صدای (و لحن) خود را پیدا کنید. اینجا در ما ❤ سواد سلامت… | توسط CommunicateHealth | ما سلامتی را می دانیم


ارتباط سلامت
جایگزین: آرم دکتر خلاقی که با یک بیمار با پای سگ صحبت می کند. دکتر اخم می کند و می گوید: بالاخره لازم نیست پای سگ را بردارید. ابله بیمار می گوید: “چرا اینقدر از این بابت ناراحت به نظر می آیی؟” دکتر باهوش می گوید: “اوه، لحن اشتباه است.” در فریم بعدی، دکتر خندان لبخند می زند و می گوید: بالاخره لازم نیست پای سگ را بردارید!

اینجا در ستاد سواد سلامت We ❤، ما همیشه به دنبال راه هایی برای ایجاد پیوندهای قوی تر با طرفداران خود هستیم. و استفاده از صدا و لحن مناسب یکی از راه های ایجاد این ارتباط است! بنابراین این هفته، نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند صدای و لحنی واضح را در نوشتار سالم خود ایجاد کنید.

ابتدا کمی تجدید نظر در معنای صدا و لحن. صدا درست شد. این بخش مهمی از شخصیت شماست – بیانی از شخصیت که از طریق نوشتن شما نشان می دهد. در دنیای شرکت ها، اغلب به آن “صدای برند” می گویند، اما این فقط برای اپل و فورد نیست. چه برای یک شرکت Fortune 500 کار کنید، یک سازمان دولتی یا یک جامعه غیرانتفاعی، به صدایی ثابت نیاز دارید.

اما چی بودن است صدا دقیقا؟ به این فکر کنید که چگونه خواننده مورد علاقه خود را شناسایی کنید، حتی اگر قبلا آهنگ را نشنیده باشید – به این دلیل است که صدای آنها در بین آهنگ های مختلف (یا در مورد ما، چیزهای سالم!) متمایز است.

لحناز سوی دیگر، شرایطی است. بسته به موضوع خاص، زمینه و وضعیت عاطفی بالقوه مخاطبان شما متفاوت است. بنابراین، در حالی که صدا در یک وب سایت یا کمپین یکسان باقی می ماند، لحن ممکن است از صفحه به صفحه یا توییت به توییت کمی تغییر کند.

خاک رس شفاف؟ به این موضوع فکر کنید: مهم نیست با چه کسی صحبت می کنید، باز هم خودتان هستید – این شما هستید صدای انسان. اما شما با بهترین دوستتان همان طور که با رئیستان، دشمن قسم خورده یا عابر بانکتان صحبت می کنید، صحبت نمی کنید – شما متفاوت هستید. لحن این بستگی به این دارد که با چه کسی صحبت می کنید و در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

بنابراین، چگونه صدا و لحن مناسب برای استفاده را می دانید؟ ما اغلب صدا و لحن را به عنوان یک سری صفت تعریف می کنیم – مانند “دوستانه، دلسوز، صادق”. برای برجسته کردن تفاوت های ظریف، فکر کردن به اینکه صدا یا لحن صدای شما چیست می تواند مفید باشد و چه چیزی نیست.

برای مثال، می‌توانید صدای کمپین ارتباطات سلامت خود را این‌گونه توصیف کنید:

  • خوشبین، اما ساده لوح نیست
  • دوستانه، اما نه خیلی آشنا
  • آموزنده، اما نه خشک

وقتی نوبت به لحن می شود، باید دقیق تر باشیم. بحث سلامتی چیست؟ مخاطب در هنگام مطالعه در مورد آن چه فکر یا احساسی دارد؟

به عنوان مثال، لحن جالب و عجیب ممکن است برای به اشتراک گذاشتن توصیه های کلی در مورد تغذیه سالم ایده آل باشد، اما برای توصیه های تغذیه ای برای افرادی که شیمی درمانی را شروع می کنند، مناسب نیست. در این مورد، لحن ممکن است:

  • انگیزشی، اما نه بیش از حد خوش بینانه
  • اطمینان بخش، اما نه تحقیر کننده
  • جدی، اما نه وحشتناک

خط پایین: برای ایجاد رابطه قوی تر با مخاطبان خود، به صدا و لحن مطالب سالم خود فکر کنید قبل از شما می نویسید

توییت در مورد آن: می‌خواهید نوشتار #HealthLit خود را درست جلوه دهید؟ هدفمند بودن صدا و لحن می تواند کمک کننده باشد. @CommunicateHlth نکاتی را دریافت کرد: https://bit.ly/3d1ksNJ #HealthComm