چرا الکل خواب من را به هم می زند؟


برخی از افراد در نزدیکی زمان خواب نوشیدنی می نوشند تا به آنها کمک کند به خواب بروند. اما این می تواند چرخه خطرناکی از اختلال خواب و به دنبال آن نوشیدن زیاد الکل را آغاز کند. دکتر صبرا ابوت، استادیار عصب شناسی در پزشکی خواب در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن، می گوید: «من افراد زیادی را می بینم که خودشان بی خوابی را با الکل درمان می کنند، که قطعاً عمل خوبی نیست. او و دیگر کارشناسان می‌گویند که نوشیدن مکرر الکل در شب می‌تواند الگوهای نگران‌کننده‌ای ایجاد کند که می‌تواند حتی پس از ترک نوشیدن الکل ادامه یابد.

برای کمک به ارزیابی اینکه الکل چگونه بر خواب شما تأثیر می گذارد، کارشناسان یک دوره تنظیم مجدد بدون الکل یا آنچه دکتر مارتین «تعطیلات الکلی» می نامد را توصیه می کنند که حداقل دو هفته طول بکشد. او گفت: درک میزان تأثیر الکل بر خواب شما می تواند بسیار مفید باشد. او گفت بسیاری از افرادی که فکر می کنند بی خوابی دارند، احتمالاً بیش از حد یا نزدیک به زمان خواب نوشیدنی می نوشند.

دکتر مارتین، سخنگوی آکادمی پزشکی خواب آمریکا می گوید: «معلوم است که اگر مشروب نخورند، بهتر می خوابند. او گفت، پس از «تعطیلات»، «آنها فقط می توانند تصمیم آگاهانه ای در مورد میزان و تعداد دفعات مصرف الکل بگیرند».

کارشناسان همچنین پیشنهاد می کنند که در یک منطقه حائل حداقل چند ساعت بین نوشیدن و زمان خواب بسازید. مشروب شب دوست شما نیست. دکتر ابوت گفت: «ممکن است ایده خوبی باشد که چهار ساعت قبل از خواب یک لیوان شراب به همراه شام ​​بخورید. یا شاید نوشیدنی خود را به یک دوره شاد یا دوره پیش غذا محدود کنید.

الکل نیز می تواند برنامه صبحگاهی شما را مختل کند. دکتر آرمین بور، متخصص ریه و پزشک مراقبت های ویژه در مرکز بیمارستان متروپولیتن نیویورک و دانشیار پزشکی در کالج پزشکی نیویورک، گفت: «مردم ممکن است به محرک هایی مانند کافئین روی آورند و یک قهوه بعد از ظهر خوب بخورند.

او گفت: «خوابیدن در شب را سخت می کند. و سپس به مقدار بیشتری از آن آرام بخش نیاز دارید، و سپس پخش می شود و می چرخد ​​و می چرخد.