قوانین غذایی مایکل پولن – یک بررسی

این کتاب کوچک یک راهنمای مبتدی عالی در مورد غذا خوردن است. اگر اضافه وزن دارید یا سال ها رژیم گرفته اید، احتمالاً به این نتیجه رسیده اید که هیچ درمانی فوری برای کاری که در سال های گذشته انجام داده اید وجود ندارد. کاری که پولن انجام می دهد این است که قوانین سریعی را برای غذا خوردن به شما ارائه می دهد که شما را از بسیاری از رژیم های غذایی دورتر می کند. رویه مافین و لاستیک زاپاس ممکن است مد به نظر برسند، اما چندان جذاب یا سالم نیستند. اگر آنها را در حال حاضر در دهه بیست یا سی سالگی خود دارید، با افزایش سن، از دست دادن آنها دشوارتر می شود. بنابراین، زمانی مانند زمان حاضر برای خواندن این کتاب کوچک برای کمک به شروع کار ندارید.

پولان به عنوان یک روزنامه نگار کنجکاو چندین کتاب در مورد غذا نوشته است در دفاع از غذا، معضل همه چیزخوار و پخته شده. سعی کنید یکی را از یک کتابخانه محلی بررسی کنید و تا این زمان سال آینده، ممکن است فقط با شما تماس گرفته شود و به شما بگوید که بیایید آن را بردارید یا دانلود کنید. این کتاب کوچک شاید تنها چیزی باشد که توسط این نویسنده به صورت رایگان در دسترس است و شروع خوبی است.

تغذیه یک علم نسبتا جدید است. شرکت های غذایی از شما می خواهند که خوکچه هندی آنها باشید و غذاهای جدید آنها را امتحان کنید که مطمئناً از یک جنبه “سالم” هستند. آنها با تمرکز بر یک عنصر، ویتامین یا ماده مغذی در یک زمان، سایر مواد مضر را نادیده می گیرند و در نتیجه سردرگمی و سلامت ضعیف را تداوم می بخشند. بنابراین، شرکت های مواد غذایی و جامعه پزشکی با هزینه شما ثروت زیادی به دست می آورند. تنها چیز قطعی این است که با خوردن غذاهای بسیار فرآوری شده، به احتمال زیاد چاق و دیابتی خواهید بود و مستعد بیماری قلبی و سرطان خواهید بود. این نتیجه رژیم آمریکایی است.

پولان همه چیز را با “غذا بخور. نه زیاد. بیشتر گیاهان” خلاصه می کند. اما او ۶۴ قانون به شما می دهد تا شما را به این نتیجه گیری راهنمایی کند. یک قانون خاص که از آن پشتیبانی می کند، قانون ۱۲ است: «از حاشیه سوپرمارکت بخرید و از وسط فاصله نگیرید». این روش دیگری برای گفتن است که میوه و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی و لبنیات بخورید و از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

بنابراین قبل از اینکه رژیم بگیرید، از آنچه در حال حاضر می خورید یادداشت کنید، قوانین پولان را دنبال کنید و ببینید آیا این تفاوتی ایجاد نمی کند. اگر فکر می کنید که تغذیه سالم ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشد، بسیار ارزان تر از آن چیزی است که اگر تغییری ایجاد نکنید به جامعه پزشکی پرداخت می کنید.