دیابت نوع ۲ – غذاهایی که به مبارزه با دیابت کمک می کنند!

به گفته Mayoclinic.com، انتخاب غذای سالم در مقدار مناسب به علاوه اصلاح سبک زندگی، کلید رهایی شما از نتایج خطرناک نهایی دیابت نوع ۲ کنترل نشده است. اگر دیابتی هستید، با آغوش باز از یک رژیم غذایی سالم به زندگی خود استقبال می کنید، قطعا بهترین گزینه برای کنترل سطح قند خون و در نتیجه وزنتان است. آیا می دانید غذاهایی وجود دارند که واقعا می توانند با دیابت مبارزه کنند و عواقب احتمالی ابتلا به این مشکل سلامتی را کنترل کنند؟

۱. سیب: “یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد” از نظر فنی صحیح است. در مطالعه ای که در شماره ۲۰۰۴ منتشر شد مجله تغذیه، محققان از دانشگاه کرنل، نیویورک دریافتند که سیب می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. ببینید، پوست سیب دارای کوئرستین است، یک جزء شیمیایی که توانایی کاهش و کنترل قند خون را دارد. علاوه بر این، در یک کارآزمایی بالینی ذکر شده در این مطالعه، مشاهده شد که خوردن سیب باعث کاهش وزن در زنان میانسال دارای اضافه وزن می شود. همانطور که توسط اداره ملی پاکسازی اطلاعات دیابت، چاقی به شدت با ایجاد دیابت نوع ۲ مرتبط است. از سوی دیگر، حتی کاهش وزن متوسط ​​به میزان ده تا پانزده درصد از وزن اولیه بدن می تواند خطر ابتلا به این مشکل سبک زندگی را کاهش دهد.

۲. توت جینسینگ آمریکایی: در یک مطالعه منتشر شده توسط مجله علوم غذایی در اکتبر ۲۰۰۷اشاره شد که توت جینسینگ آمریکایی توانایی کاهش سطح قند خون و وزن بدن را دارد. در این مطالعه به موش های آزمایشگاهی آب توت جینسینگ آمریکایی با دوز ۰.۶ میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت ده روز متوالی داده شد. پس از این دوره مشاهده، مشاهده شد که داوطلبان نتایج تحمل گلوکز را بهبود بخشیدند و وزن آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت. بنابراین، محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که توت جینسینگ آمریکایی، زمانی که به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود، ممکن است ارزش عملکردی مهمی برای بیماران دیابتی نوع ۲ داشته باشد. با این حال، هنوز هیچ کارآزمایی بالینی موجود بر روی انسان برای حمایت از این یافته وجود ندارد.

۳. افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی: طبق مطالعه ای که توسط تغذیه و متابولیسم در مارس ۲۰۰۶، یک رژیم غذایی کنترل شده با نسبت پروتئین: کربوهیدرات: چربی ۳۰:۴۰:۳۰ منجر به کاهش سی و هشت درصدی سطح قند خون بیماران دیابتی نوع ۲ شد. در این مطالعه، محققان توضیح دادند که این کاهش سطح قند خون در نتیجه افزایش ترشح انسولین ناشی از افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی است. با این حال، برای تعیین بی خطر بودن طولانی مدت این رژیم غذایی برای دیابتی ها، باید مطالعات بیشتری انجام شود.

امروزه مکمل های زیادی در بازار موجود است… این مکمل ها ادعا می کنند قند خون شما را کنترل می کنند و به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کنند. همیشه این گزینه‌ها را با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در میان بگذارید، زیرا افراد ناآگاه زیادی وجود دارند که خوشحال هستند مجموعه‌ای از درمان‌های اثبات‌نشده را به شما می‌فروشند که ادعا می‌کنند با دیابت نوع ۲ مبارزه می‌کنند.