مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است


عوارض مصرف زیاد گوشت قرمز

در این قسمت از سایت دکتر اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، نتایج مصرف بیش از حد گوشت قرمز را بررسی می کنیم تا بتوانید تا انتها با ما باشید. نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد اسید اوریک گوشت در خون افزایش می یابد و باعث نقرس در فرد می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید (هر دو) صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که استفاده از رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی (گوشت قرمز و سفید ، تخم مرغ و غیره) و مصرف زیاد این منابع پروتئینی حیوانی ، باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش ادرار می شود. دفع کلسیم او دریافت که در این مورد انسان می تواند در معرض آثار کمبود کلسیم قرار گیرد.
توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتاً به شکل اوره از طریق کلیه ها (ادرار) دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه نکته ای که در رژیم غذایی مشخص شده است رعایت “کفایت” ، “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید متعادل باشد. برای رفع تمام نیازهای تغذیه ای افراد. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و خوردن زیاد آن توصیه نمی شود. تنوع و رژیم غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد. همچنین باعث می شود غذای مصرفی خوشمزه تر و برای انسان قابل قبول باشد.

مصرف زیاد گوشت قرمز رژیم گیران اصفهانی ممنوع است


بیشتر بدانید: بهترین منبع غذایی ویتامین C (C)


در این زمینه لازم به ذکر است که می توانیم در برخی از غذاها غذاهای دیگر را جایگزین گوشت قرمز کنیم. این مواد حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز هستند. و معایب خوردن گوشت قرمز را ندارند ، به عنوان مثال ، گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی (شیر ، پنیر ، ماست و پنیر) غذاهای سالمی هستند که گاهی می توانیم به جای گوشت از آنها استفاده کنیم.

لوبیا ، که یکی از بهترین مواد برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا غلات بدون نمک (آجیل) ، که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین های عالی برای گوشت قرمز هستند. البته هنگام خوردن حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 و گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه گیری: اگرچه گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی است ، اما گوشت قرمز به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این مقاله نباید به مقدار زیاد مصرف شود. مصرف زیاد پروتئین های حیوانی مجاز نیست.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان ارنتر


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و کمیت و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای صفحه اینستاگرام دکتر کلیک کنید.


محتوای توصیه شده:

7 مکمل و ویتامین ضروری برای پوکی استخوان

مکمل هایی برای مدیریت پوکی استخوان

حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*