طرز تهیه سوپ کدو حلوایی | اپل روزانه مارک


کاسه سوپ کدو حلوایی با مریم گلی سرخ شده، قاشق های چوبیاین سوپ کدو حلوایی ساده، خامه‌ای و آرام‌بخش خانگی و سالم، شامی ایده‌آل در شب است. این فنجان سوپ کلاسیک دارای طعمی لطیف و خاکی با بافتی غنی و مخملی است. این دستور پخت سوپ کدو حلوایی پاییزی را به چرخش خود در طول سال بیاورید! سعی کنید آن را با میکروگرین های تازه یا لقمه های استیک در کناره سرو کنید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

از سوپ کدو حلوایی یا کاسه گران قیمت در پیشخوان ناهار صرفنظر کنید و سوپ کدو حلوایی را درست در خانه درست کنید.

نکته: برای اطمینان از قوام سوپ شما به مخلوط کن یا غذاساز نیاز دارید.

نحوه پوست کندن کدو سبز

اگر ندانید که چگونه با این کدو حلوایی که شکل عجیبی دارد، شروع کنید، می تواند دلهره آور باشد، اما ساده است:

  • با استفاده از یک پوست کن سبزیجات شروع کنید تا پوست سخت بیرونی را جدا کنید.
  • در مرحله بعد، از یک چاقوی آشپزخانه بزرگ و بسیار تیز برای جدا کردن انتهای ساقه و پایین آن استفاده کنید.
  • گردن کدو را درست بالای جایی که کدو شروع به گرد شدن می کند، ببرید.
  • هر قطعه را در انتهای آن قرار دهید و با دقت از وسط برش دهید.
  • از یک قاشق برای بیرون آوردن دانه ها استفاده کنید.

حالا که کدو حلوایی شما چهار قسمت شده است، می توانید آن را به هر شکلی که می خواهید خرد کنید. برای این دستور، مکعب های ۳/۴ اینچی تا ۱ اینچی می خواهید.

آیا می توانید سوپ کدو حلوایی را فریز کنید؟

آره! این سوپ برای تهیه غذا بسیار مناسب است. برای یخ زدن: بگذارید خنک شود، آن را در ظروف شیشه ای یا سیلیکونی مخصوص فریزر (مانند سوپر کیوب) جدا کرده و در فریزر قرار دهید. در فریزر تا سه ماه ماندگاری دارد.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

باعث می شود: ۶ وعده

کاسه سوپ کدو حلوایی با مریم گلی سرخ شده، قاشق های چوبی

عناصر

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا آووکادو
  • ۱/۲ پیاز خرد شده
  • ۳ حبه سیر
  • ۱ کدو حلوایی متوسط ​​خرد شده (حدود ۷ فنجان)
  • ۴ فنجان آب گوشت انتخابی (من از آب مرغ کم سدیم استفاده کردم)
  • ۲/۳ فنجان شیر دلخواه
  • ۱/۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۲ قاشق چایخوری زنجبیل زمینی
  • ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل قرمز دودی
  • ۱ قاشق غذاخوری. کره
  • یک مشت برگ مریم گلی تازه

مواد تشکیل دهنده سوپ کدو حلوایی

جهت ها

روغن را در قابلمه ای روی اجاق گازتان روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پس از داغ شدن، پیاز چرخ شده را اضافه کنید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه یا تا زمانی که شروع به نرم شدن کند تفت دهید. سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا معطر شود سپس تکه های کدو حلوایی را اضافه کنید. از یک قاشق یا کفگیر برای هم زدن کدو حلوایی استفاده کنید تا با روغن آغشته شود و برای یک یا دو دقیقه بپزد.

آب گوشت را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد و سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که کدوها نرم شوند بپزند. فلفل، نمک، زنجبیل و پاپریکا را اضافه کنید و هم بزنید.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و شیر را به آرامی به آن اضافه کنید و در حین حرکت هم بزنید تا منسجم نشود.

سوپ کدو حلوایی قبل از مخلوط کردن

از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید تا مخلوط کنید تا یکدست شود، یا با دقت به مخلوط کن یا غذاساز پر سرعت منتقل کنید و مخلوط کنید. چاشنی را به سلیقه تنظیم کنید. کنار بگذارید.

کره را در یک تابه کوچک گرم کنید. پس از ذوب شدن و حباب زدن، برگ های مریم گلی را اضافه کنید. مریم گلی را چند دقیقه در کره تفت دهید تا قهوه ای شود و ترد شود. مریم گلی را با احتیاط از ماهیتابه خارج کرده و روی یک حوله کاغذی یا پارچه بکشید. روی کاسه های سوپ خرد کنید و/یا چند برگ کامل مریم گلی را روی آن قرار دهید.

