انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت


من به تمام سوالات شما در مورد غلات کامل پاسخ می دهم! از خیساندن تا ذخیره سازی تا پخت و پز و تغذیه ، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد انواع مختلف غلات بدانید.

احتمالاً می دانید که اگر همیشه KERF را خوانده اید ، من علاقه مند به غلات کامل هستم. عشق من به جو دوسر عمیق است. و از آنجا که قبلاً نانوایی غلات کامل داشتم ، با غلات کامل نیز بیگانه نیستم!

من قطعاً در مورد نان و هر نوع غلات سبوس دار تبعیض قائل نمی شوم.

من به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده ، از خوردن غلات کامل به عنوان یکی از گروه های غذایی رنگارنگ حمایت می کنم (مگر اینکه البته توسط پزشک توصیه نشده باشد). آنها سرشار از مواد مغذی مفید برای شما مانند ویتامین B ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و پروتئین هستند.

خوردن از غلات کامل کلیدی است:

  • سبوس. این پوسته خارجی دانه است که فیبر ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند.
  • آندوسپرم لایه میانی غلات عمدتا از کربوهیدرات ها تشکیل شده است.
  • ریشه. این لایه داخلی دارای ویتامین ها و مواد معدنی در پروتئین است.

انواع مختلف غلات

در زیر مروری بر انواع مختلف غلات و به طور خاص نحوه ذخیره و پخت آنها خواهید یافت.

اینجا یکی است قابل هضم راهنمای غلات 🙂

انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

دانه ها دانه های خوراکی علف ها هستند

غلات ، که معمولاً به عنوان “غلات” یا “غلات غلات” نامیده می شوند ، دانه های خوراکی علف های خاص هستند.

انواع مختلفی از غلات در دانه های واقعی دانه وجود دارد که از خانواده گیاه شناسی Poaceae هستند ، از جمله گندم ، جو دوسر ، برنج ، ذرت (ذرت) ، جو ، سورگوم ، چاودار و ارزن. در این گروه انواع مختلفی مانند farro ، freekeh و spelling وجود دارد که همه گونه های سفید هستند و همچنین دانه های جدیدی مانند triticale که مخلوطی از گندم و چاودار است.

دانه های شبه دانه چیست؟

گروه “شبه غلات” متعلق به همان خانواده گیاه شناسی نیست که دانه های “واقعی” در آن تعلق دارند ، اما از نظر تغذیه ای مشابه هستند و به طور مشابه با غلات “واقعی” استفاده می شوند. بسیاری از اینها ، مانند آمارانت ، گندم سیاه و کینوا ، در واقع غلات نیستند بلکه دانه های تعدادی از گونه های گیاهی مختلف خارج از خانواده Poaceae هستند.

شبه غلات به طور فزاینده ای در نان ، نان تخت ، ساندویچ ، ماکارونی ، غلات صبحانه و تنقلات و همچنین به تنهایی به عنوان جایگزین برنج ، ماکارونی و کوسکوس استفاده می شود. فرو ریختن

سوالات متداول عزیز

نحوه خرید غلات

شما می توانید بیشتر دانه ها را از جنس مواد اولیه و کامل از مارک های معتبر مانند Bob’s Red Mill یا Whole Foods 365 خریداری کنید. تغییر مورد علاقه من برای خرید آنها ظروف بزرگ فروشگاه ها است ، بنابراین من فقط مقدار مورد نیاز خود را دریافت می کنم (مخصوصاً هنگام پخت و پز با چیزی که من اغلب از آن استفاده نمی کنم.) من فقط توصیه می کنم آنچه را که نیاز دارید برای یک ماه یا بیشتر خریداری کنید تا خراب نشوند. برای اطلاع از نکات ذخیره سازی به زیر مراجعه کنید.

نحوه نگهداری غلات

راو: غلات و دانه های شیشه ای را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. دانه های خشک حدود 3 ماه در انبار ، 6 ماه در یخچال و 1 سال در فریزر دوام می آورند.

پخته: دانه های پخته شده را در ظرف محکم بسته در یخچال به مدت 3-5 روز نگهداری کنید.

نحوه خوردن غلات

  1. شستشو ابتدا دانه ها را برای از بین بردن خاک یا گرد و غبار (به جز جو دوسر) حذف کنید.
  2. خیس خوردن: دانه ها را در یک کاسه شیشه ای یا سرامیکی قرار دهید. با آب گرم بپوشانید. 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید. خنثی کننده * برای هر فنجان دانه. در دمای اتاق قورت دهید.

