آینده نگری ۲۰:۲۰ است – آنچه دوست داشتید زودتر می دانستید


یکی دو ماه پیش از مخاطبان اینستاگرام پرسیدم که ای کاش در زمینه مراقبت از سلامتی خود زودتر می دانستند؟ من واقعاً از شنیدن آنچه همه شما برای گفتن داشتید لذت بردم، بنابراین می خواهم برخی از پاسخ ها را در اینجا به اشتراک بگذارم.

انگیزه من برای پرسیدن دو چیز بود. یکی کنجکاوی ساده و دیگری شخصی بود. اکنون که پدربزرگ و مادربزرگ شده‌ام، بیشتر و بیشتر به این فکر می‌کنم که چگونه پیام اولیه را به نسل‌های جوان منتقل کنم تا مجبور نباشند سال‌های میانسالی یا بازنشستگی خود را صرف رفع مشکلاتی کنند که می‌توانستند از آنها جلوگیری شود. چگونه می‌توانم (و در واقع همه ما) از والدینی که می‌خواهند پایه‌ای محکم از سلامتی برای فرزندانشان بسازند، حمایت کنیم؟ چه اطلاعات و مداخلاتی برای جوانان امروزی بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟

در حالی که من دوست دارم فکر کنم که ما مشکلی را با Mark’s Daily Apple، Primal Blueprint و Primal Kitchen ایجاد کرده ایم، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن برای بهبود سلامت افراد عادی وجود دارد. من این پاسخ ها را به اشتراک می گذارم با این امید که گفتگوهای بیشتر، طوفان فکری بیشتر، و به جرأت می توانم بگویم، تغییرات بیشتری در آینده ایجاد کنم.

جای تعجب نیست که اکثر پاسخ هایی که دریافت کردم را می توان اینطور خلاصه کرد: “کاش از خرد متعارف پیروی نمی کردم.” هر دو تای مان. این چه می گوید، وقتی شما بهتر می دانید، بهتر عمل می کنید؟ زندگی کن و یاد بگیر. به هر حال امیدوارم اینها شما را به فکر وادار کند.

سوال: “آرزو می کردید در جوانی چه می دانستید که سالم هستید؟”

پاسخ: به جای کربوهیدرات، پروتئین بیشتری مصرف کنید.

بنابراین “دوشنبه های بدون گوشت” یک ایده بد برای ناهار مدرسه است؟ (طعنه.)

پاسخ: همیشه فکر می کردم غذاهای فرآوری شده سالم هستند.

چه کسی می تواند شما را سرزنش کند؟ برای چندین دهه، تنها توصیه پزشکی برای افرادی که با سلامت متابولیک دست و پنجه نرم می کردند، کاهش وزن با کاهش کالری و خوردن کم چربی بود. (متاسفانه به نظر می رسد که هنوز هم لفاظی استاندارد است.) همه غذاهایی که به این منظور به بازار عرضه می شوند، فرآوری شده بودند، “کنترل شده با سهم” و اصلا سیر کننده نبودند. همه ما به این دروغ فروخته شدیم که این غذاهای فوق العاده اصلاح شده برای ما بهتر از گزینه هایی هستند که طبیعت ارائه می دهد. حیف که آن «غذاهای رژیمی» فاقد مواد مغذی، فیبر، چربی های سالم و اغلب پروتئین بودند. و اوه، به هر حال، آنها تمایل به خوردن کالری بیشتر و کاهش وزن کمتر دارند.

پاسخ: ریز مغذی ها مهم هستند.

دوباره، من این عقیده قدیمی “یک کالری کالری است” را سرزنش می کنم، زمانی که صنعت رژیم غذایی سعی کرد ما را متقاعد کند که ۱۰۰ کالری از کلم بروکلی با یک بسته میان وعده ۱۰۰ کالری از کلوچه های چیپسی شکلاتی کم چرب برابر است. از آنجایی که شمارش کالری بر کیفیت غذا ارجحیت داشت، ریزمغذی ها کنار رفتند.

پاسخ: چربی های سالم خوب هستند.

آمین

ج: گوشت برای شما خوب است.

مضاعف آمین

پاسخ: اینکه بدون غذا بتوانید جشن بگیرید.