کاسه سوپ کدو حلوایی با مریم گلی سرخ شده، قاشق های چوبی

نکات:

  • مقدار نمکی که اضافه می کنید بر اساس میزان سدیم آبگوشت شما متفاوت است. من همیشه توصیه می کنم در ابتدا نمک کمتری اضافه کنید. می توانید بعد از مخلوط کردن و مزه دار کردن، مقدار بیشتری اضافه کنید!
  • این سوپ با مقداری بیکن ترد روی آن نیز خوشمزه خواهد بود. می توانید به جای روغن از چکه های بیکن یا چربی حیوانی استفاده کنید.
  • من به شدت توصیه می کنم یک سر سیر را تفت دهید (دستور العمل به زودی!) و حداقل نیمی از سیر تفت داده شده را قبل از مخلوط کردن به سوپ اضافه کنید. طعم فوق العاده ای را اضافه می کند!
  • کدو حلوایی ندارید؟ می توانید این سوپ را با انواع کدو سبز پاییزی/زمستانی و سبزیجات ریشه دار، از جمله ترکیبی از کدو بلوط، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین یا هویج درست کنید.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این سوپ کدو حلوایی سالم، ساده، خامه‌ای و راحت خانگی، طعمی لطیف و خاکی با بافتی غنی و مخملی دارد. برای یک شام شب هفته ایده آل است. باقی مانده غذاها را تا سه ماه منجمد کنید.


۲ قاشق غذاخوری. روغن زیتون یا آووکادو

۱/۲ پیاز چرخ شده

۳ حبه های سیر

۱ کدو حلوایی متوسط ​​خرد شده (حدود ۷ فنجان)

۴ فنجان آبگوشت انتخابی

۲/۳ فنجان شیر انتخابی

۱/۲ قاشق چایخوری. فلفل سیاه

۱/۲ قاشق چایخوری. نمک

۱/۲ قاشق چایخوری. زنجبیل زمینی

۱/۴ قاشق چایخوری. فلفل قرمز دودی

۱ قاشق غذاخوری. کره

یک مشت برگ مریم گلی تازه


روغن را در قابلمه ای روی اجاق گازتان روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پس از داغ شدن، پیاز چرخ شده را اضافه کنید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه یا تا زمانی که شروع به نرم شدن کند تفت دهید. سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا معطر شود سپس تکه های کدو حلوایی را اضافه کنید. از یک قاشق یا کفگیر برای هم زدن کدو حلوایی استفاده کنید تا با روغن آغشته شود و برای یک یا دو دقیقه بپزد.

آب گوشت را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد و سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد. در قابلمه را ببندید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که کدوها نرم شوند بپزند. فلفل، نمک، زنجبیل و پاپریکا را اضافه کنید و هم بزنید.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و شیر را به آرامی به آن اضافه کنید و در حین حرکت هم بزنید تا منسجم نشود.

از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید تا مخلوط کنید تا یکدست شود، یا با دقت به مخلوط کن یا غذاساز پر سرعت منتقل کنید و مخلوط کنید. چاشنی را به سلیقه تنظیم کنید. کنار بگذارید.

کره را در یک تابه کوچک گرم کنید. پس از ذوب شدن و حباب زدن، برگ های مریم گلی را اضافه کنید. مریم گلی را چند دقیقه در کره تفت دهید تا قهوه ای شود و ترد شود. مریم گلی را با احتیاط از ماهیتابه خارج کرده و روی یک حوله کاغذی یا پارچه بکشید. روی کاسه های سوپ خرد کنید و/یا چند برگ کامل مریم گلی را روی آن قرار دهید.

یادداشت

  • مقدار نمکی که اضافه می کنید بر اساس میزان سدیم آبگوشت شما متفاوت است. من همیشه توصیه می کنم برای شروع نمک کمتری اضافه کنید. می توانید بعد از مخلوط کردن و مزه دار کردن، مقدار بیشتری اضافه کنید!
  • این سوپ با مقداری بیکن ترد روی آن نیز خوشمزه خواهد بود. می توانید به جای روغن از چکه های بیکن یا چربی حیوانی استفاده کنید.
  • من به شدت توصیه می کنم یک سر سیر را تفت دهید و حداقل نیمی از سیر تفت داده شده را قبل از مخلوط کردن به سوپ اضافه کنید. طعم فوق العاده ای را اضافه می کند!
  • کدو حلوایی ندارید؟ می توانید این سوپ را با انواع کدو سبز پاییزی/زمستانی و سبزیجات ریشه دار، از جمله ترکیبی از کدو بلوط، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین یا هویج درست کنید.
  • زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه
  • زمان پخت: ۲۵ دقیقه
  • دسته بندی: سوپ

تغذیه

  • اندازه خدمت: ۱/۶ دستور پخت
  • کالری: ۲۱۳
  • قند: ۶ گرم
  • سدیم: ۲۴۷ میلی گرم
  • چربی: ۱۱ گرم
  • چربی های اشباع شده: ۶ گرم
  • چربی ترانس: ۰ گرم
  • کربوهیدرات ها: ۲۹ گرم
  • فیبر: ۸ گرم
  • پروتئین: ۳ گرم
  • کلسترول: ۵ میلی گرم
  • کربوهیدرات خالص: ۲۰ گرم

کلید واژه ها: سوپ کدو حلوایی

اولاندز آشپزخانه اولیه


درباره نویسنده

یک وبلاگ نویس مواد غذایی، توسعه دهنده دستور العمل ها، و سرآشپز شخصی مستقر در میسوری، پریسیلا در پخت و پز کم کربوهیدرات، پالئو، بدون گلوتن، کتو، گیاهخواری و غذای کم FODMAP تخصص دارد. ببینید او در پریسیلا کوکس چه می‌پزد و ماجراهای غذایی او را در اینستاگرام و پینترست دنبال کنید.

اگر می خواهید یک آواتار به همه نظرات خود اضافه کنید، اینجا را کلیک کنید!