ورزش ممکن است اثرات واکسن کووید یا آنفولانزا را افزایش دهد


سپس داوطلبان ورزشکار پس از واکسیناسیون به مدت ۹۰ دقیقه دوچرخه ثابت را سوار شدند یا به سرعت راه رفتند، چه در آزمایشگاه و چه در بیرون از پیاده روها در نزدیکی سایت های واکسن کووید. آنها با سرعت کمی چالش برانگیز تمرین کردند و هدفشان این بود که ضربان قلب خود را بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ ضربه در دقیقه نگه دارند. اما محققان همچنین از برخی از داوطلبان واکسن آنفولانزا خواستند که فقط ۴۵ دقیقه سوار شوند تا ببینند آیا تمرین کوتاه‌تر ممکن است به همان اندازه در تقویت ایمنی مؤثر باشد.

از آنجایی که سطح آنتی بادی در هفته‌های پس از واکسیناسیون افزایش می‌یابد، محققان دو و چهار هفته پس از واکسیناسیون مجدداً از همه خون گرفتند. (افرادی که واکسن کووید را دریافت می کنند، دومین واکسن خود را در این مدت دریافت کردند، زیرا واکسن دوم فایزر باید سه هفته پس از اولین واکسن تزریق شود.)

پس از یک ماه، همانطور که انتظار می رفت پس از دریافت واکسن، سطح آنتی بادی همه افراد در برابر آنفولانزا یا واکسن کووید به میزان قابل توجهی افزایش یافت. اما در مردان و زنانی که ۹۰ دقیقه بعد ورزش کرده بودند، بالاترین میزان را داشتند. این پاداش آنتی بادی زیاد نبود. ماریان کوهوت، پروفسور حرکت شناسی و عضو انستیتوی نانوواکسن در ایالت آیووا که بر این مطالعه جدید نظارت داشت، گفت: «اما از نظر آماری قابل توجه بود.

افرادی که ورزش می کردند نیز عوارض جانبی دیگری را پس از تزریق گزارش نکردند. (آنها نیز عوارض جانبی کمتری را تجربه نکردند.)

جالب اینجاست که ۴۵ دقیقه ورزش در این مطالعه برای افزایش آنتی بادی کافی نبود. احتمالاً تمرین کوتاه‌تر سطح مواد مورد نیاز برای تقویت ایمنی از جمله اینترفرون آلفا را افزایش نمی‌دهد. کوهوت گفت.

محققان همچنین آزمایش واکسن آنفولانزا را روی موش‌هایی که پس از آن دویدند یا ثابت ماندند، تکرار کردند. محققان خون آن‌ها را از نظر سطح اینترفرون آلفا بررسی کردند و دریافتند که با ورزش سطح آن‌ها بالاتر می‌رود. اما اگر دانشمندان از نظر شیمیایی تولید این ماده را مسدود کنند، حیوانات اندکی از مزایای آنتی‌بادی بیشتری از ورزش برخوردار می‌شوند، که نشان می‌دهد ورزش تا حدودی با افزایش سطح اینترفرون آلفا تا حدودی پاسخ واکسن را بهبود می‌بخشد.

پس نتیجه نتایج این است که “اگر بعد از واکسیناسیون زمان و مکان امنی برای ورزش داشته باشید”، یک جلسه ورزش متوسط ​​۹۰ دقیقه ای ممکن است پاسخ واکسن شما را بیشتر کند. کوهوت گفت، بدون افزودن عوارض جانبی.