فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین – دکتر رویا خادمیان

فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین – دکتر رویا خادمیان


tasvir shakhes20 - فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین

فواید نوشیدن شیر بعد از تمرین

به گفته محققان ، نوشیدن دو لیوان شیر بعد از تمرین به سوزاندن چربی بیشتر و افزایش حجم عضلات کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر در همیلتون انتاریو به 56 مرد 18 تا 30 ساله برنامه تمرینی وزنه برداری 12 هفته ای را پنج روز در هفته ارائه کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند:

گروه 1: بعد از تمرین دو لیوان شیر کم چرب بنوشید.

گروه دوم بعد از تمرین نوشیدنی های سویا (با همان مقدار پروتئین و انرژی در شیر) مصرف می کنند.

گروه سوم: بعد از تمرین نوشیدنی های کربوهیدرات دار مصرف کنید.

در پایان این دوره مشخص شد گروهی که شیر می نوشیدند حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف می کردند نیم کیلوگرم چربی از دست دادند.

کسانی که نوشیدنی سویا مصرف می کردند چربی خود را از دست ندادند. توده عضلانی گروهی که شیر مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که سویا می نوشیدند 40 or یا 1135 گرم افزایش یافته بود.

علاوه بر این ، گروهی که شیر مصرف می کردند 36 درصد یا 1500 گرم بیشتر از گروه کربوهیدرات توده عضلانی پیدا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*