جمع کننده بدهی خواب اینجاست


پس از بررسی مطالعات گذشته بر روی موش های کم خواب، که بسیاری از آنها دکتر ویسی انجام داد، محققان دریافتند که وقتی حیوانات فقط چند ساعت بیشتر از حد معمول در روز بیدار نگه داشته می شدند، دو بخش کلیدی مغز به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرند: لوکوس سرولئوس که احساسات هوشیاری و برانگیختگی را مدیریت می کند و هیپوکامپ که نقش مهمی در شکل گیری حافظه و یادگیری دارد. این نواحی که در انسان ها برای تداوم تجربه آگاهانه نقش مهمی دارند، تولید آنتی اکسیدان های حیوانات را کند می کنند، که سلول های عصبی را از مولکول های ناپایدار محافظت می کند که دائماً مانند دود اگزوز توسط سلول های فعال تولید می شوند. وقتی سطح آنتی اکسیدان پایین باشد، این مولکول ها می توانند ساخته شده و از داخل به مغز حمله کنند و پروتئین ها، چربی ها و DNA را تجزیه کنند.

دکتر فرناندز گفت: “بیداری در مغز، حتی در شرایط عادی، جریمه هایی را به همراه دارد.” اما وقتی برای مدت طولانی بیدار هستید، سیستم بیش از حد بارگذاری می شود. در یک نقطه، شما نمی توانید یک اسب مرده را شکست دهید. اگر از سلول های خود بخواهید هر روز ۳۰ درصد بیشتر فعال بمانند، سلول ها می میرند.

در مغز موش ها، کمبود خواب منجر به مرگ سلولی پس از چند روز محدودیت خواب شد – آستانه بسیار کمتری برای آسیب مغزی نسبت به آنچه قبلا تصور می شد. همچنین باعث التهاب در قشر جلوی مغز و افزایش سطح پروتئین‌های تاو و آمیلوئید می‌شود که با بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون در لوکوس سرولئوس و هیپوکامپ مرتبط است.

پس از یک سال کامل خواب منظم، موش‌هایی که قبلاً دچار کمبود خواب بودند، همچنان از آسیب عصبی و التهاب مغز رنج می‌بردند. برای دکتر ویسی و آقای زامور، این نشان می دهد که اثرات طولانی مدت و شاید دائمی هستند.

با این وجود، بسیاری از دانشمندان گفتند که تحقیقات جدید نباید باعث وحشت شود. جروم سیگل، دانشمند خواب در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، می‌گوید: «ممکن است کمبود خواب به مغز موش‌ها و موش‌ها آسیب برساند، اما این بدان معنا نیست که شما باید در مورد کم خوابی استرس داشته باشید. به بررسی کمک کنید

دکتر سیگل خاطرنشان کرد که آسیب عصبی در درجاتی ایجاد می شود و میزان تأثیر کم خوابی بر مغز انسان هنوز تا حد زیادی ناشناخته است. او همچنین ابراز نگرانی کرد که نگرانی بی مورد در مورد اثرات طولانی مدت کم خوابی می تواند باعث شود افراد سعی کنند بیشتر بخوابند، غیرضروری و با دارو.