توصیه‌هایی برای حفظ تمرکز در فصل امتحان


درس سخت خواندن است و فرقی ندارد که طرف صحبت یک دانش آموز دبیرستانی باشد یا دانشجوی دوره دکتری. این که چگونه در حین تحصیل بامانیم، چالشی است که همه با آن روبرو هستیم.

امتحانات

در فصل امتحانات، این نگرانی وجود دارد که دانش آموزان نظاره گر خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. مطالعه بر روی یک موضوع برای مدت طولانی است به ویژه در فصل امتحانات که باید یک امتحان را از دیگری با موفقیت اسپری کرد.
در این گزارش به راهکارهایی اشاره شده است که باید آن‌ها را به دقت در فصل نگاه کنید امتحانات برای مطالعه بهتر می‌کند.

پیدا کردن محیط مناسب برای مطالعه

یافتن یک مکان مناسب برای مطالعه به منظور حفظ طول مدت بسیار مهم است. برای این منظور باید یک مکان مناسب پیدا کنید که مناسب باشد و نور کافی داشته باشید، هرکسی در آن مکان مناسب باشد و یک میز با اندازه مناسب داشته باشید تا بتوانید همه کتاب‌های خود را راحت کنید. مطمئن شوید که دوستان و/یا خانواده شما می‌دانند که وقتی در محل مطالعه خود هستید، مزاحم نمی‌شوند.

شبها به اندازه کافی بخوابید

خواب خوب شبانه برای کمک به مطالعه و مطالعه مهم است. خواب به تثبیت حافظه کمک می‌کند؛ خواب خوب شبانه در روزهای مطالعه برای تبدیل حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت نیاز است. بنابراین، فنجان‌های قهوه یا قوطی‌های اضافی ردبول را با تخت خود عوض کنید و مطمئن شوید که هر شب به تعداد ساعت‌های لازم می‌خوابید.
اطمینان از ذخیره کافی در طول امتحانات بسیار مهم است. در حالی که ممکن است شب قبل از امتحان احساس کنید که نیاز دارید بیدار بمانید تا خود را برای امتحان آماده سازید، اما باید به خاطر داشته باشید که پس از یک خواب کافی شبانه، شما بسیار هوشیارتر بود و مطالب را بهتر به خاطر داشتید. آورد.

به طور منظم ذخیره کنید

مطالعات مکراً نشان می‌دهد که دانش‌آموزان به‌طور منظم می‌شوند، بهره‌وری آن‌ها افزایش می‌یابد. به ازای هر ۴۵ دقیقه مطالعه‌ای که انجام می‌شود، ۱۵ دقیقه از فاصله‌تان فاصله بگیرید. فرقی نمی‌کند که در این مدت استراحت خود را از هوای تازه بیرون بیاورید یا حرکاتی انجام دهید.


بیشتر بخوانید:


هواستان توسط رسانه های اجتماعی پرت

این روزها تقریباً خیلی راحت حواس انسان توسط رسانه های اجتماعی پرت می شود. وقتی تلفن همراه شما در جیب شما وزوز می‌کند، غیرممکن است که جذاب اسنپ چت یا تبلیغات اینستاگرام را نادیده بگیرید.
اما نگرانید، توسعه دهندگان نرم‌افزار برای پیدا کردن آن‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند در واقعیتی که نیاز به خرید داشته باشند، پیام‌های رسانه‌های اجتماعی حواس آن‌ها را پرت کند.
برای این منظور می‌توان مرورگرهای مانند «StayFocusd» را دانلود کرد که مزاحم‌ترین وب‌سایت‌های شما را برای مدت زمان مشخصی مسدود می‌کند. کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند برنامه‌هایی مانند «Offtime» را نصب کنند که به شما امکان می‌دهد حالت‌هایی مانند Work یا Friends را فیلتر کنند تا فقط به چیزهایی که نیاز به دسترسی به بازی داشته باشند، هیچ‌گونه برنامه‌های یا رسانه‌های اجتماعی غیرضروری حواس آن‌ها را پرت نکنند.

آب فراون بنوشید و خوب غذا بخورید

در طول دوره‌های امتحانی، اتفاقی می‌افتد که دانش‌آموزان آنقدر روی مطالعه خود می‌توانند فراموش کنند که روی آب و خوراکی‌های خود بنوشند. ساده ترین راه برای کمک به خود به منظور انجام بهترین عملکرد این است که هیدراته بمانید و از مصرف غذاهای ناسالم دوری کنید.
تلفن خود را تنظیم کنید تا هر چند ساعت یک بار به شما یادآوری کند که یک لیوان بزرگ آب بنوشید و در طول تحصیل خود میوه و آجیل سالم بخورید. غذای آب یا خوردن غذاهایی با سطح بالایی باعث می‌شود احساس کنشی و بی حالی داشته باشید.

به خود بدهید

با دادن به خود برای مطالعه، می‌توان راهکاری را به منظور انگیزه داشتن برای ادامه مطالعه انجام داد. این پاداش می‌توانند جوایز کوچکی مانند خوردن یک تکه شکلات برای هر پاراگرافی که می‌نویسید یا می‌خوانید و یا تماشای یک قسمت از سریال مورد علاقه خود در زمانی باشید که بر یک موضوع خاص مسلط شده اید.

منبع:ایرنازندگی