در این بازار کساد، چطور فروشم را بیشتر کنم؟


مشاوره درباره استراتژی های اقتصادی برای فروش بیشتر

  بازار کساد

سوال:

تقریبا ۳ سال پیش بود که یک مغازه خواربار زدم. میزان درآمدم در این چند وقت، بالا و پایین زیاد شده است. به تازگی، بازار کساد شده و دنبال استراتژی‌هایی برای فروش بیشتر هستم. می‌خواستم در صورت امکان مشاورهای‌تان در این باره چند توصیه به من داشته باشید.

پاسخ

مخاطب‌ها، در شرایط فعلی واقعی هستند که می‌توانند مردم را کم‌تر بخرند، میزان فروش همه کسب‌وکارها را به‌طور محسوسی کاهش داده و این امر ناپذیر است. در چنین شرایطی برای بقا در بازار، کسب و کار، رقابت اقتصادی تنگاتنگ شده و در همه چیز، کاری‌تان از جمله تبلیغات تخفیف‌ها، پیشنهادها و … متحمل زحمت بکشید و بیشتر پیش بروید. امیدوارم توصیه‌هایی که در ادامه پاسخ برای رونق اقتصادی کارتان مطرح می‌شود، انجام شود.

خوشرو باشید و صبور

اگر افرادی که همیشگی یک فروشگاه خاص هستند، بپرسید که چرا همیشه آن‌جا خرید می‌کنید؟ احتمالاً یکی از آنها خواهد بود که فرد باحوصله، خوش اخلاق و خوش برخورد است. بنابراین منش اجتماعی و خصوصیات شما با مشتریان، صبر و حوصله شما در برابر ارزش خرید و سواسی یا کسانی که زمان بر و حوصله سربری دارند و خوشرویی و ادب و نزاکت همیشگی. رستورانی از قشرها و فرهنگ‌های مختلف، در تبدیل شدن مشتریان به مشتریان دایم بی تاثیر نخواهد بود.

بی‌انصاف بودن، خط قرمزتان باشد

در این روزهای سخت اقتصادی یکی از مواردی است که مشتریان را ناامید می کند و از فروشگاهی دلزده می کند، این است که فروشنده با انصاف نیست و مانند سایر عوامل نامطلوبی است که فشار اقتصادی بر دوش مردم تحمیل می شود، صرفاً به دنبال سودجویی و منفعت شخصی است. خود بوده و در این راه ممکن است با بی‌انصافی، فشار بیشتر را بر مردم تحمیل کند. بنابراین به یاد داشته باشید با بی‌انصافی‌هایی که حکایت از فرصت طلبی در این موقعیت دارند، مشتریان را ناامید نکنید. نکته هم این است که در مورد مسائل مختلف از انواع تبلیغات، ارائه کالا در فروشگاه، تخفیف ها و … برای اثرگذاری بر روی مزیت ها و انتخاب ها با هم صنف ها، پیشنهاد می‌کنم حتماً با مشاوران اقتصادی یا کارشناس، تصمیم بگیرید و از توصیه‌های وی هم بهره ببرید.

نویسنده : فرزانه شهریاردوست | کارشناسارشد روانشناسی بالینی