

اینجا در ستاد سواد سلامت We ❤، ما واقعاً از صحبت در مورد اینکه چگونه ارتباطات سلامت (مثل شما!) می تواند به رفع نابرابری های سلامت کمک کند، لذت می بریم. و با توجه به اینکه کووید-۱۹ بر برخی گروهها بیش از سایرین تأثیر میگذارد، رسیدگی به نابرابریها در موضوعات بهداشتی ما بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
بنابراین این هفته، ما می خواهیم نگاهی دقیق تر به تفاوت بین بیندازیم برابری و ارزش مالی. دانشگاه جورج واشنگتن یک منبع عالی دارد که تفاوت را توضیح می دهد، اما ما یک خلاصه سریع به شما ارائه می دهیم:
- برابری یعنی دادن منابع یا فرصت های برابر برای افراد یا گروه های مختلف بانک مواد غذایی را در نظر بگیرید که یک جعبه استاندارد غذا را به همه مشتریان خود ارائه می دهد.
- ارزش مالی به این معنی است که به هر فرد یا گروهی منابع یا فرصت هایی را که برای دسترسی به آن نیاز دارند، بدهید برابر نتیجه. بنابراین شاید خود بانک غذا جعبه های غذای سفارشی را بر اساس اندازه خانواده و نیازهای رژیم غذایی مشتریان ارائه می دهد – و یک سرویس تحویل برای افرادی که دسترسی فیزیکی به بانک غذا ندارند، دارد.
شما میپرسید که این چگونه در مورد ارتباطات سلامت صدق میکند؟ ارائه اطلاعات یکسان به همه، در قالب یکسان، به این معنا نیست که همه دسترسی برابر خواهند داشت.
همانطور که مواد سالم تولید می کنید، مخاطبان خود را بشناسید – یا بهتر از آن، افرادی از مخاطبان اولویت خود را در فرآیند تولید مواد خود مشارکت دهید.
سپس از خود بپرسید که چگونه می توانید نتیجه یکسانی را برای هر چه بیشتر افراد ممکن تضمین کنید – به خصوص کسانی که دارای موانع ساختاری یا نقص هستند. به عنوان مثال، بسته به مخاطبان خود، می توانید:
نکته پایانی: برای رسیدگی به نابرابریهای بهداشتی، فراتر از مواد تماس یکسان بروید—و به یاد داشته باشید که منابع یکسان همیشه به نتیجه مساوی منجر نمیشود.
عکس الهام گرفته از موسسه تعامل برای تغییر اجتماعی و آنگوس مگوایر.