قدرت های جدید مدیکر برای کنترل قیمت دارو برای مقابله با لابی ها و دعواهای قانونی: شات


پرزیدنت بایدن در مراسمی در روز سه شنبه در جشن تصویب قانون کاهش تورم در چمن جنوبی کاخ سفید سخنرانی می کند. قانون جدید به مدیکر این اختیار را می دهد که در مورد قیمت داروها مذاکره کند.

آنا مانی میکر/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آنا مانی میکر/گتی ایماژ


پرزیدنت بایدن در مراسمی در روز سه شنبه در جشن تصویب قانون کاهش تورم در چمن جنوبی کاخ سفید سخنرانی می کند. قانون جدید به مدیکر این اختیار را می دهد که در مورد قیمت داروها مذاکره کند.

آنا مانی میکر/گتی ایماژ

روز سه‌شنبه، کاخ سفید تصویب قانون کاهش تورم را جشن گرفت، یک بسته جامع آب و هوایی، مالیات و مراقبت‌های بهداشتی که در ماه اوت تصویب شد. در میان سایر اقدامات، اختیارات جدید تاریخی به Medicare برای کنترل قیمت داروهای تجویزی اعطا می کند.

رهبران دموکرات مانند سناتور آمریکایی چاک شومر، DN.Y، آنچه را یکی از دستاوردهای تاریخی قانون می‌دانند جشن گرفتند. شومر گفت: «سال‌ها، مخالفان می‌گفتند که ما هرگز نمی‌توانیم شرکت‌های بزرگ دارو و هزینه‌های داروهای تجویزی را کاهش دهیم، اما انجام دادیم و برنده شدیم.

اما برای افرادی که با اجرای این قانون مواجه هستند، کار تازه شروع شده است. اکنون، کارمندان دولت فدرال و شرکت‌های داروسازی دور جدیدی را در مبارزه بر سر میزان پرداختی برنامه عظیم مدیکر برای داروهای تجویزی آغاز می‌کنند.

این دور در حال شکل گیری یک نزاع بوروکراتیک بر سر چاپ دقیق قانون جدید، نقاط ضعف و قانونی بودن آن است. در اینجا آنچه در خطر است و چه چیزی مانع بهره مندی Medicare از اقدامات جدید است.

اختیارات جدید مدیکر برای کاهش و محدود کردن قیمت داروهای تجویزی

دو تا از بزرگ‌ترین میدان‌های جنگ، دو اختیارات جدیدی است که قانون‌گذاران به Medicare، برنامه بیمه فدرال که ۶۴ میلیون سالمند و افراد دارای معلولیت را پوشش می‌دهد، داده‌اند. بودجه سالانه حدود ۱۸۰ میلیارد دلاری مدیکر بیش از یک سوم کل هزینه های دارویی کشور را تشکیل می دهد.

یکی از اختیارات جدید به دولت فدرال این امکان را می دهد که برای برخی از داروهایی که بیشترین هزینه را برای Medicare دارند، مستقیماً با داروسازان درباره تخفیف های عمیق مذاکره کند. این ماده بی سابقه است – و صنعت داروسازی برای چندین دهه با آن مبارزه کرد.

برای واجد شرایط بودن برای مذاکره، داروها باید در میان ۱۰۰ محصولی باشند که بیشترین هزینه را برای Medicare دارند، حداقل چندین سال در بازار بوده باشند، فاقد رقابت ژنریک باشند، و تحت تأثیر چندین معافیت دیگر در قانون قرار نگیرند.

علیرغم این هشدارها، مدیکر همچنان می‌تواند برخی از بزرگ‌ترین پول‌سازان صنعت را هدف قرار دهد، مانند Eliquis و Xarelto، یک جفت داروی رقیق‌کننده خون که Medicare در سال ۲۰۲۰ برای آن ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرد و Januvia، یک داروی دیابت که نزدیک به ۴ میلیارد دلار در فروش Medicare به دست آورد. همان سال.

Medicare 10 هدف اول خود را در سپتامبر آینده اعلام خواهد کرد و قیمت های مورد مذاکره برای آن داروها در سال ۲۰۲۶ اعمال می شود. قانون به Medicare اجازه می دهد تا هر سال داروهای بیشتری را هدف قرار دهد و تا پایان این دهه به ۶۰ دارو می رسد.

