در اینجا حقیقت در مورد بچه ها و نوشیدنی های ورزشی وجود دارد

در اینجا حقیقت در مورد بچه ها و نوشیدنی های ورزشی وجود دارد


آیا بچه ها باید گاتوراد و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

آن روز از مغازه خواربار فروشی بیرون آمدم و چیزی غیر منتظره را روی دوشم نگه داشتم: محفظه ای از بطری های رنگارنگ گاتوراد.

چرا غیر منتظره؟ سالهاست که من برای جایگزینی نوشیدنی های ورزشی با آب در زمین فوتبال محلی مان لابی می کنم و به والدین دیگر نیز در اجتماعات خود کمک کرده ام. (راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ تنقلات ورزشی در تیم فرزندان خود کمک کنید.)

زیرا بازیکنان pee-wee که به مدت 30 دقیقه در زمین رانندگی می کنند نیازی به Gatorade ندارند. تنیس بازان در یک تورنمنت چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ این داستان متفاوتی است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی ایجاد شده است تا ترکیبی از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات و الکترولیت را در حین ورزش ارائه دهند. مواد اصلی تشکیل دهنده نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات ها در هر شکل قند اضافه شده: برای دادن انرژی به عضلات در حین ورزش ، سطح قند خون را ثابت نگه دارید و این کار را به خوبی انجام دهید
  • الکترولیت ها مانند سدیم و پتاسیم: جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق (سدیم همچنین عطر را بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زاست؟

با وجود اینکه گاهی مصرف کنندگان آنها را گیج می کنند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شده باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی در همه سطوح و شدت های ورزش ، از جمله بازی های آب میوه گیری ظاهر می شوند. و اکثر بچه ها فقط به آنها احتیاج ندارند. آنچه به جای آن نیاز دارند: آب ساده.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشیدنی های ورزشی و نوشابه های انرژی زا در سال 2011 می گوید:

“آب همچنین به طور کلی اولین گزینه مناسب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های تمرینی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، نیاز روزانه به الکترولیت به اندازه کافی با یک رژیم متعادل سالم برآورده می شود ؛ بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی مزایای کمی دارند یا هیچ فایده ای ندارند. آب.

آکادمی اطفال آمریکا

بدست آوردن الکترولیت ها دشوار نیست

الکترولیت ها ترکیبات خاصی نیستند و فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند از طریق عرق از بین بروند ، برای اکثر کودکان به راحتی با غذا جایگزین می شوند.

غذاها و تنقلات مانند موز ، نیم ساندویچ ، کراکر و پنیر ، یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را بازیابی کرده و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی اشتباه است

AAP هشدار می دهد که نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا برای کودکان و نوجوانان “برای طیف گسترده ای از موارد نامناسب” به بازار عرضه می شود.

این بازاریابی باعث شده است که برخی از والدین به اشتباه بر این باورند که نوشیدنی های ورزشی برای هر نوع رویداد ورزشی ضروری هستند ، مانند بازیکنان فوتبال pee-wee یا بازیکنان t-ball که بیشتر در حال نشستن و انتظار هستند تا دویدن و صحبت کردن.

من همچنین از والدین شنیده ام که می گویند بچه ها وقتی در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط بازی و صحبت می کنند به آنها نیاز دارند.

حقیقت این است که بسیاری از بچه ها آنقدرها که والدین تصور می کنند در ورزش تمرین می کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان در کم تحرکی یا شدت نور سپری می شود، طبق تحقیقات دانشگاه مینه سوتابه

ورزش نوشیدنی ها هاله ای برای سلامتی دارند

در یک مطالعه تحقیقی از دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “تا حدی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی کردند. این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر است (این مقدار به میزان توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا برای یک روز کامل است). نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی از این قبیل هستند منبع قند شماره یک برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد موجود در یک بطری میوه گاتوراد پانچ عبارتند از: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفات منوپاتاسیوم ، نشاسته غذایی اصلاح شده ، طعم طبیعی ، گلیکرین ، رزین ، رزل ،

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافه کنید
  • اسید سیتریک که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگ خوراکی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم که کودکان می توانند با خوردن آن دریافت کنند

اینها همه مواد اولیه بسیار دوست داشتنی و بی خطر هستند. اما برای اکثر کودکان ، آب ساده انتخاب بهتری است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند برای دندان ها مضر باشند

ممکن است ضعیف نباشند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشابه اسیدی هستند. pH اکثر اسیدهای نوشابه 3-4 است (اسید سیتریک که اضافه می شود می تواند مینای دندان را خراب کند). قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر ایجاد حفره را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من این کیف را از گاتوراد خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم یک مسابقات تنیس چند ساعته انجام داد. تنیس یک ورزش قدرتمند است و بچه ها در آفتاب و گرمای کامل بازی های متفاوتی را انجام می دهند. ارائه بطری های کوچک Gatorade به عنوان یک گزینه برای من منطقی بود.

اگر کودکان بیش از 60 دقیقه را صرف انجام ورزش های شدید یا ورزش می کنند و در طول فعالیت نیاز به سریع جبران دارند ، نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد. خوردن چند جرعه نوشیدنی ورزشی در زمان استراحت سریع بین مسابقات بسیار راحت تر (و روی شکم نرم تر) است تا نشستن و خوردن میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان ماراتن که نیاز به بازگشایی مجدد دارند ، مفید است.

اما برای تمرینات و بازی های متنوع باغ ، اگر کودک شما بعد از آن یک میان وعده یا وعده غذایی سالم می خورد ، این ترفند را انجام دهید. لیست 21 اسنک ورزشی مفید برای کودکان را دریافت کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با بچه ها صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جایی دارند. اما بسیاری از دره های بازاریابی برای تبلیغ نوشیدنی برای افرادی که به آن احتیاج ندارند از جمله کودکان و نوجوانان وجود دارد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما می دانند که نوشیدنی های ورزشی به طرز جادویی باعث سریعتر نوشیدن آنها در زمین فوتبال نمی شود یا بهتر می توانند فوتبال بازی کنند ، صرف نظر از آنچه در تبلیغات آنلاین و تبلیغات آنلاین مشاهده می کنند – و این مگر اینکه برای مدت طولانی ورزش کنند. ، به ویژه در هوای گرم باز هم ، آب ساده کامل است.

خودتان نوشیدنی ورزشی برای بچه ها درست کنید

بله ، شما می توانید نوشیدنی الکترولیت خانگی خود را تهیه کنید! و مواد بسیار کمتری نسبت به خرید چیزها دارد. در اینجا یک دستورالعمل ساده توسط متخصص تغذیه Jill Castle آورده شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*