درست کردن قهوه، چای و سایر نوشیدنی‌های گرم سالم و خوش طعم



خبر خوب برای تقریبا ۶۰ درصد آمریکایی‌هایی که قهوه می‌نوشند: تحقیقات آن را با کاهش خطر نارسایی قلبی، دیابت نوع ۲ و چندین نوع سرطان مرتبط می‌داند. مشخص نیست قهوه باعث این مزایا می شود یا اینکه چه عوامل دیگری ممکن است در سبک زندگی نقش داشته باشد. اما با تقریبا هیچ کالری – قبل از افزودن شیر و شکر – و یک دسته از ترکیبات گیاهی محافظ، به طور کلی لذت بردن از یک لیوان صبحگاهی خوب است.

همچنین شایان ذکر است که افزودن شکر و خامه می‌تواند قهوه و سایر نوشیدنی‌های گرم را بسیار کمتر سالم کند.

دلایل زیادی برای گرم کردن خود با چای سیاه، سبز، اولانگ یا سفید وجود دارد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ که در مجله تغذیه منتشر شد، برای شروع، افرادی که آن را می نوشند، ترکیبات گیاهی تقویت کننده سلامت بیشتری به نام فلاونوئیدها دریافت می کنند. تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدها از بیماری قلبی محافظت می کنند و فواید دیگری نیز دارند.

مراقب: لوله کشی آبجوهای داغ مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ در مجله اروپایی پیشگیری از سرطان نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم چای بسیار داغ می‌نوشیدند – ۱۴۹ درجه یا بیشتر – تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که چای خنک‌تر می‌نوشیدند، در معرض خطر ابتلا به نوعی سرطان مری بودند. نکته: به همه نوشیدنی های گرم زمان بدهید تا خنک شوند. اگر بتوانید راحت جرعه جرعه بنوشید، مشکلی نیست.

توجه داشته باشید که اگرچه چای ماچا و چای چای به نظر نوشیدنی های گرم سالمی هستند، اما همیشه اینطور نیست. ماچای سنتی پودر چای سبز است که با آب مخلوط شده است و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی است. با این حال، ماچاهایی که در بسیاری از فروشگاه‌های آمریکایی فروخته می‌شوند، ماچا لاته هستند، معجون‌های خامه‌ای که ممکن است حاوی مقدار زیادی شکر باشند.

چای سنتی ماسالا یک ترکیب هندی از چای سیاه شیری و شیرین با ادویه جات است. اما نوشیدنی‌های چای که در فروشگاه‌های ایالات متحده فروخته می‌شوند، اغلب از کنسانتره‌های شربتی تهیه می‌شوند و شباهت کمی با اصل دارند.

امکان یافتن نسخه های سالم تری از هر دو نوشیدنی وجود دارد. فقط مطمئن شوید که بپرسید در موردی که سفارش می دهید چیست – یا سعی کنید خودتان آن را در خانه تهیه کنید.

نوستالژی ممکن است دلیل کافی برای لذت بردن از یک لیوان گرم کاکائو در یک روز برفی باشد. اما این نوشیدنی دارای مزایای اضافی است. در بررسی ۳۵ مطالعه محققان استرالیایی در سال ۲۰۱۷، مصرف شکلات و سایر محصولات کاکائو با کاهش اندکی فشار خون مرتبط بود. کاکائو همچنین ممکن است به کاهش التهاب و جلوگیری از مقاومت به انسولین کمک کند.

مراقب: نسخه های بسته بندی شده با شکر. این «بمب‌های» شکلات داغ می‌توانند ۲۰ گرم شکر یا بیشتر، چندین برابر حداکثر توصیه شده روزانه، به بدن برسانند. مصرف گاه به گاه به کنار، ترکیبی از پودر کاکائو، شیر گرم و یک قاشق چای خوری شکر در هر لیوان باید یک دندان شیرین را راضی کند.

نباید با آب سیب که فیلتر شده اشتباه گرفته شود، سیب سیب با تفاله سیب کدر شده است، که احتمالاً سطح بالاتری از ترکیبات فنلی آنتی اکسیدانی مفید آن را به همراه دارد. مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید چیزی که می نوشید ۱۰۰ درصد آبمیوه است. سیب به طور طبیعی شیرین است. مواد اضافه شده مانند شربت کارامل یا دارچین ضروری نیستند.

مراقب: سیب سیبی که به صورت غیر پاستوریزه یا “خام” فروخته می شود. این بیماری با شیوع E. coli و عفونت کریپتوسپوریدیوم مرتبط است که می تواند به ویژه برای بزرگسالان مسن تر و سرکوب شده سیستم ایمنی خطرناک باشد.

حق چاپ ۲۰۲۲، Consumer Reports Inc.

Consumer Reports یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی است که دوشادوش مصرف کنندگان برای ایجاد دنیای عادلانه تر، ایمن تر و سالم تر کار می کند. CR محصولات یا خدمات را تایید نمی کند و تبلیغات را نمی پذیرد. در ConsumerReports.org بیشتر بخوانید.