جذب کولین: ضروری اما دست کم گرفته شده است

جذب کولین: ضروری اما دست کم گرفته شده است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی مهم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات با ویتامین B تجزیه می شود و در حالی که از نظر فنی یک ویتامین B نیست ، برخی از ویژگی های مشترک این خانواده از مواد مغذی را به اشتراک می گذارد. ما انسان ها توانایی تولید کولین در کبد خود را داریم (که به آن می گویند ارم سنتز یا ترکیب “جدید”). اما ما نمی توانیم به اندازه کافی نیازهای خود را برآورده کنیم و بنابراین به عنوان یک ماده مغذی ضروری در نظر گرفته می شود – به این معنی که ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای ساخت بسیاری از مولکولهای مهم بیولوژیکی از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. برای عملکرد مغز و سیستم عصبی بسیار مهم است و نقش مهمی در رشد اولیه مغز ، چه در رحم و چه در اوایل زندگی دارد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا به دنبال افزایش سطح کولین و ویتامین های دوران بارداری باشد. تا همین اواخر ، بسیاری از فرمولاسیون های دوران بارداری حتی حاوی کولین نبودند یا آنها را فقط در مقادیر بسیار کمی شامل می شد.

AMA مایل است 450 میلی گرم کولین را در فرمول های قبل از تولد مشاهده کند. یک چالش این است که کولین نوعی ماده مغذی حجیم است و مقادیر بیشتر موجود در دوران بارداری باعث بزرگتر شدن قرص ها می شود. توصیه بیشتر به زنان باردار توصیه می شود که علاوه بر دوران بارداری از مکمل کولین نیز استفاده کنند. در حال حاضر ، این وظیفه زنان و پزشکان آنهاست که از برآوردن این نیاز اطمینان حاصل کنند.

کولین دارای بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن است ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

نگاه کن و: بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

غنی ترین منابع غذایی کولین تخم مرغ ، گوشت اندام (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ است. از منابع گیاهی ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی بهترین گزینه است.

چقدر کولین کافی است؟

گوت فرو! کولین کمک هزینه روزانه (RDA) ندارد زیرا گروهی از متخصصان که این توصیه ها را ارائه می دهند معتقدند که داده های کافی برای تعیین مقدار کافی وجود ندارد. اگر اطلاعات کافی برای تعیین RDA وجود ندارد ، آکادمی ملی پزشکی را با جایگزینی مصرف مناسب (AI) انتخاب کنید. این بر اساس میزان ظاهری است که افراد سالم می خورند – با این فرض که اگر به طور کلی سالم هستند ، باید به اندازه کافی دریافت کنند.

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بزرگسال 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این عمدتا بر اساس یک مطالعه تنها با مردان است که دریافتند مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند در معرض خطر چاقی هستند.

مقادیر مربوط به زنان ، کودکان و نوجوانان ، بیشتر بر اساس اندازه نسبی بدن برآورد شد. اما ، البته ، زنان و کودکان فقط مردان کوچکتر نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی زیادی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری Caudill ، محقق کولین ، از دانشگاه کرنل ، به من توضیح داد ، استروژن سنتز کولین جدید را در کبد تنظیم می کند. بنابراین زنان پیش از یائسگی ممکن است برای جلوگیری از کمبود ، به رژیم غذایی کمتری نسبت به مردان نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر ، به دلیل نقشی که کولین در گسترش بافت و رشد مغز جنین ایفا می کند ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. در واقع ، برخی از تحقیقات Caudill فوایدی را برای زنانی نشان داده است که در دوران بارداری دو بار از توصیه هوش مصنوعی استفاده می کنند.

به دلیل اهمیت آنها ، من صادق هستم كه محققان شواهد كافی را تهیه كنند تا به ما اجازه دهد در مراحل مختلف زندگی RDA برای كولین واقعاً تنظیم كنیم. امیدوارم به این محدودیت نزدیک شویم. اما در این بین ، ما به این هوش مصنوعی گیر کردیم.

ما همچنین یک UL (یا حد بالایی) برای کولین داریم. حداکثر میزان توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف مقداری است که علائم سمیت را نشان می دهد. دستیابی به این هدف تنها پس از رژیم غذایی بسیار دشوار خواهد بود. شما باید دوجین تخم مرغ یا 35 وعده گوشت بخورید یک روز برای رسیدن به آنجا عملاً تنها راه تکمیل آن با کولین مکمل است – و کولین یک مکمل غذایی بسیار مورد استفاده نیست.

