این افسانه که کلسترول رژیم غذایی کلسترول را افزایش نمی دهد. اغلب در اینجا اشتباه تفسیر شده یا دروغ گفته شده است. به ویژه در افراد سالم: تغذیه

این افسانه که کلسترول رژیم غذایی کلسترول را افزایش نمی دهد. اغلب در اینجا اشتباه تفسیر شده یا دروغ گفته شده است. به ویژه در افراد سالم: تغذیه


من بارها با این افراد فرعی برخورد کرده ام که ادعا می کنند خوردن کلسترول باعث افزایش کلسترول نمی شود. در اینجا یک مثال وجود دارد ، با نظر بالا (با 17 رای موافق) که مدعی است “البته کلسترول رژیم غذایی برای اکثر افراد هیچ تاثیری بر کلسترول بدن ندارد” ، البته بدون هیچ گونه مرجعی.

اینجا یکی دیگر است. توجه کنید که آن شخص چگونه ادعا می کند که متخصص نیست – فقط یک فرد غیر حرفه ای است که زیاد مطالعه می کند. خوب ، به کسی توهین نمی شود ، اما من فکر می کنم این بخشی از مشکل است. مردم چند وبلاگ / کتاب می خوانند و دانش خود را بسیار برآورد می کنند.

کلسترول رژیمی کلسترول سرم را افزایش می دهد و با توجه به ارتباط قوی بین کلسترول سرم و بیماری های قلبی و عروقی ، برای من بسیار خطرناک است که افراد بی سواد در حال دویدن باشند و به دیگران بگویند که نگران خوردن غذاهای غنی از کلسترول و تأثیر آن بر کلسترول آنها نباشند. مرحله.

سردرگمی از کجا می آید؟

در اینجا یک بررسی عالی برای شروع وجود دارد. کلسترول رژیم غذایی و زرده تخم مرغ: برای بیمارانی که در معرض بیماری های عروقی هستند مناسب نیست

اثرات کلسترول غذایی بر کلسترول سرم تا حدی به رژیم غذایی و ویژگی های فرد مصرف کننده کلسترول بستگی دارد. کلسترول رژیم غذایی بر افرادی که رژیم غذایی کم کلسترول مصرف می کنند ، تأثیر بسیار بیشتری دارد ، همانطور که توسط کانر و همکاران نشان داده شده است (31)

و از اثرات کلسترول غذایی بر کلسترول سرم: یک متاآنالیز و مرور

هنگامی که مقدار کمی کلسترول به رژیم غذایی روزانه اضافه می شود ، پیش بینی کننده اصلی تغییر کلسترول سرم کلسترول اولیه رژیم غذایی است. بنابراین ، هنگامی که یک یا دو تخم مرغ به رژیم غذایی معمولی آمریکایی اضافه می شود (حاوی 400 میلی گرم در روز) ، تغییرات کمی انتظار می رود. […] این مشاهدات نشان می دهد افرادی که به رژیم غذایی کلسترول بسیار کم عادت دارند ممکن است نسبت به تغییرات رژیم غذایی حساس تر باشند.

خلاصه

غلظت کلسترول سرم به وضوح با افزودن کلسترول غذایی افزایش می یابد ، اما میزان تغییرات پیش بینی شده توسط کلسترول پایه رژیم غذایی تعدیل می شود. بیشترین پاسخ زمانی انتظار می رود که کلسترول اولیه رژیم غذایی نزدیک به صفر باشد ، در حالی که اگر مقدار کلسترول اولیه> 400-500 میلی گرم در روز بیشتر باشد ، تغییر قابل اندازه گیری انتظار می رود. افرادی که مایلند حداکثر میزان کلسترول سرم را از طریق رژیم غذایی کاهش دهند ، ممکن است مجبور شوند کلسترول غذایی خود را به حداقل میزان (کمتر از 100-150 میلی گرم در روز) کاهش دهند تا میزان کلسترول سرمی متوسط ​​را مشاهده کنند در حالی که افرادی که از رژیم غذایی نسبتاً غنی از کلسترول استفاده می کنند انتظار می رود تجربه کمی داشته باشند. تغییر کلسترول سرم پس از افزودن حتی مقدار زیادی کلسترول به رژیم غذایی آنها.

