تخلیه اگزالات: چه می دانیم؟


دست ها اسفناج تازه را در یک کاسه قرمز می اندازند.در حال حاضر، شما در مورد اگزالات ها می دانید: ترکیبات گیاهی که با مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم متصل می شوند و کریستال ها را تشکیل می دهند. این کریستال ها در مفاصل، کلیه ها، پروستات، مثانه، تیروئید، مایع سینوویال و سایر بافت ها رسوب می کنند و باعث درد، التهاب و آسیب می شوند. کریستال های اگزالات با مشکلاتی مانند سنگ کلیه و آرتریت مرتبط هستند. بسیاری از افرادی که رژیم گوشتخواران را تجربه می کنند، حداقل تا حدی این کار را برای حذف یا کاهش اگزالات از رژیم غذایی خود انجام می دهند.

ممکن است در مورد اگزالات بخوانید، با خود بگویید “من برخی از این مشکلات را دارم” و با مصرف کمتر (یا صفر) اسفناج، سیب زمینی شیرین، تمشک، چغندر و سایر غذاهای پر اگزالات شروع به حذف یا کاهش محتوای اگزالات در رژیم غذایی خود کنید. . اما بعد اتفاقی می افتد:

دچار درد مفاصل می شوید. شما دچار خستگی می شوید. دندان های شما شروع به ایجاد پلاک می کنند. شما احساس سفت و درد می کنید و در کل کمتر تحرک دارید. ادرار و مدفوع دردناک است، حتی “دانه”.

قرار بود همه چیز بهتر شود. اینها علائمی هستند که قرار بود اجتناب از اگزالات بهبود یابد. چه خبر است؟

آیا شما در حال تجربه “پاشیدن اگزالات” هستید؟

با توجه به حکمت رایج جایگزین اگزالات، شما در حال تخلیه اگزالات هستید. شما خوردن اگزالات را متوقف کردید و بدنتان با «دفنی» تمام اگزالات ذخیره شده در سال های گذشته مصرف اگزالات پاسخ داد. و از آنجایی که اگزالات در کل بدن شما ذخیره شده است، تمام بافت های شما آنها را بیان می کنند و باعث ایجاد انواع علائم مرتبط با اگزالات می شود. بزرگترین حامیان ایده تخلیه اگزالات می گویند که فرآیند تخلیه حتی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد و ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.

برای مقابله با تخلیه اگزالات، آنها می گویند که باید به آرامی میزان اگزالات مصرفی خود را کاهش دهید تا اینکه بوقلمون سرد را به طور کامل حذف کنید. خوردن مقادیر کم تا متوسط ​​غذاهای غنی از اگزالات در حالی که اگزالات را کاهش می دهید، روند تخلیه را کند می کند و به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت و راحت اگزالات را در طول زمان حذف کنید.

اگر صادقانه بگویم، تخلیه اگزالات همیشه من را گیج کرده است. این حس شهودی ندارد. چرا بدن بلافاصله شروع به تخلیه اگزالات می کند فقط به این دلیل که شما از خوردن هر گونه منبع برون زا خودداری می کنید؟ چرا وقتی شروع به خوردن بیشتر اگزالات می کنید، دفع آن را متوقف می کند؟ مکانیسم اینجا چیست؟

من آن را نادیده نمی‌گیرم یا نمی‌گویم که این یک افسانه است. حکایت های کافی از افراد عموماً قابل اعتماد وجود دارد که می گویند رژیم غذایی کم اگزالات باعث شده است که علائمی مانند دفع اگزالات در آنها ایجاد شود:

  • کریستال های اگزالات روی دندان ها به صورت پلاک ظاهر می شوند.
  • بلورهای اگزالات که در مفاصل و پاها ظاهر می شوند.
  • کریستال های اگزالات از طریق روزنه های مختلف بدن پراکنده می شوند.

