رژیم غذایی | رژیم غذایی تضمینی کاهش وزن | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی

رژیم غذایی | رژیم غذایی تضمینی کاهش وزن | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در حقیقت ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کم کرده یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسبی برای حفظ سلامت جسم و روح خود داشته باشند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دلیل کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم غذایی مناسب را برای رسیدن به این هدف در بدن ایده آل به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی

البته افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً عالی هستند. سوء تفاهم بین قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند با اهداف رژیم غذایی خود پیش بروند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و یک رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع چی دکتر

گاهی بادام زمینی رژیم لاغری شکم و پهلو توصیه می شود ورزش را با شخص انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده میل کنید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش روزافزون زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه ارجاع به و در بخش رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما آماده می کند. همچنین اگر سوالی دارید می توانید با او تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و سایر افراد ممکن است نتوانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی مشاور تغذیه بر اساس اطلاعاتی که در اختیار او قرار داده اید ، او یکی از دیاکون های زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم با منوی ثابت
  • رژیم سریع
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه می توان با رژیم چاقی وزن کم کرد

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که مایل به افزایش وزن هستند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های چاقی ارزان و کاربردی را در وعده های غذایی خود و با مشورت متخصص تغذیه گنجانده و به تناسب اندام و افزایش وزن خود کمک کنند.

غذای م toثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در وعده صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

اضافه کردن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و وقتی با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل ، استفاده از این غذاها و میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است که یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است که به راحتی در دسترس است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری از میزان دریافتی خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به شما کمک می کند تا سیر بمانید تا به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، رضایت بیشتری خواهید داشت ، اما تمایل بیشتری برای خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، شیر کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم تری هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است به شرطی که وعده غذایی با کره و پنیر تهیه نشود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

تغذیه سالم ، به معنای محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های غذایی دقیق نیست. سالم ماندن با انتخاب درست غذاها ، همچنین مراقبت از حجم هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ممکن است.

رژیم متعادل ، شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در غذا و مواد مغذی ایده آل برای بدن را ارائه می دهد.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های زنده و مصرف مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی های اشباع شده و شکر کمتر است ، یک شیوه زندگی سالم را برای شما به ارمغان می آورد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مصرفی بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل کالری کم ، غذاهای غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی یک برنامه غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند از غذاهای سالم تری لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

ولكورن

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد غلات کامل ، آرد غلات کامل و بلغور ، می توانند خطر بیماری های قلبی عروقی و همچنین سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهند. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چربی روی برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، آنها چربی های اشباع بیماری های حیوانی هستند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس نباید به هر دلیلی مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع چربی سالم تری هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده محدود است

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند کنسرو ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*