بنابراین ، تأثیر کلسترول رژیم غذایی تا حدی بستگی به سطح کلسترول اولیه سرم شما و میزان مصرف کلسترول اولیه رژیم غذایی شما دارد.

سردرگمی از اینجا ناشی می شود. با توجه به اینکه میانگین کلسترول آمریکایی 192 میلی گرم در دسی لیتر و میانگین مصرف روزانه 300-400 میلی گرم است ، اکثر افراد با افزودن تخم مرغ بیشتر ، تفاوت در سطح کلسترول خود را مشاهده نمی کنند ، بنابراین به این نتیجه می رسند که تخم مرغ هیچ تاثیری ندارد. به اما همانطور که به زودی خواهید دید ، این نادرست است هنگامی که با مصرف اولیه (سطح نرمال بخوانید) و سطح سرم را شروع کنید.

شواهدی از فراتحلیل

من قبلاً به یکی اشاره کرده ام اینجا دیگران هستند

کلسترول غذایی تخم مرغ نسبت کلسترول تام به کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را در انسان افزایش می دهد: متاآنالیز

نتایج: افزودن 100 میلی گرم کلسترول غذایی در روز نسبت کلسترول کل به HDL را 0.020 واحد (95٪ CI: 0.010 ، 0.030) ، غلظت کلسترول کل را 0.056 mmol / L (2.2 میلی گرم / دسی لیتر) (95٪ CI) افزایش داد. : 0.046 ، 0.065 میلی مول / لیتر ؛ 1.8 ، 2.5 میلی گرم در دسی لیتر) و غلظت کلسترول HDL در 0.008 میلی مول بر لیتر (0.3 میلی گرم در دسی لیتر) (95٪ CI: 0.005 ، 0.010 mmol / L ؛ 0.2 ، 0.4 میلی گرم / دسی لیتر )

کلسترول رژیم غذایی و بیماری های قلبی عروقی: یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز

کلسترول رژیمی از نظر آماری هم کلسترول تام سرم را افزایش داد (17 کارآزمایی ؛ تغییر خالص: 11.2 میلی گرم در دسی لیتر ؛ 95٪ CI: 6.4 ، 15.9) و هم کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) (14 آزمایش ؛ تغییر خالص: 6.7 میلی گرم در دسی لیتر). 95٪ CI: 1.7 ، 11.7 میلی گرم / دسی لیتر). وقتی دوز مداخله از 900 میلی گرم در روز بیشتر شد ، افزایش کلسترول LDL دیگر از نظر آماری معنی دار نبود. کلسترول رژیمی همچنین به طور قابل توجهی کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش داد (13 کارآزمایی ؛ تغییر خالص: 3.2 میلی گرم در دسی لیتر ؛ 95٪ CI: 0.9 ، 9.7 میلی گرم در دسی لیتر) و نسبت LDL به چگالی بالا لیپوپروتئین (5 آزمایش ؛ تغییر خالص : 0.2 ؛ 95٪ CI: 0.0 ، 0.3).

پاسخ چربی و لیپوپروتئین پلاسما به چربی و کلسترول رژیم غذایی: یک متاآنالیز

پیش بینی ها نشان داد که رعایت توصیه های رژیم غذایی فعلی (30 of انرژی از چربی ، <10 from از چربی اشباع شده و <300 میلی گرم کلسترول در روز) غلظت کل و چگالی کم لیپوپروتئین-کلسترول پلاسما را در مقایسه با مقادیر مرتبط با رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی.

لیپیدهای غذایی و کلسترول خون: کمی تجزیه و تحلیل کمی مطالعات بخشهای متابولیک

اجتناب از کلسترول 200 میلی گرم در روز ، کلسترول کل خون را در 0.13 (0.02) میلی مول بر لیتر و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین را در 0.10 (0.02) میلی مول در لیتر کاهش داد.

