روزانه چقدر چای بنوشیم؟


چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌ها است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما نباید در نوشیدن آن افراط کرد.

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌ها است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما نباید در نوشیدن آن افراط کرد.

در بیشتر مصرف مصرف چای سیاه نکات می‌شود تا استفاده و فواید آن را جلب کند. در صورتی که اگر چای سیاه به موقع مصرف شود و یک تا دو ساعت قبل و بعد از مصرف غذا مصرف شود، دارای معنی است و فواید زیادی هم هست.

– پلی‌فنول‌های (گیاه‌های ترکیباتی که می‌توانند مانند ضداکسیدان عمل کنند) موجود در چای سیاه، خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی دارند که هم عوامل سرطانی مانند رادیکال‌های آزاد را در بدن از بین می‌برد و هم باعث می‌شود که بدن بدن را کاهش دهد.

– فن‌آوری‌های موجود در پلی‌ول‌های تقویت‌کننده‌های مفید در دستگاه‌های معالجات و رشد مفید، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

– فلاوونیدهای موجود در چای، سلامتی قلب کمک کرده و باعث کاهش قند و کلسترول بد خون می شود.

– چای منظم در کنار اصلاح سبک زندگی و فعالیت بدنی می‌تواند باعث کاهش احتمال بروز این مشکل شود.

– تئین (ماده‌ای است که در چای وجود دارد و باعث کم شدن حس خواب در انسان می‌شود) چای با افزایش فعالیت‌های آلفا در مغز می‌تواند به افزایش کمک کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با این حل باید یادمان باشد زیاده‌روی در مصرف هر ماده غذایی مضراتی نیز دارد. بر این اساس توصیه می‌کنیم هر روز دو تا سه فنجان چای بنوشید تا از مزایای سلامتی آن بهره ببرید. چرا که مصرف زیاد می‌تواند باعث اختلال در خواب، کم خونی، تهوع، استفراغ، سردرد، فشار خون بالا، سریع یا احساس سوت کشیدن در گوش شود.

منبع ایسنا