می‌توانید به تعداد زیادی اکانت اینستاگرام ضد اگزالات با شواهد عکاسی از برخی از این کریستال‌های اگزالات که مردم ظاهراً بیرون می‌ریزند نگاه کنید. سالی نورتون یکی است. من نمی توانم صحت این موارد را تأیید کنم، اما همچنین نمی توانم بگویم که همه آنها اشتباه یا گیج هستند.

تاکید زیادی بر حکایات دارم. از این گذشته، هر چیزی که تجربه می کنید و می توانید شخصاً تأیید کنید یک “حکایت” است. در آنجا ارزش واقعی وجود دارد. ما با استفاده از “حکایات” خودمان به عنوان راهنمایی در سراسر جهان حرکت می کنیم.

شما به اندازه کافی حکایات را با هم جمع می کنید و یک گروه بیرونی می خواهید آنها را تجزیه و تحلیل و ضبط کنید، و اطلاعاتی برای خودتان به دست آورده اید. ولی از نظر کیفی هیچی تغییر کرد بین ایجاد حکایت و تأیید آن. مثل همیشه درست است. قبلا داده بود. آن را به عنوان چنین به رسمیت شناخته نشد.

اما فقدان ظرافت نظریه تخلیه اگزالات من را آزار می دهد. من باید بدانم چرا این اتفاق می افتد (اگر واقعاً به این شکل اتفاق می افتد). و در حالی که من پاسخ قطعی ندارم، ایده هایی برای چیزهای دیگری دارم که ممکن است اتفاق بیفتد تا مشکل را بدتر کند.

ممکن است اگزالات بیشتری درست کنید.

تمام اگزالات ها از منابع برون زا به دست نمی آیند. مقدار زیادی از تولید اگزالات – طبق برخی منابع، اکثر اگزالاتی که ما با آن مواجه می شویم – در کبد اتفاق می افتد، و بسیاری از مواد مغذی و حالات فیزیولوژیکی به تعیین میزان اگزالات ما کمک می کنند (یا نمی کنیم). به هر حال، وقتی فردی اگزالات را از رژیم غذایی خود حذف می کند، بسیاری از چیزهای دیگر نیز تغییر می کند. آنها در نهایت چیز دیگری می خورند یا رژیم غذایی خود را به طور کامل تغییر می دهند. اغلب آنها گوشتخوار می شوند و کل گروه های غذایی را حذف می کنند. همه اینها و بیشتر می توانند بر سرعت سنتز اگزالات درون زا تأثیر بگذارند.

کمبود تیامین

تیامین یا ویتامین B1 یک ماده مغذی مهم برای متابولیسم اگزالات است. بدون تیامین کافی، ما مقدار بیشتری از سم گلیوکسال تولید می کنیم و با آن مشکل داریم. اگر نتوانیم گلیوکسال را به اندازه کافی متابولیزه کنیم، مقدار زیادی از آن به اگزالات تبدیل می شود.

بسیاری از رژیم ها دارای تیامین کم هستند. گوشتخوارانی که منحصراً از گوشت گاو، حتی گوشت گاو ارگانیک تغذیه شده با علف می خورند و تمام غذاهای حیوانی دیگر را نادیده می گیرند، دو مورد از بهترین منابع تیامین را از دست می دهند: گوشت خوک و ماهی قزل آلا.

بسیاری از ورودی‌های رایج، تیامین را کاهش می‌دهند – یا به عبارت دقیق‌تر، تیامین را کاهش می‌دهند – مانند کافئین و الکل.

اگر هر یک از اینها آشنا به نظر می رسد، تیامین ممکن است مکمل خوبی برای افرادی باشد که از علائم تخلیه اگزالات رنج می برند.

کمبود منیزیم

نشان داده شده است که کلرید منیزیم اگزالات های ادرار را از طریق حداقل دو مسیر کاهش می دهد: کاهش تشکیل درون زا اگزالات ها و مهار جذب روده ای. در مجموع، بار کلی اگزالات را در بدن کاهش می دهد.