شواهد از مطالعات تغذیه تخم مرغ

تأثیر تغذیه زرده تخم مرغ بر غلظت و ترکیب لیپوپروتئین های سرم در انسان

پس از تغذیه زرده تخم مرغ ، سطح کلسترول تام سرم 13 درصد افزایش یافت. بیشتر این افزایش به دلیل کلسترول LDL بود که 21 درصد افزایش یافت. کلسترول VLDL و IDL 19 و 11 درصد و تری گلیسیریدهای سرم 17 درصد کاهش یافت.

تغذیه کلسترول باعث افزایش سنتز لیپوپروتئین با چگالی کم می شود.

مکمل تخم مرغ سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا و چگالی کم را به ترتیب 18 و 40 درصد افزایش داد.

مطالعه دوز پاسخ اثرات کلسترول رژیم غذایی بر متابولیسم چربی ناشتا و لیپوپروتئین پس از غذا در مردان جوان سالم.

غلظت کلسترول تام پلاسما ناشتا به میزان 1.47 میلی گرم در دسی لیتر (0.038 میلی مول در لیتر) به ازای هر 100 میلی گرم کلسترول غذایی اضافه شده به رژیم غذایی افزایش یافت (P <.001). کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) به طور موازی افزایش می یابد. واکنش پذیری متفاوت است اما به نظر می رسد به طور معمول توزیع شده است. غلظت آپوپروتئین B ناشتا در رژیم غذایی بین رژیم غذایی 0 و 4 تخم مرغ تقریبا 10 increased افزایش یافته و با تغییرات غلظت کلسترول کل و LDL ارتباط دارد.

لیپیدهای سرمی در مردان که رژیم های کلسترول بالا و بدون کلسترول دریافت می کنند

افزودن کلسترول غذایی به شکل زرده تخم مرغ باعث افزایش قابل توجه غلظت کلسترول و فسفولیپید در سرم شد. با حذف کلسترول زرده تخم مرغ از رژیم غذایی ، کلسترول و فسفولیپید سرم بسیار کاهش یافت.

خوردن تخم مرغ باعث افزایش لیپوپروتئین های با چگالی پایین پلاسما در افراد آزاد می شود

میانگین کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) 12 درصد بیشتر بود (005 /0 = p) و میانگین آپولیپوپروتئین B پلاسمایی هنگام مصرف تخم مرغ نسبت به دوران بدون تخم مرغ 9 درصد (007 /0 = p) بیشتر بود.

تاثیر کلسترول و اسیدهای چرب رژیم غذایی بر لیپوپروتئین های پلاسما

افزودن 750 میلی گرم کلسترول به رژیم غذایی با P / S = 0.25-0.4 کلسترول LDL را در 16 +/- 14 میلی گرم در دسی لیتر به 115 of از ارزش رژیم غذایی پایه افزایش داد (n = 11 ، P کمتر از 0.01). 1500 میلی گرم کلسترول LDL را با 25 +/- 19 میلی گرم در دسی لیتر به 125٪ افزایش داد (9 نفر ، P کمتر از 0.01).

خوب ، من می توانم ادامه دهم ، زیرا بسیاری از مطالعات دیگر مانند آن وجود دارد ، اما فکر می کنم تا کنون کاملاً واضح است.

کلسترول رژیم غذایی سطح کلسترول سرم (بیشتر LDL و تا حدی apo-B) را افزایش می دهد ، با توجه به اینکه الف) سطح سرم اولیه به اندازه کافی پایین است و ب) میزان مصرف اولیه پایین است.

اگر کسی کلسترول بالا دارد ، کاهش میزان کلسترول رژیم غذایی به کمتر از 200 میلی گرم مطمئناً بر تعداد وی تأثیر مثبت خواهد داشت. پس لطفا مردم گفتن کسی که در مورد تاثیر تخم مرغ بر تعداد کلسترول خود می پرسد به آن اهمیتی نمی دهد ، به شخص آسیب منفی بزرگی می زند.

همه اعتبار به u / oehaut

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*