قدرت دیگری که قانونگذاران جدید به مدیکر دادند، به عنوان تخفیف تورم شناخته می شود. سابقه دارد Medicaid که ۸۲ میلیون آمریکایی کم درآمد را پوشش می دهد، به مدت ۳۰ سال از قدرت تخفیف تورم خود استفاده کرده است. این به Medicaid اجازه می‌دهد تا هرگونه افزایش قیمتی که از نرخ تورم بیشتر است را پس بگیرد و هزینه‌های Medicaid را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

این ماده، که در مورد اکثر داروها اعمال می شود، اکنون به Medicare اجازه می دهد تا همین کار را انجام دهد. در سال ۲۰۲۳ به طور کامل اعمال می شود، با برنامه مدیکر برای جمع آوری پرداخت های تخفیف برای برخی داروها در ماه آوریل.

شان دیکسون، مدیر سیاست های سلامت مرکز سیاست سلامت غرب، یک سازمان غیرحزبی که بر کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی متمرکز است، گفت: داروسازان اغلب قیمت محصولات را در ژانویه افزایش می دهند، بنابراین مدیران به زودی با تصمیمات مهم قیمت گذاری مواجه خواهند شد.

اعدادی که هفته گذشته توسط دفتر بودجه کنگره منتشر شد، تخمین می‌زنند که مجموع این دو ماده، حدود ۱۷۰ میلیارد دلار در دهه آینده برای Medicare صرفه‌جویی می‌کند. اما این پس انداز به دور از تضمین است.

لابی ها و شکایت های بیشتر محتمل است

اگرچه قانون کاهش تورم اکنون یک قانون است، بسیاری از جزئیات مهم آن هنوز باید پر شود. این فرآیند که به عنوان قوانین و راهنمایی شناخته می شود، جایی است که کارشناسان انتظار دارند صنعت داروسازی تلاش های لابی خود را تغییر دهد.

بسیاری از جزئیات ظاهراً فنی می توانند تأثیرات عمده ای بر تأثیر این قانون داشته باشند. به عنوان مثال، متن قانون به وضوح بیان نمی کند که اگر چانه زنی بین داروساز و مدیکر به بن بست ختم شود، قیمت مورد مذاکره چگونه محاسبه می شود.

مارک نیوسام، مشاور سیاست گذاری که چندین سال در مراکز خدمات مدیکر و مدیکید کار می کرد، از جمله در سال ۲۰۰۴ که مدیکر دستخوش اصلاحات اساسی شد، انتظار دارد صنعت دارو فشار سیاسی و حقوقی سنگینی را بر این فرآیند قانون گذاری اعمال کند.

بسیاری از کارشناسان می گویند که انتظار دارند شاهد شکایت هایی باشند که مفاد قانون را به چالش می کشد. یکی از اهداف قانونی می تواند جریمه مالیاتی هنگفت برای شرکت هایی باشد که از قطع قرارداد مدیکر خودداری می کنند.

نیوسام گفت: «آنها به هیل می روند و درخواست تغییر قانون می کنند، یا به دادگاه ها می روند و دعوا می کنند.

استفاده از آسیب پذیری های قانون

در عین حال، صنعت دارو نیز در حال برنامه ریزی برای جهانی است که در آن قدرت های جدید مدیکر زنده می مانند. آلیس والدر کوران، که به شرکت‌های دارویی در مورد استراتژی قیمت‌گذاری در شرکت حقوقی هوگان لاولز مشاوره می‌دهد، می‌گوید: «آن‌ها کاملاً برای اجرا آماده می‌شوند.

شواهد زیادی از ۳۰ سال اجرای تخفیف‌های تورمی توسط Medicaid وجود دارد که نشان می‌دهد داروسازان چگونه در سراسر سیستم کار می‌کنند.

دیکسون از مرکز سیاست سلامت غرب که قبلاً به داروسازان در مورد رعایت قوانین قیمت‌گذاری دولتی توصیه می‌کرد، گفت: «سابقه‌ای طولانی از تولیدکنندگان در اتخاذ استراتژی‌های خلاقانه برای اجتناب از پرداخت این تخفیف‌ها وجود دارد.

