اعتیاد به غذا

وقتی عبارت اعتیاد به غذا را می شنویم، به طور کلی فکر نمی کنیم که قربانی شده ایم. حتی اگر علائم معمول یک معتاد را به معنای دیگر کلمه نشان ندهید، به احتمال زیاد به یکی از موارد زیر در غذاهایی که می خوریم معتاد شده اید. ممکن است آگاهانه متوجه آن نباشید، اما میل شدید به این غذاها می تواند نشانه ای از اعتیاد باشد. بیایید برخی از مواد اولیه ای را که افراد می توانند به آنها معتاد شوند را پوشش دهیم. هیچ علم مطمئنی به ما نمی گوید که چه غذاهایی اعتیادآور هستند و چه چیزی آنها را به این شکل می سازد، اما ما شواهدی داریم که نشان می دهد موارد زیر قطعا اعتیادآور هستند.

قند

همه ما خوبی های شیرین آن را می دانیم. همه ما آن را دوست داریم. این انرژی کوتاهی به ما می دهد که ما را در حرکت نگه می دارد و باعث می شود فکر کنیم و احساس کنیم که واقعاً به ما کمک می کند. شکر خود را در بسیاری از غذاهایی که می خوریم و چیزهایی که می نوشیم نشان می دهد. قندهای فرآوری شده به ما انرژی می دهند و زمانی که در حال کناره گیری هستیم، احساس خستگی و بدخلقی می کنیم. اگرچه اجتناب از آن سخت است، اما دوری از شیرینی ها و استفاده از آبمیوه ۱۰۰٪ به جای نوشیدنی های آب میوه به شما کمک می کند از شکر دور بمانید. اگر به تقویت شیرینی نیاز دارید، به دنبال چیزهایی باشید که از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند. آنها قرار نیست جایگزین شکر شوند، زیرا آنها واقعاً برای شما بهتر نیستند، اما هر از گاهی کمی کار می کنند.

کافئین

مصرف کنندگان قهوه و نوشابه همه چیز را در مورد این چیزها می دانند. وقتی خسته هستید به شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا برای انجام کار بیدار بمانید. بسیاری از ما روزانه از آن استفاده می کنیم و معمولا بدون آن سردرد و خستگی را تجربه می کنیم. این نشانه آن است که بدن برای عملکرد مطلوب به مواد شیمیایی وابسته شده است. با این حال، کمی کافئین در اینجا یا آنجا ضرری ندارد. بنابراین، کم و بیش، فقط اعتدال را تمرین کنید. اگر هر روز یک یا دو فنجان قهوه یا نوشابه می نوشید، بد نیست (به جز پوندهای اضافی که نوشابه روی آن انباشته می شود) در مقابل نوشیدن سه فنجان قهوه یا یک جعبه نوشابه در روز.

کربوهیدرات ها

اینها در همه جای غذاهایی که می خوریم وجود دارد. در واقع، بسیاری از مردم در مورد اعتیاد به کربوهیدرات اختلاف نظر دارند. وقتی در مورد اعتیاد به کربوهیدرات صحبت می کنیم، به سادگی می گوییم که بدن شما بیش از حد به آنها وابسته می شود. نمی گوییم بدون مقداری نان سیر و اسپاگتی پیدا می کنید و دیوانه می شوید! بهترین کاری که می توانید در اینجا انجام دهید، مانند هر غذای دیگری، خوردن آن در حد اعتدال است. دلیل اینکه ما به کربوهیدرات ها معتاد می شویم، همان دلیلی است که ما به قند معتاد می شویم. آنها به ما انرژی می دهند که برای مدت کوتاهی برای بهره وری بیشتر استفاده می کنیم. سپس، وقتی بدنمان به زیاد بودن آن‌ها عادت می‌کند، هوس می‌کنیم.

حالا اگر فکر می کنید که به هر یک از این غذاها معتاد هستید، باید بفهمید که واقعا شما نیستید. ما به عنوان یک جامعه به چیزی معتاد هستیم. مهم نیست قند، کافئین، الکل یا حتی نیکوتین… هر کدام از ما اعتیادی داریم. ما برای مبارزه با این اعتیادها به اراده نیاز داریم و چون بسیاری از ما حتی اعتیاد را نمی شناسیم، هیچ کاری برای مبارزه با آن انجام نمی دهیم. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید این اعتیادها را کنترل کنید، از صحبت کردن با پزشک یا درمانگر خود نترسید یا احساس شرم نکنید. آنها به این دلایل به شما کمک می کنند و خواهند کرد!

اگر می خواهید کاری در مورد این اعتیاد به مواد غذایی انجام دهید و به نظر نمی رسد که به تنهایی وزن کم کنید، باید به فکر امتحان محصولی به نام پرواکتول باشید. این محصول یک مکمل کاملا طبیعی است که به عنوان یک پیوند دهنده چربی عمل می کند تا از جذب بخشی از چربی هایی که می خورید در بدن جلوگیری کند و در نتیجه به کاهش وزن شما کمک کند. مزایای بزرگ دیگری نیز دارد!