این یکی خوب است. گوش کن، من مشکلی ندارم که غذا بخشی از جشن ها باشد. در طول تاریخ بشر اینطور بوده است، و من از هر فرصتی برای لذت بردن از یک شام استیک جشن با دوستان استفاده خواهم کرد. اما من اعتراض دارم که چگونه جشن‌ها، تعطیلات، یا واقعاً هر نقطه عطفی بهانه‌ای برای شرکت در مشروبات الکلی رایگان برای همه شده‌اند. بسیاری از شما می‌توانید این واقعیت را تأیید کنید که جشن‌ها به همان اندازه جشن هستند، بدون این‌که هوس‌بازی کنید – و روز بعد هزینه آن را بپردازید.

ج: فواید روزه.

علاقه به روزه داری متناوب در چندین سال گذشته نه تنها در بین خودآزمایشگرانی مانند من بلکه با انفجار تحقیقات علمی افزایش یافته است. من عاشق دیدنش هستم. متأسفانه، چرخ‌های علم به کندی می‌چرخند، اما من پیش‌بینی می‌کنم که IF همچنان با بالا آمدن نتایج به حرکت خود ادامه دهد. ما فقط سطح را خراش می‌دهیم.

س: “آرزو دارید که زودتر شروع به انجام چه کاری می کردید؟”

ج: تمرینات قدرتی / بلند کردن سنگین. / به عنوان یک زن، برای بلند کردن وزن زودتر.

صد در صد بله، و هیچ وقت برای شروع دیر نیست. چگونه این جوانان را زودتر عضله سازی کنیم؟ و نه فقط برای اهداف زیبایی شناختی، بلکه برای به حداکثر رساندن سلامت متابولیک و ایجاد پایه ای از ذخیره عملکردی در اسرع وقت؟

پاسخ: ورزش کاردیو را کنار بگذارید، روی تمرینات قدرتی تمرکز کنید.

شاید آن را به طور کامل نادیده نگیرید، اما قطعاً به طور مناسب اولویت بندی کنید و از کاردیو مزمن اجتناب کنید.

پاسخ: آشپزی را یاد بگیرید.

این یکی را دوست دارم. همانقدر که من طرفدار امتحان کردن رستوران های مختلف و غذا خوردن در بیرون از خانه هستم، آشپزی خانگی مزایای زیادی دارد. تهیه غذای خود شما را به آنچه می خورید متصل می کند، از خرید مواد غذایی شروع کنید و با دقت انتخاب کنید که چه چیزی را به خانه بیاورید. تسلط بر مهارت های اولیه آشپزخانه باعث ایجاد حس عاملیت و اعتماد به نفس می شود که می تواند به سایر جنبه های زندگی نیز منتقل شود. حتی اگر هرگز یک سرآشپز لذیذ نشوید، ممکن است متوجه شوید که انگیزه بیشتری برای انجام سایر رفتارهای سالم دارید زیرا از قبل برای تهیه غذای سالم و مغذی برای خود وقت گذاشته اید. به علاوه این یک راه عالی برای تحت تاثیر قرار دادن شرکای عاشقانه بالقوه است.

پاسخ: تمرکز بر افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی، نه فقط حذف.

این یکی بسیار عمیق است. بسیاری از توصیه های بهداشتی بر حذف عناصر و رفتارهای مخرب متمرکز هستند. سیگار کشیدن را ترک کن. خوردن کمتر. خوردن گلوتن را متوقف کنید. حتی طرح اولیه اولیه با حذف «سه بزرگ» غلات، قندهای اضافی و چربی‌های التهابی شروع می‌شود. این مرحله مهم است، اما در درازمدت، تمرکز بر اجتناب از آسیب می‌تواند افراد را در حالت هوشیاری و حتی ترس نگه دارد که می‌تواند به خودی خود مضر باشد و منجر به مواردی مانند ارتورکسیا شود.

در حالت ایده‌آل، زمانی که مرحله اولیه حذف انتخاب‌های ناسالم یا نامطلوب را پشت سر گذاشتید، تمرکز باید بر روی ایجاد رفتارهای مثبت باشد – به جای آنچه که پشت سر می‌گذارید، به جایی که می‌روید نگاه کنید.

A: انعطاف پذیری و تحرک.

کاملاً و نه فقط برای سلامت جسمانی. تمرینات انعطاف پذیری و تحرک اغلب یک جزء مراقبه دارند. خیلی بهتر است اگر بتوانید آنها را به صورت روتین صبح یا عصر اجرا کنید.

پاسخ: آزمایش پانل خون.

همیشه ایده خوبی است که خطوط پایه خود را بدانید، به خصوص اگر قرار است چیز جدیدی را امتحان کنید. در اینجا هفت نشانگر زیستی وجود دارد که فکر می کنم ارزش دنبال کردن را دارند.

