بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth

بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


این مهم است که بدانیم پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. تصور می شود که پوست دارای بافت هایی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لکه است. هدف این نیست که برای یک چهره “کامل” تلاش کنیم ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. جوش خوردن شما را کمتر از یک انسان خوش تیپ نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، اما علاوه بر اینکه چقدر دردناک یا ناراحت کننده است ، واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بگذارید ببینیم این چیست و چند راه برای حمایت از سفر سلامت پوست در صورت مواجهه با آکنه.

آکنه چیست؟

آکنه یک وضعیت فولیکول مو ، ساقه مو و غده چربی است که هم ضایعات غیر التهابی و التهابی ایجاد می کند و هم درجات مختلفی از زخم ایجاد می کند. تغییر الگوی کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند منجر به انسداد چربی (ماده ای که روغن پوست ما تولید می کند) شود. این بیماری بسیار عمومی است که در دوران نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند منجر به اعتماد به نفس پایین ، اضطراب ، عزت نفس پایین و تأثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، اقدامات بهداشتی و عرق زیاد ایجاد شود. توجه به تغذیه و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات رژیمی برای آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که میزان قند خون و شاخص قند خون رژیم غذایی به طور کلی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی شود ، که به نوبه خود می تواند باعث افزایش تولید آندروژن ها و ماده ای شود که پوست ما را چرب و احساس می کند ، که در ایجاد آکنه نقش دارد.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 ناشی از رژیم غذایی یکی از عواملی است که منجر به التهاب می شود. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مانع از تولید واکنش های التهابی شود که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تا حدی تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و دانه های کتان است.

راه هایی که می توانید این غذاها را با هم ترکیب کنید:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو و روغن زیتون

– تخم مرغ با آووکادو روی نان تست کامل

– چیا / کدو تنبل / بذر کتان روی پوست / اسموتی / ماست اسپری می شود

  • آنتی اکسیدان ها را وارد کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه دخیل باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه ارزشمند هستند. از رنگ زیاد در غذای خود لذت ببرید ، زیرا رنگ بیشتر برابر آنتی اکسیدان های بیشتر است.

نکات سبک زندگی برای آکنه

حتماً پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد بو ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از یک حوله جداگانه برای صورت و بدن خود برای کاهش انتشار باکتری استفاده کنید و دستمال حوله و روبالشی خود را حداقل هفته ای یکبار بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما ، از جمله روده و پوست تأثیر بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که هر روز تکنیک های مدیریت استرس را تمرین می کنید خوب است. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت همه راههای فوق العاده ای برای از بین بردن استرس بیش از حد در زندگی شما هستند.

تحت هدایت یک متخصص مراقبت های بهداشتی ، گیاهان و مواد مغذی خاصی را پیدا خواهید کرد که می توانند به شما کمک کنند. روی رویایی است که علائم آکنه ، جوش و بثورات جزئی پوستی را برطرف می کند. بیدمشک یکی دیگر از مواد فوق العاده است که به طور سنتی در طب گیاهی غربی برای تسکین استفاده می شود بثورات پوستی کوچک

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ Int J Womens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 2017 دسامبر 23.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از عمق پوست. مدرک کارشناسی ارشد Med J.به 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه ولگاریس. Postepy Dermatol Alergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. ژوئیه 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*