از یک مربی بهداشت بپرسید: چگونه کودکان را به یک رژیم غذایی اولیه تبدیل کنیم


والدین رژیم اولیه و بچه ها سر میز در حال لذت بردن از غذا هستندسلام دوستان، ارین پاور، مربی بهداشتی دارای مجوز هیئت مدیره، اینجاست تا به سوالات شما در مورد چگونگی ترغیب فرزندانتان به تغذیه سالم‌تر پاسخ دهد. چه در خانه نوجوانی داشته باشید و چه به تازگی نوزاد خود را با غذاهای جامد شروع کرده اید، نکات کاربردی در مورد انتقال خانواده خود از یک رژیم غذایی استاندارد آمریکایی به یک رژیم غذایی اصولی را یاد خواهید گرفت. سوالی دارید که می خواهید از مربیان سلامت ما بپرسید؟ آن را در زیر در نظرات یا در گروه فیس بوک مارک روزانه اپل بگذارید.

آنجلا پرسید:
بهترین راه برای انتقال نوجوانان عاشق کربوهیدرات و شکر به پالئو چیست؟ من مدتی است که به این شکل غذا می‌خورم، اما فکر می‌کنم بالاخره زمان آن رسیده است که بچه‌های من نیز شروع به این‌گونه غذا خوردن کنند.»

تا زمانی که فرزندان شما بتوانند غذای خود را بخرند، سخت تر می شود که آنها را وادار به رعایت قوانین غذایی شما کنید. با این حال، حدس من این است که هنوز شما هستید که مواد غذایی را به خانه می آورید و غذا درست می کنید. این بدان معناست که شما هنوز در مورد (اکثریت) آنچه در دهان آنها می گذرد، مسئول هستید.

آیا پالئو برای نوجوانان خوب است؟

نوجوانان می توانند تا جایی که من و شما می توانیم از رژیم سرخپوشان بهره ببرند. حتی بیشتر از آن که نیاز نوجوانان به مواد مغذی در این مرحله از تقریباً هر زمان دیگری از زندگی آنها بیشتر است. نه تنها این، مسائلی مانند آکنه، روده تحریک پذیر و ADHD را می توان از طریق بهبود رژیم غذایی و سلامت روده معکوس و اصلاح کرد.

شما بهترین کاری را که می توانستید برای تغذیه کودکان خود در حین رشد انجام دادید، و اکنون که اطلاعات متفاوتی در مورد غذا دارید، می خواهید متفاوت عمل کنید. این عالیه مسئله این است که اگر نوجوانان شما بیشتر دوران کودکی خود را با مصرف غذاهای بسته بندی شده و بیش از حد فرآوری شده و بسیار خوش طعم گذرانده اند، واقعی غذاهایی مانند ریبی و کلم بروکلی برشته ممکن است اولین انتخاب آنها نباشد. حداقل نه فورا. اما لازم نیست یک شبه رژیم غذایی آنها را تغییر دهید.

به زمانی فکر کنید که از این طریق شروع به خوردن کردید. احتمالاً از اینکه روال مصرف ماست و موز کم چرب خود را پشت سر بگذارید هیجان‌زده نبودید. یا خوردن یک یا دو شکلات تلخ به جای یک کاپ کیک بزرگ. اولین کاری که کردی چی بود؟ معقول ترین قدم اول برای نوجوانان شما چیست؟

ذهنیت نوجوان

نوجوانان شما روالی دارند که با آن راحت هستند. چه چیزهایی که در مدرسه می‌خرند، چه چیزی که در خانه دوستانشان می‌خورند، یا چه چیزی که انتظار دارند وقتی آنجا در حال پرسه زدن جلوی یخچال باز می‌ایستند، ببینند. آنها همچنین در سنی هستند که سعی می کنند بفهمند که چه کسانی هستند و چگونه با دنیای اطرافشان سازگاری دارند. این را با تغییرات هورمونی، فشارهای مدرسه و اجتماعی، و اثرات مضر فرهنگ رژیم غذایی ترکیب کنید، و خوش شانس هستید که حتی به یک وعده غذایی غنی از مواد مغذی نگاه کنید.

نکته کلیدی این است که تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید که احساس تنبیه نداشته باشند و نوجوانان خود را بیش از حد از مناطق آسایش خود دور نکنند.

