غذای بی فکر؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد

غذای بی فکر؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال غذای بدون غذا پیدا کرده اید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این غذای بی معنی است.

خوردن بی فکر زمانی است که شما از تجربه خوردن غذای خود در بدن خود جدا هستید ، این امر باعث می شود که شما نتوانید از آنچه می خورید لذت ببرید و با بدن خود هماهنگ شوید و بدانید چه زمانی راضی و راضی هستید.

همه ما قبلاً این کار را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام بعد از ظهر ناهار بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هر بار که غذا می خوریم 100 درصد آگاه نیستیم ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند به نتایج ناخواسته ای منجر شود. از قسمت های پرخوری گرفته تا احساس بیش از حد کامل ، سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بی فکر هرگز احساس خوبی به ما نمی دهد.

در این مقاله ، ما دلایل کلی را بررسی می کنیم که چرا باید بدون فکر غذا بخورید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 شایع ترین علت غذا خوردن بی فکر

درک بهتر دقیقاً آنچه باعث می شود غذا بخورید بدون فکر می تواند به شما در درک بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقداماتی برای اجتناب از آن کمک کند.

1. برای راحتی غذا بخورید

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، این متاسفانه می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذاها خوشمزه و لذت بخش هستند ، به همین دلیل است که باید از آن لذت ببرید! اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که مراقبت از غذا را به عنوان وسیله ای برای آرامش یا به عنوان وسیله ای برای برخورد با سایر قسمت های زندگی که خوشایند نیست ، شروع کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی بدنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و با لذت آن را جایگزین می کند.

برای مثال ، فرض کنید بعد از کار احساس استرس فوق العاده می کنید. شاید نتوانید پس از بازگشت به خانه آن احساس اضطراب را کاملاً از بین ببرید ، بنابراین می توانید به دنبال کیک شکلاتی مورد علاقه خود بروید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند تا استرسی که احساس کرده اید را فراموش کنید.

این باعث غذا خوردن بی فایده می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از هر ذره لذت ببرید و دقیقاً از آنچه که هست لذت ببرید! در عوض ، به دنبال کیک برای راحتی و فرار باشید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. موارد محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها بروید و میل خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن می شنوم سینما است. وقتی به سینما می روید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر صرفاً لذت بردن از یک کالای خواربار شرم آور نیست! غذا باید هم مغذی و هم لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما بی تفاوتی وقتی به وجود می آید که ما غذا را با وجود کمبود گرسنگی بخواهیم. هنگامی که ما به دلیل اثرات زیست محیطی بسیار سیر هستیم و به سادگی غذا می خوریم ، نمی توانیم به علائم گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان خوردن ما باشد. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این امر اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذاهایی می شود که باعث می شود ما بیش از حد تصور کنیم ، بعد از خوردن بیش از حد تصور می کنیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج علائم محیطی را اغلب می توان در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت. در بسیاری از این موقعیت ها ، غالباً غذاهایی وجود دارد که برای پردازش بیشتر نمایش داده می شوند ، مانند چیپس کاسه یا یک تخته کلوچه. این می تواند به راحتی شما را به سمت غذاهای خاصی سوق دهد که به طور معمول نمی گویید برای شما رضایت بخش هستند. همچنین می تواند شما را برای زنده ماندن سوق دهد زیرا هر بار از چیزی می گذرید یا به دلیل اینکه تمام شب مستقیماً جلوی شما می نشیند.

حواس پرتی

حواس پرتی ها یکی دیگر از عوامل شایع غذا خوردن بدون فکر است. همه چیز از پیمایش از اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن حواس شما را از تجربه غذا خوردن پرت می کند.

اگر حواس شما پرت است ، رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

به یاد داشته باشید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ قبل از اینکه بفهمید ، شما بسیار بیشتر از آنچه در حالت نشسته روی میز و توجه به آنچه می خورید ، غذا می خورید.

اکنون مهم است بدانیم که گاهی اوقات انجام این کار کاملاً خوب است! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب نتفلیکس است و در حین تماشا مقداری چیپس می خوریم. اما اگر این بخشی از روال عادی روزانه شما است ، می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن بی فکر در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، این خیلی خوب است!”

کسی به نظر آشنا می آید؟

اگر ما واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بدون فکر غذا می خوریم.

ما دوباره غذا می خوریم تا راحت غذا بخوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چگونه مزه دار می شود ، چه احساسی دارد و چه بویی دارد ، به جای این که به ما بگویند غذا می خوریم.

5. کسالت

در حال حاضر این بسیار شبیه به غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگر به عادت منجر می شود.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در مواقع نیاز از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را با سهولت انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما هر کاری که آنها انجام می دهند ، گاهی باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، بدون قصد یا بدون فکر عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، وقتی کارهای خانه را تمام می کردید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید و بازی نمی کردید یا کارهای خاصی انجام نمی دادید. خسته کننده بودی! شما عادت کردید که در انبارها غرفه بزنید و هر آنچه را که آنجا بود ببرید.

خوب ، حالا که حوصله تان سر رفته است ، مغز شما می تواند مستقیماً به سمت خوردن برود. یک عادت شکل گرفت.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم آن غذا را آگاهانه تجربه کنیم ، ما برای برآوردن نیاز دیگری می خوریم که متأسفانه واقعاً نمی تواند آن را برآورده کند.

6. برنامه های غذایی باعث وعده های غذایی بدون ذهن می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید festhalen un

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعت معینی می خورند. چرا ممکن است بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند باید این کار را انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، ما آگاهانه بار دیگر گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که معتقدیم باید غذا بخورد. اگر احساسات غذا را برای ما بررسی نکنیم ، دوباره بی فکر غذا می خوریم.

چگونه بی خیال غذا خوردن را متوقف کنیم

اکنون می دانیم چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم محرک های فردی خود را آگاه کنیم. آیا اغلب به دنبال غذا برای راحتی هستید؟ تحت فشار همسالان هستید؟ آیا به برنامه غذایی پایبند هستید؟ یا شاید تحت تاثیر خستگی یا محیط خود قرار بگیرید؟

اگر از آنچه اغلب باعث می شود بی خیال غذا بخورید آگاه باشید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادات و مثبت تر ، ایجاد عادات جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را که می توانید در وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید ، به اشتراک می گذاریم تا تعادل بیشتری با انتخاب غذای امروز خود داشته باشید ، به علاوه مراحل حفظ عادات غذایی متعادل برای زندگی.

تغذیه آگاهانه را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین تغذیه آگاهانه را بیاموزید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. حرکت از خوردن بی فکر به دنیای تغذیه آگاهانه به شما این امکان را می دهد که کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*