چگونه از شنا در آب های آزاد بیشترین بهره را ببرید؟



من در دریاچه ای در اوهایو بزرگ شدم و خودم را خوش شانس می دانم که در آب های آزاد راحت هستم. سبک شنای من در آن زمان مناسب یا زیبا نبود، اما می‌توانستم مسافت خوبی را در حین لذت بردن از طبیعت به جای خیره شدن به خط سیاه روی کف استخر طی کنم.

این تجربه ای است که افراد بیشتری باید داشته باشند، اما همچنین ممکن است برای بسیاری ترسناک باشد. با این حال، لزومی ندارد، و با راهنمایی های صحیح، شنا در آب های آزاد می تواند ایمن، سرگرم کننده و در دسترس باشد.

اگرچه من در ماه‌های سرد زمستان در داخل خانه شنا می‌کنم، اما ورود به دریاچه نزدیک خانه‌ام در کلرادو تجربه رضایت‌بخش‌تری را به ارمغان می‌آورد. خورشید را می بینم که از روی آب طلوع می کند، همانطور که شناورها را دور می زنم، صداهای طبیعت را می شنوم و کوه ها را در دوردست می بینم که به سمت ساحل برمی گردم. این شامل حرکت در آب خنک و شیرین نمی شود.

همین امر در مورد سارا بوون شی صدق می‌کند، که هر هفته چندین بار از اواخر آوریل تا پایان اکتبر در برکه‌ای نزدیک خانه‌اش در پورتلند، اوره شنا می‌کند. شی می گوید: «من از بودن در آب های آزاد بسیار لذت می برم. او می‌گوید: «رنگ‌ها، نور خورشید که آب را می‌برد، سرم را می‌چرخانم و گل‌های وحشی، بوته‌های شاه توت و درختان کاج را می‌بینم – هیچ چیز بهتر از این نیست.

و این هم وجود دارد: شنا در آبهای آزاد، هم من و هم شی را کمی از منطقه آسایش خود دور می کند. همیشه قبل از شروع یک شنا در آب های آزاد یک مورد کوچک از اعصاب وجود دارد، اما وقتی از آب بیرون می آیم، به خاطر اینکه شنا را در یک محیط کمی کنترل نشده کامل کرده ام، احساس قدرت می کنم.

هنگام انتخاب نقطه برای اولین تجربه خود، به سراغ آب آرام بروید. به عنوان مثال، یک دریاچه، یک رودخانه با حرکت آهسته یا یک برکه شروع آسان‌تری نسبت به شنا در اقیانوس دارد. و در حالی که هر جامعه ای حوض، معدن یا دریاچه ای در نزدیکی خود ندارد که برای شنا در آب های آزاد مناسب باشد، اگر مال شما دارد، ابتدا قوانینی را که ممکن است در مورد شنا اعمال شود بررسی کنید.

من از یک سقوط بد شنا کردم. بدبختی حالم را بهتر کرد.

در مخزن بولدر در کلرادو در نزدیکی خانه‌ام، هفته‌ای دو بار به یک گروه شنای استاد می‌پیوندم تا شناهای «نظارت‌شده» را انجام دهند. داوطلبان یک مسیر ۱۰۰۰ متری راه اندازی کردند، کارکنان کایاک و تخته های پارو ایستاده و شناگران داخل و خارج را از نظر ایمنی چک می کنند.

جایی که شی شنا می کند، ساختار کمتری دارد. شی می‌گوید: «من و یک دوست به سادگی «چاله‌های شنای محلی» را در گوگل جستجو کردیم و نظرات مردم را در مورد حوضچه‌مان خواندیم. وقتی ما می رویم هیچ نجات غریق وجود ندارد [in] صبح زود، اما این یک قانون ناگفته است که می‌توانید آنجا شنا کنید.»

هنگامی که شی شروع به شنا کردن در حوضچه خود کرد، در نزدیکی ساحل ماند و رفت و برگشت تا احساس امنیت کند. در طول سال‌ها، او به شنا کردن در اطراف حوض در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت عادت کرده است که به او اجازه می‌دهد در حین حرکت، ساحل را ببیند.

شی می‌گوید: «شنا کردن در آب‌های کم‌عمق کاملاً خوب است، اگر این به شما آرامش بیشتری می‌دهد. توپوگرافی آبی را که در آن شنا می کنید یاد بگیرید تا بتوانید در عمقی که ترجیح می دهید بمانید.

مایکل لواتو، مربی سابق شنا و ورزشکار حرفه ای سه گانه در بولدر، می گوید که داشتن ترس یا اضطراب در مورد آب های آزاد غیرعادی نیست. او می‌گوید: «این که چگونه به آن رسیدگی می‌کنید مهم است، بنابراین آن را به صورت عادی در نظر بگیرید.»

لواتو توصیه می کند قبل از ورود به آب های آزاد شرایطی را که با آن مواجه خواهید شد، تمرین کنید. او می‌گوید: «اگر چه می‌شد» را مرور کنید. «اگر نمی توانید پایین را ببینید، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ اگر آنجا وحشت کنید چه؟»

او اشاره می کند که اگر در آب کم عمق هستید، همیشه گزینه توقف و ایستادن وجود دارد. از عمق بیشتری می توانید به پشت خود بچرخید، استراحت کنید و دوباره جمع شوید. اگر در یک سناریوی آب های آزاد سازماندهی شده مانند من شنا می کنید، در صورت نیاز از پشتیبانی نیز برخوردار خواهید بود.

