مزایای L-Theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز

مزایای L-Theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر به طور مرتب استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. برای کسی آماده هستید که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید؟ L-Theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. اسید آمینه به دلیل توانایی خود در آرامش و آرامش به مردم محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

در اینجا به معرفی مزایای L-Theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز ، و اطلاعاتی که لازم نیست در مورد ایمنی و دوز آن بدانید ، می پردازیم.

L-Theanine چیست؟

L-Theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای سبز و سیاه چای و برخی از قارچها یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما به طور طبیعی مقدار زیادی از این آمینو اسید را در رژیم غذایی خود دریافت نخواهید کرد. بنابراین ، در مکمل ها به شکل متمرکزتر نیز یافت می شود. L-Theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-Theanine چگونه کار می کند؟

بسیاری از مطالعات نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده اند.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی تنظیم کننده خلق و خو مانند GABA می توانند تخریب شوند. L-Theanine برای افزایش سطح آنها به محدوده سالم کار می کند. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر فرستنده های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که احساس استرس را تشدید می کند. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که واکنش استرس بدن را مختل می کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را بهبود می بخشد. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به بهبود تمرکز و آرامش شود.

مزایای L-Theanine

تئانین تمایل دارد توجه را به اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود جلب کند. با این حال ، مزایای L-Theanine باعث احساس آرامش می شود.

بهبود خواب

انسان آرام می خوابد

محققان معتقدند که تئانین دارای اثر ضد اضطراب (یا مهار کننده استرس) بر خواب است. برای اینکه یک خواب با کیفیت خوب اتفاق بیفتد ، بدن باید آرام شود. برخلاف داروهای خواب سنتی ، که دارای اثرات ضد اضطرابی نیز هستند ، L-Theanine باعث بهبود کیفیت خواب بهتر بدون ایجاد آرام بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین منجر به بهبود کیفیت خواب می شود.

مطالعه دیگری اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند پیامد ثانویه استرس باشد ، همین محققان به بررسی تاثیر L-theanine بر کیفیت خواب پرداختند. شرکت کنندگان پس از چهار هفته مصرف مکمل ، مشکلات مربوط به کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلال را مشاهده کردند.

مهارت های شناختی را بهبود می بخشد

تمرکز زن روی کار

ما معمولاً اصطلاحات “زنگ خطر” و “آرام” را که در یک جمله استفاده می شود نمی شنویم. با این حال ، L-Theanine این امکان را فراهم می آورد که در شرایط سخت هم احساس آرامش و هم تمرکز داشته باشید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، بهبود چشمگیری در توجه ، عملکرد و زمان واکنش نشان دادند.

در مطالعه دیگری به اثرات L-theanine هنگامی که با کافئین همراه شد ، دقت بیشتری شد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا در طول یک کار شناختی استرس زا تمرکز بیشتری داشته باشند و دقت را افزایش دهند. همچنین شرکت کنندگان در مطالعه خود بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

استرس را کاهش می دهد

زنان بستنی می خورند

اکثر تحقیقات در مورد L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را بر افراد تحت فشار نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افراد دارای شرایط استرس زا کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند که به طور طبیعی می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-Theanine می تواند آرامش را بدون لاغری ایجاد کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-Theanine می تواند برای افرادی که اغلب احساس استرس می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تینان ممکن است مفید باشد اگر در موارد زیر مشکل دارید:

  • با کیفیت خوب بخوابید
  • به خواب رفتن
  • متمرکز بمانید یا مه مغزی باشید
  • مطالعه یا حفظ اطلاعات
  • هشدار Gefill

عوارض جانبی و دوز L-Theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-Theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک مکمل غذایی ایمن (GRAS) طبقه بندی کرده است. علاوه بر این ، چای هایی که حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه هستند ، بی خطر هستند. علاوه بر این ، چای فواید مفیدی برای سلامتی دارد ، بنابراین آنها همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه معمول شما هستند.

قبل از دم کردن یک فنجان چای ، به یاد داشته باشید که یک فنجان تقریباً 20 میلی گرم ال تیانین را تأمین می کند. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، مکمل تئانین برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که از نظر بالینی دارای دوز موثر است. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200mg l-theanine و همچنین سازگار Ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings ، که حاوی 200 میلی گرم L-Theanine است را برای افزایش آرامش امتحان کنید.

افکار نهایی

L-Theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی برای کمک به مردم در احساس آرامش و آرامش است. بر خلاف همتایان تجویزی خود ، تئانین می تواند بدون ایجاد مخاط ، استرس را تسکین دهد. بسیاری از مطالعات تأثیر Theanine بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کنند. بنابراین کارشناسان آن را به عنوان یک راه حل مطمئن و م toثر برای مقابله با استرس در نظر می گیرند. از آنجا که نتایج به مقادیر بالاتری از L-theanine نیاز دارد ، مکمل ها راهی برای پیشرفت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*