مصرف مقداری کلرید منیزیم در آب، حمام کردن با کلرید منیزیم، و/یا استفاده از روغن کلرید منیزیم روی پوست احتمالاً ایده‌های خوبی برای هر کسی است که نگران دفع اگزالات است. در بدترین حالت ممکن است ضرری نداشته باشد و احتمالاً در زمینه های دیگر به شما کمک خواهد کرد، زیرا منیزیم یک ماده معدنی مهم است.

افزایش استرس اکسیداتیو و کاهش گلوتاتیون

تخلیه ذخایر گلوتاتیون در یک محیط آزمایشی باعث افزایش سطح گلیوکسال و در نتیجه سطح اگزالات می شود. به زبان ساده، بدون گلوتاتیون کافی، نمی توانید با استرس اکسیداتیو تولید کننده گلیوکسال مقابله کنید. گلیوکسال به اندازه کافی در اطراف آویزان است و دسته ای از آن به اگزالات تبدیل می شود.

البته استرس اکسیداتیو همه جا وجود دارد. این در خوابی است که نمی‌بینیم، ریتم شبانه‌روزی که به آن احترام نمی‌گذاریم، ورزشی که انجام نمی‌دهیم، ورزش بیش از حدی که انجام می‌دهیم، پلی فنول‌هایی که مصرف نمی‌کنیم. بنابراین مراقب آنها باشید و باید میزان اگزالاتی را که در داخل تولید می کنید کاهش دهید.

مصرف بیش از حد چربی باعث افزایش جذب اگزالات می شود

سوء جذب چربی تمایل به صابونی شدن کلسیم در دستگاه گوارش دارد و از اتصال آن به اگزالات های غذایی و افزایش جذب اگزالات از رژیم غذایی جلوگیری می کند. اگر به طور ناگهانی و بدون سازگاری، مصرف چربی خود را به سطوح شدید افزایش دهید، ممکن است در هضم همه آن مشکل داشته باشید و شرایط «سوء جذب چربی» در روده خود ایجاد کنید که شما را در معرض افزایش جذب اگزالات یا «حساسیت به اگزالات» قرار می دهد.

البته این فقط حدس و گمان است، اما قابل قبول است. اگر اگزالات کمتری خوردید اما در جذب مقدار کمی که خورده بودید بسیار بهتر بودید، می‌تواند منجر به جذب خالص بالاتر شود.

من می خواهم به انتهای این موضوع برسم، اما هیچ مطالعه خاصی در مورد تخلیه اگزالات وجود ندارد. به وضوح چیزی در اینجا در حال رخ دادن است، و من امیدوارم که ما داده های بیشتری (یا حداقل هر داده) به زودی

تا آن زمان، مواردی را که پیشنهاد کردم و همچنین توصیه های رایج کاهش آهسته و نه سریع مصرف اگزالات را امتحان کنید.

مراقب باشید، همه، و مطمئن شوید که در زیر تجربیات خود را در مورد اگزالات و تخلیه اگزالات به من بگویید.

کوکتل_و_سس_تارتار_640x80


درباره نویسنده

مارک سیسون، بنیانگذار Mark’s Daily Apple، پدرخوانده جنبش اولیه غذا و سبک زندگی، و نیویورک تایمز نویسنده پرفروش رژیم کتو ریست. آخرین کتاب او است کتو برای زندگی، جایی که او درباره نحوه ترکیب رژیم کتو با سبک زندگی اولیه برای سلامتی و طول عمر بهینه صحبت می کند. مارک نویسنده کتاب های متعدد دیگری نیز هست، از جمله طرح اولیهکه در سال ۲۰۰۹ به دلیل توربوشارژ کردن رشد جنبش اولیه/ پالئو بود. مارک پس از گذراندن سه دهه تحقیق و آموزش مردم در مورد اینکه چرا غذا جزء کلیدی دستیابی به سلامتی و حفظ آن است، Primal Kitchen، یک شرکت غذای واقعی را راه اندازی کرد. که لوازم اصلی آشپزخانه Primal/ Paleo، Keto و Whole30 را ایجاد می کند.

اگر می خواهید یک آواتار به همه نظرات خود اضافه کنید، اینجا را کلیک کنید!