غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی


غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

عدم تحمل غذایی که منشاء آلرژیک ندارند کاملاً فردی است و باید توسط متخصص تشخیص داده شود. برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی به دلیل حذف برخی از غذاها ، مشورت با متخصص تغذیه بسیار مهم است.

شیر به دلیل کمبود یا کمبود لاکتاز باید از رژیم غذایی افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز حذف شود. این عارضه به عدم تحمل متابولیک نیز معروف است.

میوه ها ، آب میوه ها و مشتقات میوه باید از رژیم غذایی افرادی که دچار کمبود فروکتوز هستند حذف شود ، که منجر به عدم تحمل فروکتوز می شود.

پنیر ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، سوسیس ، کیلکا ، ساردین و کنسروها می توانند منجر به واکنش های آلرژیک در افراد حساس شوند. عدم تحمل این مواد مغذی می تواند بر پوست ، عروق خونی و نایژه ها تأثیر بگذارد و باعث کهیر ، سوزش ، بلع ، تورم ، خارش و سردردهای میگرنی شود.

پنیر ، مخمر ، شاه ماهی ، آووکادو و تمشک ترکیبی به نام تیرامین دارند. اینها اثرات مشابهی با هیستامین دارند. فنیل اتیل آمین و شکلات می توانند تأثیر مشابهی داشته باشند.

قهوه ، چای ، نوشابه های کولا ، داروهای سرماخوردگی ، مسکن ها و شکلات تلخ حاوی کافئین هستند. آنها سیستم عصبی را تحریک می کنند. مصرف زیاد کافئین می تواند باعث لرزش ، تعریق ، افزایش تنفس ، تپش قلب و بی خوابی غیرطبیعی شود.

سیب زمینی سبز حاوی ترکیباتی به نام سولانین و چاکونین است. این مواد می توانند باعث عدم تحمل و مسمومیت شوند که با مخاط ، اکسیژن ، اسهال و حتی فلج اندام ها همراه است.

عسل تولید شده توسط زنبورهایی که از گل صد تومانی تغذیه می کنند می تواند باعث عدم تحمل و مسمومیت شود. چند دقیقه پس از مصرف با سوزش ، خارش و سوزن سوزن شدن اندام ها همراه است. توصیه می شود از عسل تولید شده از منابع معتبر استفاده کنید.

غذای مفید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است تا همه مواد مغذی لازم به تناسب سن بیمار و نیازهای جنسی تأمین شود. یک متخصص تغذیه می تواند چنین رژیم متعادلی را با حذف غذاهای غیرقابل تحمل تنظیم کند.

شیر سویا ، پودر شیر سویا بچه ، محصولات شیر ​​سویا مانند ماست و پنیر جایگزین مناسبی برای افرادی است که نسبت به شیر گاو تحمل ندارند. در صورت امکان ، از محصولات لبنی غنی شده با کلسیم استفاده کنید.

بوقلمون ، گوسفند و گوشت گاو منابع پروتئینی ارزشمندی هستند که به ندرت منجر به عدم تحمل غذایی می شوند.

هویج ، گل کلم و کلم بروکلی از جمله سبزیجاتی هستند که به ندرت باعث عدم تحمل می شوند.

برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، نشاسته کاساوا و ساگو منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند.

آنها پرانرژی هستند ، به خوبی تحمل می شوند.

گلابی ، هلو و اکثر میوه ها معمولاً به خوبی تحمل می شوند ، به جز مرکبات که بسیار ترش هستند.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ارنتر


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


محتوای توصیه شده:

بهترین منبع غذایی ویتامین C (C)

7 مکمل و ویتامین ضروری برای پوکی استخوان

مکمل هایی برای مدیریت پوکی استخوان

حساسیت غذایی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*