کوین فیتزجرالد، مدیر اجرایی انجمن جهانی شنا در آب های آزاد، می گوید مهارت در سکته های مغزی به غیر از سبک آزاد نیز می تواند مفید باشد. او می‌گوید: «اگر شروع به ترسیدن کرده‌اید، تغییر به کرال سینه یا کرال پشت ممکن است برای شما آرامش‌بخش‌تر باشد. سپس وقتی احساس راحتی کردید می توانید به سبک آزاد برگردید.

“دیدن” یکی دیگر از عناصر کلیدی شنا در آبهای آزاد است – اینگونه است که به جای سرگردانی و اضافه کردن حیاط یا عمق ناخواسته به شنا، در مسیر دلخواه خود باقی می‌مانید. برای این کار لازم است هر چند وقت یکبار سر خود را بلند کنید تا بررسی کنید و در صورت لزوم مسیر را اصلاح کنید.

سیلوسایبین به عنوان درمان سلامت روان؟ این چیزی است که من پیدا کردم.

بسته به جایی که شما شنا می کنید، ممکن است مانند من شناورهایی با موقعیت استراتژیک یا نقطه عطفی مانند شی را مشاهده کنید. لواتو می‌گوید: «هنگام دیدن، جلو بروید و هر ضربه دیگری را نفس بکشید تا کنترل و راحتی به شما بدهد. «سپس وارد یک الگو شوید. من “نفس کشیدن، نفس کشیدن، دیدن” را دوست دارم. ”

فیتزجرالد می‌گوید ممکن است بخواهید تنفس دوطرفه را یاد بگیرید، به این معنی که هنگام شنا آزاد، سر خود را به چپ و راست بچرخانید تا نفس بکشید. او می‌گوید: «اگر در نزدیکی هر قایق‌هایی شنا می‌کنید، می‌توانید به دور از دودهایی که آنها تولید می‌کنند، نفس بکشید. “یا اگر با کلاه های سفید شنا می کنید، می توانید سر خود را از آنها برگردانید. این مهارت خوبی است که در جعبه ابزار خود داشته باشید.»

وقتی صحبت از دنده به میان می آید، دو جفت عینک می خواهید: یکی شفاف، برای روزهای ابری، و دیگری آینه ای یا رنگی، برای روزهای آفتابی. یک کلاه شنای روشن مهم است، بنابراین شما برای هر کسی در ساحل یا در یک کشتی آبی در حال عبور قابل مشاهده هستید، و اگر می‌خواهید یک شناور کمری با رنگ روشن به آن اضافه کنید تا راحت‌تر شوید، درست جلو بروید.

اگر می‌خواهید خودتان را وقف آب‌های آزاد کنید، ممکن است بخواهید روی یک لباس مرطوب سه‌گانه نیز سرمایه‌گذاری کنید. لواتو می گوید: شناوری اضافه شده بدن شما را در موقعیت مناسب برای شنای موثر قرار می دهد و همچنین دید را آسان تر می کند. “اگر طرفدار آب سرد نیستید، شما را گرمتر می کند.”

قبل از رفتن به دریاچه یا حوضچه، چند تمرین در استخر می تواند به شما در آمادگی کمک کند.

لواتو می‌گوید: «با چشم‌های بسته شنا کنید و فقط در مواقع ضروری آن‌ها را باز کنید تا برای بینایی آماده شوید. وقتی به دیوارها رسیدید، فشار نیاورید، و در عوض بدون آن لحظه استراحت به شنا کردن ادامه دهید تا تجربه بیرون از منزل خود را بهتر تقلید کنید.

در نهایت، برای ایمنی بیشتر، اگر شنا نمی‌کنید، بهترین روش این است که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده به شما در ماجراجویی‌های آب‌های آزاد بپیوندد. چه در آب با شما یا به سادگی در ساحل، مجموعه چشم های اضافی مهم است.

«پس از» شنا در آب های آزاد را نیز فراموش نکنید. اگر اوایل یا اواخر فصل است و هوا خنک است، شیا چای داغ و ژاکت و کلاه پشمی می آورد تا بلافاصله پس از بیرون آمدن از آب، آن را بیندازید. او می افزاید: «من هم فوراً لباس شنای خیس خود را عوض می کنم.

با نزدیک شدن به پایان تابستان، من از بازگشت به استخر می ترسم. شی نیز تمایلی به رویارویی با روز اواخر اکتبر ندارد که حوض او برای راحتی بسیار سرد می شود. با این حال، هر یک از ما تا زمانی که دوباره به آب های آزاد بازگردیم، خاطرات خود را حفظ خواهیم کرد.

شی می‌گوید: «این یک فصل است، و شاید این واقعیت که می‌دانم به پایان می‌رسد، آن را بسیار شیرین‌تر کند. “برای من، این یک تجربه جادویی است.”