زمان بندی بهینه مصرف کافئین با دوز پایین در دوچرخه سواران آموزش دیده

زمان بندی بهینه مصرف کافئین با دوز پایین در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari & Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد جسمی و شناختی در بین ورزشکاران رواج دارد (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ؛ فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). کافئین با دوز پایین (<3 میلی گرم در کیلوگرم - 1 توده بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) دارای اثرات ارگونژیک بوده و عوارض جانبی منفی اغلب با دوزهای بالاتر گزارش شده است (اسپریت ، 2014 ، پزشکی ورزشی ، 44 ، S175 -S184) به با این حال ، تحقیقات در مورد کارآمدترین زمان برای مصرف قهوه محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی زمان بندی محتوای یک نوشیدنی کافئین دار موجود در بازار (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر عملکرد تمرین و درک تمرین بود. با تأیید اخلاق نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1. دقیقه – 1 (± SEM)) چهار بازدید تجربی را پس از یک شب اقامت ، جدا شده توسط week 1 هفته. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت 30 دقیقه ای (REST) ​​قبل از انجام 30 دقیقه تمرین حالت پایدار (SS) بر روی ارگونومتر چرخه با تقریباً 80٪ VO2max (8 24 243 وات) و به دنبال آن 15 دقیقه زمان سنجی (TT ) ، با تلاش مشخص (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از مراحل REST ، SS و TT ، هنگام نشستن بر روی ارگومتر ، شرکت کنندگان یک نوشیدنی آزمایشی 473 میلی لیتری (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) مصرف کردند. این نوشیدنی ها حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا داروی بدون کافئین ، طعم ، رنگ و دارونمای مناسب کالری بودند و به صورت تصادفی دو سو کور تجویز می شدند تا هر بار زمان مصرف کافئین را به شرح زیر آزمایش کرد: CAFF قبل از REST ، دارونما مرد SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF man SS ، Placebo man REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF man TT ، placebo man REST و SS (CAFF-TT) ؛ مرد دارونما REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در عملکرد TT و RPE به ترتیب با استفاده از اندازه گیری های مکرر تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه مشخص شد. کل کار انجام شده در طول TT و CAFF-REST بیشتر از PLA بود (0.14 ± 3.53 در مقابل 3.36 0.12 kJ.kg -1 جرم بدن ؛ P = 0.005) ، و غیر CAFF-TT (3.39 ± 0.13 کیلوژول. کیلوگرم-1 -یا CAFF -SS (3.44 ± 0.14 kJ.kg -1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه شرایط PLA -REST در مقایسه با PLA و CAFF -SS ترکیبی بود (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در طول TT هنگام مشاهده نشد کار بیشتری انجام شد. عملکرد TT ، در حالی که بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*