گاهی اوقات، شرکت‌ها آشکارا قوانین را زیر پا می‌گذارند، همانطور که در تسویه حساب اخیر ۲۳۳ میلیون دلاری بین وزارت دادگستری و داروساز Malinckrodt مشهود است. با این حال، دیکسون گفت، اغلب اوقات، شرکت‌ها از قوانین استفاده می‌کنند و از تعاریف مبهم، فرمول‌های معیوب و سایر نقاط ضعف در قانون تخفیف استفاده می‌کنند.

تظاهرکنندگان از «کنش مردم» به لابی شرکت‌های دارویی علیه اجازه دادن به Medicare برای مذاکره با قیمت‌های داروهای تجویزی پایین‌تر، در جریان تجمعی در خارج از مرکز تحقیقات دارویی و تولیدکنندگان آمریکا (PhRMA)، واشنگتن، دی سی، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱ اعتراض کردند.

سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

یکی از مناطقی که برای بازی آماده است، فرمولی است که به عنوان میانگین قیمت سازنده شناخته می شود که Medicaid برای تعیین اینکه آیا شرکت ها برای افزایش قیمت ها سریعتر از تورم بدهکار هستند یا خیر، استفاده می کند. این قانون به شرکت‌ها اختیارات زیادی را در نحوه محاسبه میانگین می‌دهد و شرکت‌ها از این اختیار برای درج یا حذف برخی فروش‌ها برای جلوگیری از شروع پرداخت‌های تخفیف استفاده کرده‌اند. طبق گزارش دفتر بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، تنها یک شکاف در این فرمول، که کنگره در سال ۲۰۱۹ آن را بست، برای Medicaid حداقل ۵۹۵ میلیون دلار در سال هزینه تخفیف از دست داده بود.

قانون کاهش تورم اساساً زبان قانون تخفیف تورم Medicaid را تکرار می کند و مدیکر را اکنون در برابر همان حفره ها آسیب پذیر می کند. دیکسون گفت و داروسازان انگیزه بیشتری برای استثمار آنها دارند. درآمد شرکت‌ها از Medicare سه برابر بیشتر از درآمد Medicaid است.

امبر جساپ، اقتصاددان ارشد مراقبت های بهداشتی در دفتر بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی، که برنامه های بهداشتی فدرال را برای تقلب، ضایعات نظارت می کند، گفت: «این یک تلاش دائمی برای ادامه دادن و یافتن این آسیب پذیری ها است. و سوء استفاده جساپ افزود که هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا آسیب پذیری های مشابهی در مفاد مذاکره این قانون جدید وجود دارد یا خیر.

او گفت که تیم حسابرسان، تحلیلگران، ارزیابان و وکلای او سنگینی این چالش جدید را احساس می کنند. دلارهای مراقبت های بهداشتی زیادی در خطر است.

آماده شدن برای اتفاق بی سابقه

هر تعارضی که پیش رو باشد، قانون کاهش تورم تغییرات گسترده ای را در نحوه پرداخت هزینه داروهای تجویزی مدیکر ایجاد خواهد کرد. آلیس والدر کوران، مشاور صنعت، می‌گوید: «این فراتر از سایر اصلاحات قیمت‌گذاری است که من تاکنون دیده‌ام، زیرا بسیار گسترده است.

این گستردگی، تعیین پیامدهای درازمدت این قانون را دشوار کرده است، به ویژه برای شرکت های بزرگ داروسازی با صدها محصول در بازار، که هر کدام به روش های مختلف قیمت گذاری و پرداخت می شوند. کوران گفت: «ما واقعاً هنوز در مرحله کشف هستیم.

سایر کارشناسان صنعت انتظار دارند که شرکت‌ها برای جبران ضررهای خود، واکنش‌های مختلفی را به قانون در نظر بگیرند، از جمله دریافت هزینه بیشتر از بیمه‌گران خصوصی یا افزایش قیمت‌های راه‌اندازی داروهای آینده – حوزه‌ای که توسط این قانون تنظیم نمی‌شود.

در مورد تنها چیزی که در اوایل اجرای قانون جدید مسلم است این است که داروسازان و مقامات دولتی که آنها را تنظیم می کنند، هر دو به سمت مرز جدیدی حرکت می کنند. مسابقه نقشه برداری، پیمایش و پیشرفت در آن به تازگی آغاز شده است.

این داستان توسط مبادلات، پادکستی که سیستم مراقبت بهداشتی گیج کننده، پرهزینه و اغلب غیرمعمول ما را بررسی می کند.