در دوران نوجوانی، آنها تغییرات روانی و اجتماعی ایجاد می کنند که به آنها کمک می کند مسئولیت پذیرتر و مستقل تر شوند و خود را حتی بیشتر از مادر و پدر متمایز کنند. بنابراین، قرار دادن یک سالاد بزرگ جلوی آنها احتمالاً پرواز نخواهد کرد. با این حال، آنچه خواهد بود، ایجاد تغییرات تدریجی است که دنیای آنها را وارونه نمی کند.

نکات تغذیه سالم برای والدین

در اینجا چهار چیز است که من به مشتریان والدین نوجوانم که در موقعیتی مشابه شما هستند می گویم.

  1. یک تغییر در ماه انجام دهید.
    با یک مرحله کوچک مانند افزودن یک سبزی در وعده شام ​​یا جایگزینی یک میان وعده فرآوری شده با یک نوع بهتر شروع کنید. در ابتدا بیش از حد انجام دهید، در غیر این صورت خطر شورش در دستان شما وجود دارد. در عوض، یک تغییر ساده ایجاد کنید یا آن را تعویض کنید و آن را تا زمانی که هنجار جدید تبدیل شود، در آنجا رها کنید.
  2. نوجوان خود را درگیر کنید.
    بچه هایی که در آشپزخانه کمک می کنند، علاقه بیشتری به خوردن غذاهای پخته شده دارند. نه تنها این، اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد، به آنها احساس موفقیت و غرور می دهد، و به آنها کمک می کند تا زمانی که به تنهایی غذا درست می کنند، خودکفاتر شوند.
  3. آن را عرق نکنید.
    شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. بنابراین، اگر فرزندتان یک شب شام نمی‌خواهد، زیاد نگران نباشید، زیرا در خانه دوستانش تنقلات خورده است. یا در راه مدرسه یک کلوچه برای صبحانه برداشتند. به آنها بیاموزید که اصل ۸۰/۲۰ را بپذیرند و در صورت امکان آنها را به سمت انتخاب درست راهنمایی کنید.
  4. Walk the Talk.
    همچنان الگوی مثبتی برای فرزندان خود باشید. ممکن است فکر نکنید که آنها متوجه آنچه می خورید و انجام می دهید، می شوند، اما متوجه می شوند. حتی اگر فوراً برای آنها کلیک نکند، آنها کلمات و اعمال شما را جذب می کنند.

همانطور که مارک دوست دارد بگوید، “اجازه ندهید کامل دشمن خوبی باشد.” ممکن است روش اصلی غذا خوردن خود را کاملاً تنظیم کرده باشید. اما در واقع، هر تغییری که به سمت خوردن غذاهای واقعی، کامل و کمتر زباله های فرآوری شده باشد، در اینجا یک پیروزی است.

جن پرسید:
من در آستانه ورود به دنیای غذاها با کودک ۶ ماهه ام هستم، و هر چه می خوانم به من می گوید که با غلات نوزادی تقریباً مبتنی بر غلات (گندم، جو، برنج، بلغور جو دوسر) شروع کنم. جدا از این واقعیت که ما یک خانواده اولیه هستیم، من نیز مانند پسر نوجوانم، آزمایش آلرژی داده ام و به همه آن غلات حساسیت دارم، بنابراین قصد ندارم یک آلرژن شناخته شده خانوادگی را به کودکم بدهم. چگونه می توانم این مرحله را پشت سر بگذارم و سعی کنم کودک خود را در ابتدا نگه دارم و از چه چیزی باید شروع کنم؟

به دلایلی، “متخصصان” تصمیم گرفتند که تغذیه نوزادان با رشته ای از غذاهای بسیار فرآوری شده مملو از ویتامین های مصنوعی تولید شده اولین گام خوب است. اکثر متخصصان اطفال یک جدول زمانی را پیشنهاد می کنند که با غلات برنج شروع می شود، سپس جو دوسر، سپس جو، میوه ها و سبزیجات شیرین. از این پروتکل پیروی کنید تا در کمترین زمان ممکن به جعبه های آب میوه، فنجان های پودینگ، ماست فشار دهید.

