معمول بر روی کارهای معمولی تمرکز کنید.

بدن شما با کار کردن در سطح پایین تر سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جا رختی” در مقابل هنگامی که شما بی حس ، عصبانی ، ناامید و گاهی اوقات بدون دلیل مشخص بسیار سخت هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین بار دیگر قند خون شما پایین است. هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون دلیل واکنش احساسی نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این اتفاق اغلب زمانی رخ می دهد که مدت زیادی بدون غذا دور بوده اید ، این می تواند یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد. “جا رختی “ یا تحریک پذیری

علائمی که می تواند باعث گرسنگی شود اما وجود دارد “گرسنگی کاپ”

اما چه اتفاقی می افتد وقتی فکر می کنیم در حال تجربه یک نشانه فیزیکی گرسنگی هستیم در حالی که در واقعیت چیز دیگری است؟ ما به این می گوییم “Kapphonger”.

کاپونگر زمانی اتفاق می افتد که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به پاسخ پس از خوردن غذا می شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، کاپونگربه

هوس ناگهانی

تا به حال به طور تصادفی با خود فکر کرده اید: “خدای من ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”، کاملا غیر طبیعی است؟

این یک میل است! اکنون قبل از اینکه به این موارد بپردازیم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود ، و اینها واقعاً به گرسنگی جسمانی مربوط می شوند. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید و هنوز یاد نگرفته اید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بگویید.

اما بیشتر اوقات ، این طعم و تجربه خوردن است که ما بدنبال آن هستیم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر می خواهیم فقط زمانی که می خواهید غذا بخوریم ، این نشانه آن است کاپونگربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، کاپونگربه

حالا من می گویم ، این کمی پیچیده است. گرسنگی جسمانی در نتیجه خستگی کاملاً ممکن است. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات به طرز فکری به دنبال غذا می گردیم ، در واقع به علائم گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده و ناخوشایند است. غذای خوشمزه از طرف دیگر راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این می گوییم استرس خوردن!

وقتی استرس برطرف نمی شود ، قابل توجه است و ما به دنبال راهی سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا خوردن یکی از این وسایل است. گرسنگی در نتیجه استرس وسیله ای است برای کاپونگر به جای گرسنگی فیزیکی

احساسات را افزایش می دهد

بالاخره احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که فقط به یک کوکی نیاز دارید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است کاپونگر درست مانند استرس ، هنگامی که احساسات برطرف نمی شوند ، می توانیم از طریق غذا خوردن از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که شروع به هماهنگی واقعی با گرسنگی فردی و حتی سیری کنید. برای آشنایی با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید. اگر این کار را انجام دهید ، می توانید با خیال راحت غذا بخورید.

در درون روش تغذیه آگاهانه – به اعضاء ما ابزارها و منابع داده می شود تا بتوانند این توانایی را برای مبارزه با عطش گرسنگی در بدن خود ایجاد کنند تا بتوانند اعتماد به نفس خود را در مورد زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چقدر غذا خوردن بر اساس نیاز منحصر به فرد خود تقویت کنند. لحظه

داشتن چنین توانمندی قوی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*