نکات جس برای داشتن روحیه متعادل

نکات جس برای داشتن روحیه متعادل


دانستن اینکه افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و برآورد می شود بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد ، یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود تعداد واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نشده است. در بحبوحه همه گیری جهانی ، افزایش اختلال مانند است اضطراب ، استرس و خلق و خوی پایین ، که همه آنها ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و می توانند به علائم افسردگی کمک کنند ، در سراسر جهان بیش از پیش برجسته می شود. Lifeline اخیراً با افزایش 50 درصدی تماس ها به اوج خود در 58 سال گذشته رسید – این همه چیز را در مورد وضعیت سلامت روان ما در حال حاضر نشان می دهد.

من با مشکلات شخصی خود در زمینه سلامت روان روبرو بودم و این چیزی است که من بسیار مشتاق صحبت درباره آن ، حمایت از شخص دیگر و رفع انگ در مورد این موضوع بودم. در طول سفر شفابخش خود ، من چک لیست خود از شیوه ها و ابزارهایی را تهیه کرده ام که واقعاً به من کمک کرده است تا از شرایط سخت تر عبور کنم و روحیه ام را متعادل کنم. امیدوارم این مورد به شما نیز کمک کند.

سطح استرس خود را مدیریت کنید

این کلید یک خلق سالم متعادل است. 8-9 ساعت خواب (ضروری) ، 10 دقیقه تمرین تنفسی و پیاده روی روزانه در طبیعت استرس من را کاهش داده و روحیه ام را بالا می برد.

همه ماکروهای مهم را بخورید

خلق و خوی پایین ممکن است با سطح قند خون ارتباط داشته باشد. اطمینان از این که در هر وعده غذایی کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ، فیبر و سبزیجات کم مصرف می خوریم به تعادل سطح قند خون شما کمک می کند ، که می تواند از خلق و خوی پایدار پشتیبانی کند. در این یادداشت ، از مصرف قندها / کربوهیدراتهای تصفیه شده خود آگاه باشید ، زیرا این می تواند قند خون را کاهش دهد ، که بر روحیه تأثیر می گذارد.

چربی و پروتئین سالم

این مواد مغذی می توانند از تولید کننده های عصبی سالم مانند سروتونین پشتیبانی کنند. بسیار مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

مراقب الکل باشید

جامعه من می داند که من متعادل هستم ، این بدان معناست که من دوست دارم الکل را آگاهانه و معتدل بنوشم. شراب فرانسوی و کوکتل های جین رفتن من هستند. اما باید بدانیم که الکل می تواند تأثیر افسرده کننده ای داشته باشد ، که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از مصرف تأثیر بگذارد. این مهم است که چگونه به الکل واکنش نشان می دهید و عادات خود را بر این اساس تنظیم کنید. برای من ، 2-3 نوشیدنی خوب است ، اما هر چیزی بیش از آن می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

اقیانوسی شنا کرد

هر بار روحیه مرا بالا ببر! از طرف دیگر ، پیاده روی در هوای تازه نیز می تواند روحیه شما را بالا ببرد.

مرزهای رسانه های اجتماعی

این واقعاً بسیار مهم است. من معتقدم که سرازیر شدن اطلاعات و مقایسه در رسانه های اجتماعی می تواند واقعاً بر تولید کننده انتقال دهنده های عصبی مغز ما و در نتیجه خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. ما باید در دنیایی که در آن زندگی می کنیم مرزهایی را تعیین کنیم تا بتوانیم احساس آرامش و آرامش کنیم. قانون شخصی من این است که همه رسانه های اجتماعی را ساعت 830 شب خاموش کنم. حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف می کنم. زندگی من تغییر کرد.

وقت با شوهر و معشوقم

این باعث می شود همیشه ، همیشه بهتر باشم. با این حال ، حتی گفتن “نه” بودن برای ترتیبات اجتماعی در مواقعی که خسته و یا خسته هستم بسیار مهم است.

مکمل

من همچنین دوست دارم 2 برابر مکمل – دوز بالای روغن ماهی و عصاره زعفران – به شما پیشنهاد کنم ، زیرا تحقیقات پشت سر این دو برای بهزیستی ذهنی واقعاً قوی است.

زعفران آخرین عنصری است که باید به آن توجه کنم و از مطالعاتی که انجام داده تحت تأثیر قرار گرفته ام. در میان راه حل های بهبود علائم خلقی تحت بالینی و حمایت از استرس ، محصولات طبیعی مانند زعفران ، گیاهی متعلق به خانواده Iridaceae نیز معروف است Crocus sativus L. به عنوان یک کاندیدای امیدوار کننده نشان داده می شود و برای درمان علائم افسردگی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از پرکاربردترین بینش ها در مورد مزایای زعفران ، فعالیت ضد افسردگی آن است. مطالعات بالینی برای ارزیابی اثر زعفران در افسردگی خفیف تا متوسط ​​در حال انجام است. مطالعات نشان داده است که زعفران م thanثرتر از دارونما است.

به یاد داشته باشید ، پشتیبانی در صورت نیاز به شما در دسترس است

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه در کنار شماست. اگر افکار مضری را تجربه می کنید ، ما شما را تشویق می کنیم که با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و در اسرع وقت با پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) تماس بگیرید و از متخصصان کمک بگیرید. برای شما عشق و مراقبت فراوان ارسال کنید.

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB ، و همکاران. سافران (Crocus sativus L.): به عنوان داروهای ضد افسردگی. J Pharm Bioallied Sciبه 2018 ؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA، Forster J، Khan J، Pouchieu C، Dubreuil S، Gaudout D، Moras B، Pourtau L، Joffre F، Vaysse C، Bertrand K، Abrous H، Vauzour D، Brossaud J، Corcuff JB، Capuron L، Kennedy DO به اثرات مکمل عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به یک عامل استرس زای روانی در بزرگسالان سالم: یک کارآزمایی بالینی تصادفی ، دوسوکور ، موازی. Front Nutr. 2021 1 فوریه ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی عمومیبه ژنو: برآورد بهداشت جهانی. (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی جزئی: مشخصات خطر ، ناتوانی عملکردی ، مراقبت های بهداشتی و خطر ابتلا به افسردگی اساسی. J بر ناآرامی تأثیر می گذارد. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*