ج: پیاده روی روزانه

نمی توانستم بیشتر موافق باشم.

A: از طرح اولیه پیروی کنید.

نمی توان با آن بحث کرد!

سوال: “اگر می توانستید یک توصیه بهداشتی به نوجوانان امروزی بدهید، آن چه می بودید؟”

پاسخ: خواب مهم است.

نه فقط مهم، انتقادی.

پاسخ: تلفن خود را بردارید و بیشتر بیرون بروید.

من این یکی را از صمیم قلب تایید می کنم. “رسانه های اجتماعی را کنار بگذاریدیکی دیگر از موضوعات رایج در میان پاسخ دهندگان بود، اما احتمالاً برای نسل های جوان غیر واقعی است. فناوری و رسانه های اجتماعی اینجا هستند تا بمانند. (و جنبه‌های خوبی برای رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، اما جنبه‌های بد، حداقل، نگران‌کننده هستند.) هدف واقعی‌تر این است که میزان استفاده خود را تعدیل کنید و در مورد آنچه پست می‌کنید و چه کسانی را دنبال می‌کنید، آگاه باشید.

پاسخ: سیگار کشیدن ممنوع است.

ویپینگ هم

پاسخ: سلامت روده همه چیز است. باعث آکنه و نوسانات خلقی می شود.

تنها توصیه ای که در دوران نوجوانی به خاطر دارم این بود که برای جلوگیری از آکنه از خوردن غذاهای چرب خودداری کنم. البته ما در آن زمان چیزی در مورد میکروبیوم نمی دانستیم. اکنون که ما این کار را انجام می دهیم، چه تعداد از نوجوانان تشویق می شوند تا اصلاحات غذایی را با هدف خاص تقویت سلامت روده امتحان کنند؟

سوال: “چیزی که از مارک یاد گرفتید و فکر می کنید همه باید بدانند چیست؟”

من این سوال را به نفع خودم پرسیدم تا ببینم چه اطلاعات یا خرده هایی بیشترین تأثیر را داشته اند. من قصد نداشتم پاسخ‌ها را پست کنم، اما اگر اینها چیزهایی بودند که به خوانندگان همکار شما کمک کردند، آنها همچنین ارزش‌ترین تکه‌هایی هستند که با افرادی که می‌خواهید در زندگی خود به آنها کمک کنید به اشتراک بگذارید. ارائه بدون نظر:

  • شما کنترل ژن های خود را در دست دارید.
  • قانون ۸۰/۲۰
  • انعطاف پذیری متابولیک
  • تمرینات وزن بدن برای هنگام مسافرت یا با بودجه کم.
  • به دنبال شکر پنهان در سس ها و غذاهای بسته بندی شده باشید.
  • تئوری خوردن هر دو ساعت نادرست است.
  • پیری نباید تجربه بدی باشد.
  • این که یک اندازه نیست.
  • هر کاری انجام می دهید لذت ببرید.
  • شما شایسته این هستید که خوب غذا بخورید و در هر سنی بهترین زندگی خود را داشته باشید.

این یک یادداشت عالی برای پایان دادن به آن است. در نظرات به من بگویید چه چیزی را به این لیست ها اضافه می کنید. مشتاقانه منتظر شنیدن اضافات شما هستم.

No-Soy_Island_Teriyaki_640x80


درباره نویسنده

مارک سیسون، بنیانگذار Mark’s Daily Apple، پدرخوانده جنبش اولیه غذا و سبک زندگی، و نیویورک تایمز نویسنده پرفروش رژیم کتو ریست. آخرین کتاب او است کتو برای زندگی، جایی که او درباره نحوه ترکیب رژیم کتو با سبک زندگی اولیه برای سلامتی و طول عمر بهینه صحبت می کند. مارک نویسنده کتاب های متعدد دیگری نیز هست، از جمله طرح اولیهکه در سال ۲۰۰۹ به دلیل توربوشارژ کردن رشد جنبش اولیه/ پالئو بود. مارک پس از گذراندن سه دهه تحقیق و آموزش مردم در مورد اینکه چرا غذا جزء کلیدی دستیابی به سلامتی و حفظ آن است، Primal Kitchen، یک شرکت غذای واقعی را راه اندازی کرد. که لوازم اصلی آشپزخانه Primal/ Paleo، Keto و Whole30 را ایجاد می کند.

اگر می خواهید یک آواتار به همه نظرات خود اضافه کنید، اینجا را کلیک کنید!