بررسی اهمیت گرسنگی دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان

بررسی اهمیت گرسنگی دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟

درک اهمیت گرسنگی: دانستن و درک علم گرسنگی و سیری و فرآیندهای مرتبط با آن به متخصصان تغذیه کمک می کند تا بیشتر به مشتریان خود کمک کنند. با کاهش کالری دریافتی ، بدن آنها به غذای بیشتری احتیاج دارد. مطالعه ای در سال 2007 در ایالات متحده نشان داد که حدود دو سوم آمریکایی ها از رژیم غذایی پیروی می کنند. در این مطالعه ، از هر سه نفر که رژیم داشتند ، دو نفر گفتند احساس گرسنگی آنها را مجبور به شکستن رژیم غذایی کرده است و 56 درصد گفته اند که مواقعی وجود دارد که از گرسنگی می میرند.

بث هوبریچ ، مدیر تغذیه و مدیر اجرایی انجمن کنترل کالری می گوید: “گرسنگی مهمترین دلیل غذا خوردن است.” “اگر مردم نتوانند سبک زندگی خود را در کوتاه مدت برای غلبه بر گرسنگی تغییر دهند ، نمی توانند در دراز مدت این کار را انجام دهند.”

احساس گرسنگی یکی از مهمترین حواس بشر است و یکی از حیاتی ترین سازوکارهای بقا برای انسانهای اولیه بود که آنها را مجبور به شکار و ذخیره مواد غذایی برای زنده ماندن کرد. در زمانی که چاقی بسیار گسترده است ، تحقیقات زیادی در مورد گرسنگی و اشتها در حال انجام است. این مطالعات جنبه های مختلفی مانند ژنتیک ، تنظیم هورمون ها ، رفتار ، روانشناسی و رژیم غذایی را مورد بحث قرار می دهند. محققان روی موضوعات مختلف کار می کنند. آنها از نوروپپتیدهای تنظیم کننده اشتها و عوامل ژنتیکی در افراد چاق گرفته تا رفتارهای اجتناب ناپذیر و تأثیرات غذا بر تحریک گرسنگی ، امیدوارند بتوانند علت گرسنگی را بیابند و راه هایی برای غلبه بر آن بیابند.

قدرت کنترل گرسنگی

آیا ارزش کنترل گرسنگی در کاهش وزن را دست کم گرفته اید؟ اگر چنین است ، بدانید که بسیاری از مردم سعی می کنند به هر طریق ممکن این قدرت را به دست آورند و گرسنگی خود را کنترل کنند. بسیاری از محصولات موجود در بازار که به کاهش وزن شما کمک می کند بر اساس این اصل است. محصولات رژیمی برای کنترل اشتها اغلب حاوی ویتامین B هستند.
کروم ، چای سبز ، ریشه زنجبیل ، عصاره آب انگور ، عصاره آب انگور و شوید.

برخی از کارشناسان معتقدند رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی و غذاهای ارگانیک می تواند گرسنگی را کاهش دهد. متخصصان دیگری نیز هستند که رایحه درمانی را راهی برای کنترل اشتها و کاهش احساس گرسنگی می دانند.
کارشناسان معتقدند که اشتباهات زیادی در رژیم های کم کالری در فرایند کنترل گرسنگی و کاهش اشتها وجود دارد. مشتریان می خواهند بدانند که با از بین بردن آن عامل ، چه چیزی باعث افزایش وزن می شود. با این حال ، هیچ فرمول معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد.

آگاهی در مورد گرسنگی

گرسنگی به عنوان میل شدید به غذا تعریف می شود و سیری زمانی است که احساس می کنید معده شما پر است و دیگر نمی توانید غذا بخورید. هنگامی که بین میزان انرژی و میزان مصرف انرژی تعادل برقرار شود ، وضعیت بدن شما تثبیت می شود. دانشمندان متوجه شده اند که یک فرایند فیزیولوژیکی در پشت فرآیند ایجاد تعادل بین مصرف انرژی و مصرف انرژی وجود دارد. این سیستم فیزیولوژیکی شامل یک سری سیگنال هایی است که وظیفه انتقال و جهت پیام ها را بر عهده دارند. یک سری سیگنال هایی که اطلاعات را به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کنند و یک سری سیگنال هایی که پیام ها را از مغز به عضلات و دیگر اعضای بدن می رسانند. بدن برای اطمینان از گرسنگی به روشهای بیوشیمیایی زیادی راه می افتد. هورمون هایی وجود دارند که تمایل به غذا خوردن یا ترک غذا را تنظیم می کنند.

سیگنالها توسط نورونهای خارجی در مغز مانند هیپوتالاموس و قشر مغز تقویت می شوند. سیگنال های تقویت شده نوروپپتیدهای مرکزی را کنترل می کنند که مصرف غذا و انرژی را کنترل می کنند. در بیشتر مواقع ، این تعادل بین مصرف انرژی و مصرف انرژی ، وزن بدن را تنظیم می کند. با این حال ، محققان بر این باورند که احساس غذا خوردن ما با وجود منابع غذایی فراوان در حال افزایش است.

دکتر یانگ سالوین ، متخصص تغذیه و استاد علوم و تغذیه مواد غذایی در دانشگاه مینه سوتا که تأثیرات غذا بر سیری را مورد مطالعه قرار داده است ، می گوید: “فرآیندهای مختلفی در بدن وجود دارد که بر اشتها تأثیر می گذارد.” بدن می خواهد میزان مصرف و مصرف انرژی خود را متعادل کند و شما نمی توانید بدن خود را فریب دهید و به خود بگویید گرسنه نیستید زیرا بدن بر شما غلبه می کند.

اهمیت گرسنگی برای کنترل متخصصان تغذیه اصفهان

“اگر بدن شما احساس گرسنگی نکند ، زنده نخواهید ماند.”

اشتها علاوه بر اینکه تحت تأثیر هورمون ها و نوروپپتیدها قرار می گیرد ، تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار می گیرد. در دسترس بودن غذا ، احساسات و توانایی لذت بردن از غذا بر اشتها تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که افزایش کالری مصرفی به دلیل افزایش خوردن و آشامیدن باعث افزایش تدریجی حجم غذا و نوشیدنی های مصرفی می شود.

دکتر سالوین می گوید: “غذا بسیار پیچیده است و سیری فرایندی است که درک آن آسان نیست.” وقتی به مفهوم گرسنگی فکر می کنیم ، مردم همه را یکسان می خواهند. با این حال ، ما باید با افراد فردی برخورد کنیم. گرسنگی یک تکه از معمای کاهش وزن است. ما به دلایل زیادی غذا می خوریم. اگر فقط به دلیل گرسنگی غذا بخوریم ، وزن اضافه نمی کنیم. اما اغلب اوقات ما هیچ دلیل خوبی برای غذا خوردن نداریم. ما برای استراحت یا شام در مهمانی ها غذا می خوریم.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ارنتر


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید.


محتوای توصیه شده:

مکمل هایی برای مدیریت پوکی استخوان

حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*