نیازی نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. در اینجا آنچه در عوض مهم است ذکر شده است.

نیازی نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. در اینجا آنچه در عوض مهم است ذکر شده است.


در اینجا آنچه باید در مورد “غذاهای فوق العاده فرآوری شده” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و برای خانواده شما چه معنایی دارد.

من یک نسخه کوتاهتر از این پست را برای ستون خود در وبلاگ WebMD’s Food and Fitness نوشتم.

صحبت در مورد “غذاهای فرآوری شده” می تواند من را به سمت پایین بکشد. این به این دلیل است که بسیاری از آن طعم امتیاز را دارد ، به ویژه امتیاز داشتن زمان و منابع لازم برای انجام همه کارها از ابتدا.

توصیه های زیادی در مورد غذاهای فرآوری شده غیر واقعی است ، مانند “از همه چیز در یک بسته اجتناب کنید”. مثل اینکه! مگر اینکه در مزرعه زندگی کنید و تمام روز را در آشپزخانه بگذرانید ، این غیرممکن است.

محصولات ALDI

بنابراین “غذاهای فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که اکثر غذاها به نوعی پردازش می شوند ، حتی بسیاری از غذاها جزء اصلی سالم محسوب می شوند.

فرآوری مانند پاستوریزاسیون باعث ایمن شدن غذا ، حفظ غذا طولانی تر و صرفه جویی در مواد مغذی می شود و آسیاب به این معنی است که می توانید بدون آسیاب کردن آرد خودتان نان یا بیسکویت تهیه کنید. در اینجا اشکال دیگر پردازش وجود دارد:

  • کم آبی بدن
  • هک کردن
  • مخلوط
  • خشك كردن
  • یخ زدگی
  • بسته بندی
  • تخمیر

به عبارت دیگر ، تأثیرگذار اینستاگرام که به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” احتمالاً اکنون یک بشقاب بزرگ از آنها را می خورد!

در اینجا آنچه مهمتر است وجود دارد

یک روش مختصر و مفید برای تفکر در مورد غذا این است گراد از پردازشی که انجام دادند این دسته بندی ها از آنجا نشأت می گیرند طبقه بندی مواد غذایی NOVA:

  • غذاهای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی خود هستند ، یا کاملاً نزدیک هستند. این شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و عدس خشک ، ماست ساده ، آجیل خام ، شیر پاستوریزه و گوشت یخ زده است.
  • غذاهای فراوری شده: اینها شامل چیزهایی با نمک ، شکر یا چربی اضافه شده مانند کنسرو لوبیا و سبزیجات ، پنیر ، کنسرو ماهی تن ، کنسرو میوه و نان تازه است.
  • غذاهای فوق العاده فرآوری شده: آنها مقالاتی هستند که حاوی مواد بیشتری مانند رنگ ها ، تثبیت کننده ها و امولسیفایرها هستند و غذاهای سالم و فرآوری نشده بسیار کمی دارند. اینها شامل غذاهایی مانند کوکی ها ، غلات شیرین ، ناگت مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها کالری بالایی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و به شدت در بازار عرضه می شوند.

صبر کن ، چی؟

شاید متوجه شده باشید که یک جهش نسبتاً قابل توجه از “پردازش” به “پردازش فوق العاده” وجود دارد. این یک سیستم کامل نیست و بسیاری از غذاها در دسته بندی ها قرار می گیرند. غلات سبوس دار فقط با چند ماده یا یک ماست کمی شیرین چطور؟ مطمئناً منطقه خاکستری زیادی وجود دارد.

غذاهای فوق العاده فرآوری شده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما برخی از غذاهای فوق فرآوری شده را می خوریم. محققان می گویند تقریبا 60 درصد از کل رژیم غذایی برای بزرگسالان آمریکایی از غذاهای فوق فرآوری شده تامین می شود. این میزان در بین کودکان آمریکایی (حدود 66 درصد) کمی بیشتر است.