* خنثی کننده چیست؟

  • غیرلبنی: آب لیمو ، سرکه مهم سیب ، جوش شیرین
  • شیر: ماست شیر ​​کامل ، دوغ پرورده ، کفیر ، لبنیات مایع

چرا غلات می نوشند؟

دانه های دارای خنثی کننده قبل از پخت و پز آنها را برای دستگاه گوارش راحت تر می کند ، مواد مغذی را راحت تر جذب می کند و زمان پخت را کوتاه می کند.

همیشه قبل از پخت غلات خود را بشویید ، حتی اگر مشروب نمی خورید.

طرز پخت غلات

1 آشپزی: دانه ها را با آب جوش (یا آبگوشت برای تغذیه بیشتر) در قابلمه قرار دهید.

2 فصل: کمی مزه به نمک اضافه کنید.

3 بجوش: روی تابه را بپوشانید ، حرارت را کم کنید و بجوشانید و تا زمانی که تمام شود بپزید (زمان پخت برای دانه های مختلف متفاوت است).

4 هم نزنید: در حین پخت به مغزها دست نزنید زیرا باعث می شود آب آشپزی خیلی زود تبخیر شود تا نرم شوند.

تجهیزات پخت و پز: ما بیشتر از پلوپز یا قابلمه فوری خود برای پختن دانه ها استفاده می کنیم.

تغذیه غلات کامل

غلات کامل بسیاری از مواد مغذی مهم را تأمین می کنند.

  • کتانی: خاک رس بیشترین فیبر و غلات کامل را تأمین می کند.
  • ویتامین ها: غلات سبوس دار به ویژه دارای ویتامین B هستند ، از جمله نیاسین ، تیامین و فولات.
  • مواد معدنی: آنها همچنین حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند روی ، آهن ، منیزیم و منگنز هستند.
  • پروتئین: غلات کامل در هر وعده چند گرم پروتئین تأمین می کنند.
  • آنتی اکسیدان ها: بسیاری از ترکیبات غلات کامل به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
  • ترکیبات گیاهی: غلات کامل انواع مختلفی از ترکیبات گیاهی را ارائه می دهند که در پیشگیری از بیماری ها نقش دارند. اینها حاوی پلی فنول ها ، استانول ها و استرول ها هستند. فرو ریختن

خواص غلات برای سلامتی چیست؟

خوردن غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی از ترکیبات به کاهش فشار خون ، تأمین انرژی طولانی مدت و تأمین آنزیم های ضروری ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر کمک می کنند.

در اینجا چند روش خاص وجود دارد که از طریق آن غلات سبوس دار سلامت را تقویت می کنند:

  • سبوس و فیبر تجزیه نشاسته و گلوکز را کند می کنند – به طوری که به جای ایجاد افزایش شدید ، قند خون خود را حفظ می کنند.
  • فیبر به کاهش کلسترول و همچنین انتقال مواد زائد در دستگاه گوارش کمک می کند.
  • فیبر همچنین می تواند از تشکیل لخته های خونی کوچک که باعث حمله قلبی یا سکته می شوند ، جلوگیری کند.
  • مواد شیمیایی گیاهی و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، سلنیوم و مس موجود در غلات کامل می تواند در برابر برخی سرطان ها محافظت کند. فرو ریختن

نکات سریع غلات

  • کینوا یک پروتئین رقابتی با 8 اسید آمینه ضروری است.
  • اگر برنج سفید دوست دارید ، نیمی سفید و نیمی قهوه ای را برای مواد مغذی بیشتر امتحان کنید.
  • زیرا برنج نسبت به برنج سفید یا قهوه ای دارای پروتئین بیشتری و کربوهیدرات کمتری است.
  • بلغور جو دوسر معمولاً معمولاً شکر اضافه می کند ، بنابراین در عوض نورد کامل یا برش فولادی را انتخاب کنید.

5 دستور العمل غلات سالم و خوشمزه

سالاد یونانی با کینوا

سالاد یونانی با کینوا |  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

2. دستور تهیه پنکیک بلغور جو دوسر

پنکیک جو دوسر |  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

3. سالاد ارزن ادویه دار

سالاد ارزن ادویه دار |  انواع غلات: نحوه نگهداری و پخت

4. سالاد مرکبات کاری فارو

5. سالاد رادیچیو و گندم سیاه

6. سالاد کدو تنبل

7. سالاد برنج رنگی ممنوع



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*