ترجیحات غذایی زود شروع می شود

همیشه برای من جذاب بوده که ترجیحات غذایی نوزادان از زمانی که در رحم هستند شروع می شود. در دوران بارداری، آنچه می خورید در واقع بر طعم و بویی که کودک شما به طور طبیعی ترجیح می دهد تأثیر می گذارد. طعم دهنده ها، به خصوص سیر، بادیان، وانیل و هویج از طریق جریان خون و به مایع آمنیوتیک منتقل می شوند.

به نظر می رسد، اگر کودک طعمی را در رحم (یا در شیر مادر) تجربه کرده باشد، آنها تمایل بیشتری به آن دارند. در یک مطالعه، افراد به طور تصادفی به نوشیدن آب هویج هر روز در چند ماه آخر بارداری یا پس از تولد تقسیم شدند. محققان دریافتند که این زنان تمایل بیشتری به هویج نسبت به نوزادان افرادی داشتند که به آنها دستور داده شده بود که به طور کامل از هویج اجتناب کنند. مطالعه دیگری تأثیر مشابهی را در زمانی که مادران باردار سیر مصرف می کردند نشان داد. فرزندان آنها ترجیحاتی برای آن داشتند که تا نوجوانی آنها ادامه داشت.

همچنین یک دوره زمانی بین چهار تا نه ماهگی وجود دارد که نوزادان بیشتر پذیرای طعم ها و بافت های مختلف هستند. به نظر می رسد تکرار بر ترجیحات نیز تأثیر می گذارد. به این معنا که هر چه بیشتر بتوانید در اوایل یک سری از غذاهای سالم‌تر ارائه دهید، در آینده در زندگی بهتر خواهند بود.

بهترین اولین غذاهای اولیه برای نوزادان

همانطور که از سوال آنجلا در بالا یاد گرفتیم، هیچ وقت برای شروع به شکل گیری عادات خوب زود نیست. و همانطور که من و شما هر دو می دانیم، غذاهای مغذی تر و به راحتی قابل هضم تر از برنج، جو، جو و گندم وجود دارد. از آنجایی که شما و پسرتان هر دو آلرژی دارید، عاقلانه است که یک روش جایگزین را در نظر بگیرید.

هیچ اشکالی ندارد که نوزاد خود را با غذاهای پالئو شروع کنید. در واقع، نوزادان در حال حاضر آنزیم های عملکردی و اسید هیدروکلریک مورد نیاز برای تجزیه پروتئین و چربی را تولید می کنند. حتی بهتر از آن، احتمالاً برخی از بهترین غذاهای «اولین» را در حال حاضر در یخچال و انباری خود دارید. به دنبال غذاهای غیر حساسیت زا، تازه (و در صورت امکان ارگانیک) باشید که مواد مغذی تقویت کننده مغز و رشد مورد نیاز کودک شما را فراهم می کند، از جمله:

  • آووکادو
  • زرده تخم مرغ کاملا پخته (از سفیده تخم مرغ تا یک سال پرهیز کنید)
  • سیب زمینی شیرین
  • کره بادام یا بادام هندی
  • میوه ها و سبزیجات پوره شده
  • ماهی آزاد، مرغ و گوشت گاو پوره شده
  • ماست بدون شیرینی

امید من این است که شما یک متخصص اطفال آینده نگر داشته باشید که با ایده مخالفت (بدون جناس) آماده باشد. من همچنین به شدت توصیه می‌کنم سری به سالی فالون بزنید کتاب سنت های تغذیه ای مراقبت از نوزاد و کودک و هر چیزی توسط The Paleo Mom، Dr. سارا بالانتاین و اگر به دنبال راهنمایی بیشتر از یکی از مربیان بهداشتی دارای مجوز هیئت مدیره ما هستید، به myPrimalCoach.com مراجعه کنید و ببینید که چقدر آسان است که با یک متخصص زندگی اجدادی یک به یک کار کنید.

آیا یکی از اعضای خانواده خود را به رژیم غذایی پالئو یا پرایمال تغییر داده اید؟ به من اطلاع دهید که چه چیزی برای شما کار می کند (یا کار نمی کند).

myPrimalCoach.com

چالش اصلی آشپزخانه ۷ روزه، ۷ سالاد

درباره نویسنده

اگر می خواهید یک آواتار به همه نظرات خود اضافه کنید، اینجا را کلیک کنید!