تلاش برای حذف رژیم غذایی (و رژیم غذایی فرزندان) از آنها ، یک تمرین ضروری و محرومیت است. به عبارت دیگر ، موفقیت در پرورش کودکی که هرگز نوشابه یا میان وعده میوه های چرب را لمس نمی کند.

همچنین هنگامی که برخی از غذاهای فوق العاده فرآوری شده را در خانه ذخیره می کنید (ما انجام می دهیم) نیازی به احساس گناه یا شرم نیست. در عین حال ، من فکر می کنم مهم است که بفهمیم چگونه این غذاها می توانند با سلامت هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان مرتبط باشند.

بر اساس مطالعاتی از این قبیل ، هرچه بیشتر از این غذاهای فوق فرآوری شده بخوریم ، از سلامت کمتری برخوردار خواهیم بود:

  • یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا در افرادی که غذاهای فوق فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، میزان سرطان بالاتری یافت شد.
  • یک مطالعه اخیر بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ زودرس در ارتباط با رژیم غذایی فوق العاده فرآوری شده بیشتر است.
  • مطالعه بیش از 9000 کودک انگلیسی مشخص شد که شاخص توده بدنی ، شاخص توده چربی ، وزن و دور کمر در کودکان ، نوجوانان و جوانانی که غذاهای فوق فرآوری شده مصرف می کنند بیشتر است.

برای چی؟ غذاهای فوق فرآوری شده دارای چربی ، نمک و قند بیشتری و فیبر نسبت به فرآوری شده کمتر هستند. محققان می گویند که این عوامل به همراه مکمل های غذایی ، مواد شیمیایی و بسته بندی مواد غذایی و روش های پردازش مانند گرمایش در دمای بالا ، می تواند به مشکلات سلامتی کمک کند.

غذای سالم برای کودکان مبتلا به بریس

با غذاهای فرآوری شده چه کنیم

من درخواست هایی برای اجتناب از غذاهای فوق فرآوری شده شنیده ام ، اما فکر نمی کنم این واقع بینانه باشد-و به نظر می رسد یک دستور العمل وسواس و سرخوردگی است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد لازم را مطالعه کنید. قانون کلی من هرچه ساده تر باشد بهتر است. اگر گزینه هایی وجود داشته باشند که حاوی مواد افزودنی زیادی نباشند و من بتوانم آنها را خریداری کنم ، متداول ترین آنها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر بپزید. چند وعده غذای راحت یک ضرورت در زندگی شلوغ است. در غذاهای یخ زده مانند فیله ماهی سرخ شده یا راویولی منجمد گاهی مشکلی وجود ندارد. اما شما همچنین می توانید به راحتی وعده های غذایی خود را از حداقل فرآوری شده مانند برنج و لوبیا یا سیب زمینی سرخ کرده با یک طرف میوه تهیه کنید.
  • نسخه های خانگی را آزمایش کنید. نوجوان من تسلیم نمی شود پانسمان مزرعه بطری محبوب او (و به خاطر آن سالاد و هویج سبزتری مصرف می کند!). اما او با خوشحالی غذا می خورد سس های کبابی خانگی من، مخلوط ادویه تاکو، شمع های سیب، در ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که من معمولاً از ابتدا انجام می دهم– لیست شما ممکن است متفاوت باشد ، و این خوب است!)
  • به تعادل فکر کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته در مادربزرگ یا چرت خواب آرام ، چند وعده غذایی و میان وعده ساده سرو کنید. به احتمال زیاد ، فرزند شما هنوز هم هوس آن را می کند. اگر فرزندان شما هفته گذشته یک جعبه غلات شیرین قند داشتند ، این هفته از قهوه هایی مانند تخم مرغ ، اسموتی و بلغور جو دوسر لذت ببرید. اگر بچه ها برای ناهار یک پنیر mac-n دارند در جعبه ها ، سیب و گلابی را به عنوان طرف غذا برش دهید.
  • کمی خود را برش دهید. آنچه می خورید اغلب مهم است روی غذاهای کمتر فرآوری شده ، از جمله میوه ها و سبزیجات زیاد ، معمولاً با عرق نه گاهی اوقات هات داگ یا کوکی تمرکز کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*