معمولا افراد از رژیم غذایی خود چقدر کولین دریافت می کنند؟

نظرسنجی های رژیم غذایی اخیر نشان می دهد که اکثر ما فقط 65 تا 75 درصد از میزان کافی دریافتی خود را دریافت می کنیم. اما به یاد داشته باشید که مصرف کافی بیشتر از نیازهای واقعی برای بسیاری از گروه ها است. و به نظر می رسد هیچ شواهدی مبنی بر کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود ندارد.

آیا گیاهخواران در معرض خطر بیشتری هستند؟

دکتر Caudill می گوید شاید نه. افرادی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند بیشتر از کسانی که از کولین استفاده می کنند دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او می گوید ، آنها می توانند بتائین بیشتری دریافت کنند ، یک ماده مغذی بسیار نزدیک که عمدتا در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند از کولین بتائین بسازد. اما اگر مقدار زیادی بتائین از رژیم غذایی خود دریافت کنیم ، این می تواند مقداری کولین را که برای مصارف دیگر مصرف می کنیم ، ذخیره کند. کسانی که مصرف بتائین بیشتری دارند از نظر تئوری ممکن است به کولین کمتری نیاز داشته باشند. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یک شنونده Nutrition Diva اخیراً از من خواست تا به این موضوع نگاهی بیندازم پس از آنکه به تحقیقی برخوردم که نشان می دهد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

در واقع کمی پیچیده تر از آن است. برخی از مطالعات مشاهده ای بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داده است کسانی که از رژیم غذایی خود کولین بیشتری دریافت می کنند در معرض خطر بیشتری برای مرگ ناشی از بیماری خود هستند. از سوی دیگر ، مطالعات گسترده جمعیتی رابطه معکوس بین جذب کولین و سرطان نشان داد ، به این معنی که افرادی که کولین بیشتری دریافت می کردند ، خطر کمتری داشتند.

دکتر Caudill این را چندان شگفت آور نمی داند. او توضیح می دهد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که اهمیت آن را در دوران بارداری هنگامی که میزان تقسیم سلولی بسیار زیاد است ، دارد. سرطان همچنین با میزان بالای تقسیم سلولی مشخص می شود ، اما در این مورد پاتولوژیک است. منطقی است که یک ماده مغذی که تقسیم سلولی سالم را در افراد سالم می سوزاند ، می تواند از تقسیم سلولی ناسالم در افراد مبتلا به سرطان حمایت کند.

ما موارد مشابهی را در مورد اسید فولیک مشاهده کرده ایم. به نظر می رسد برای عموم مردم ، اسید فولیک در برابر سرطان روده بزرگ محافظ است. برای افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد اسید فولیک می تواند رشد سرطان را افزایش دهد.

نگاه کن و: اسید فولیک و خطر سرطان

واضح است که توصیه های غذایی همیشه باید متناسب با شرایط باشد. هر فردی که مبتلا به سرطان است باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند ، با متخصص سرطان یا بهتر است از متخصص تغذیه انکولوژی مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

ارتباط بین کولین و بیماری قلبی نیز به طور مشابه پیچیده است. سطوح بالای مولکول التهابی نامیده می شود هموسیستئین با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط بودند. یکی از عملکردهای متعدد کولین به عنوان اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به مولکول کمتر واکنش پذیر بازیافت می کند. متیونینبه بنابراین ، منطقی است که فکر کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، جذب کولین ممکن است سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیتی که به عنوان یک عامل خطر بالقوه برای بیماری های قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO فقط تحت تأثیر رژیم غذایی نیست. همچنین تحت تأثیر میکروبهای روده ما قرار دارد و تا حدی از نظر ژنتیکی تعیین می شود.

و بعد این است: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص محافظتی قلب شناخته شده است ، TMAO خون را بسیار بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای دارای کولین بالا افزایش می دهد. بنابراین ، واقعا مشخص نیست که آیا سطح TMAO بالاتر است یا خیر در نتیجه مصرف کولین (برخلاف دلایل دیگر) عاملی برای بیماری های قلبی هستند.

از نظر ارزش ، مطالعات جمعیتی هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری قلبی پیدا نکرده است.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه طرفدار این هستم که مواد مغذی خود را از طریق غذا و نه از مکمل ها دریافت کنیم – مخصوصاً وقتی این امر ما را ترغیب می کند که غذاهای کامل را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهیم. کسانی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ممکن است برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت کنند.

کسانی که به دنبال منابع کولین گیاهی هستند باید مطمئن باشند که کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات چلیپایی را به طور منظم شامل می شوند.

اما افراد در رده های خاص – مانند زنان باردار و شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. مطمئن شوید که مزایای مکمل کولین را با پزشک خود در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*