چگونه خوردن سیر می تواند به سلامت شما کمک کند

این نوع مکمل حاوی آلیسین نیست، اما خواص درمانی سیر را حفظ می کند. بسیاری از مطالعات نشان دهنده فواید آن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا از عصاره سیر پیر شده سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است، سیر گیاهی از خانواده آلیوم (پیاز) است و با پیاز، موسیر و تره فرنگی ارتباط نزدیکی دارد. به هر بخش از پیاز سیر یک حبه می گویند. حدود ۱۰-۲۰ میخک در یک حباب وجود دارد، بدهید یا بگیرید. سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی تند و طعم لذیذش یک ماده محبوب در آشپزی است. با این حال، در طول تاریخ باستان، استفاده اصلی از سیر برای سلامتی و خواص دارویی آن بوده است. دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید آن برای سلامتی ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام خرد کردن، له کردن یا جویدن یک حبه سیر ایجاد می شود. شاید معروف ترین آن ها به نام آلیسین شناخته شود، با این حال، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که تنها برای مدت کوتاهی در سیر تازه پس از برش یا له شدن آن وجود دارد. ترکیبات دیگری که ممکن است در فواید سلامتی سیر نقش داشته باشند عبارتند از دی آلیل دی سولفید و اس آلیل سیستئین. ترکیبات گوگرد موجود در سیر از دستگاه گوارش وارد بدن می شود و در سراسر بدن حرکت می کند و در آنجا اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کند.

خلاصه سیر گیاهی از خانواده پیاز است که به دلیل طعم متمایز و فواید سلامتی آن پرورش داده می شود. حاوی ترکیبات گوگردی است که اعتقاد بر این است که برخی از فواید سلامتی را به همراه دارد. سیر ممکن است سلامت استخوان ها را بهبود بخشد هیچ مطالعه انسانی اثرات سیر بر کاهش استخوان را اندازه گیری نکرده است. با این حال، مطالعات جوندگان نشان داده است که می تواند از دست دادن استخوان را با افزایش استروژن در زنان به حداقل برساند. یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که دوز روزانه عصاره سیر خشک (معادل ۲ گرم سیر خام) به طور قابل توجهی نشانگر کمبود استروژن را کاهش می دهد. نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد. غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است اثرات مفیدی بر آرتروز داشته باشند. به نظر می رسد سیر با افزایش سطح استروژن در زنان فوایدی برای سلامت استخوان دارد، اما مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است. هیچ چیز مانند کمی سیر برای پختن یک غذای سرخ شده، مرغ سوخاری یا پاستا وجود ندارد، اما برای قرن ها گفته می شود که به سلامت شما نیز کمک می کند. تمدن های باستان از سیر برای درمان آسم، اختلالات گوارشی، بیماری های قلبی، عفونت ها، اختلالات تنفسی، تومورها و حتی کرم های روده استفاده می کردند. امروزه ادعاهایی در مورد مزایای سلامتی سیر شامل کاهش فشار خون و کلسترول، اثر ضد التهابی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و سیستم ایمنی قوی تر است.

در حالی که بسیاری از این ادعاها زیاده روی می کنند، شواهدی از برخی مزایای سلامتی وجود دارد. در اینجا چیزی است که باید در مورد این آلیوم تند بدانید و چگونه از مزایای آن بهره مند شوید. آنچه سیر را خاص می کند طعم خوش بو سیر از ترکیبات گوگردی ساخته شده از آلیسین می آید، ماده فعالی که زمانی تصور می شد که مسئول فواید سیر برای سلامتی است. متیو بودوف، استاد پزشکی در موسسه تحقیقات بیومدیکال لس آنجلس که اثرات سیر را بر روی آن مطالعه می‌کند، می‌گوید: اما حدود ۴۰ ترکیب دیگر دارد و “هر تعداد یا ترکیبی از آنها ممکن است مسئول سلامتی آن باشد.” سلامت قلبی عروقی. بیشتر مطالعات در مورد فواید سیر برای سلامتی از مکمل‌های سیر استفاده می‌کردند زیرا دوز ثابتی را ارائه می‌کردند، اگرچه برخی دیگر از پودر سیر، روغن سیر و یک روش ژاپنی برای تهیه سیر استفاده کردند که شامل ورز دادن و پودر کردن سیر له شده همراه با زرده تخم‌مرغ بود. بوداف می‌گوید قوی‌ترین شواهد برای ادعای سلامتی نشان می‌دهد که سیر ممکن است به قلب کمک کند، به‌طور کلی داده‌ها حاکی از کاهش ۱۰ درصدی کلسترول و کاهش ۳ تا ۸ درصدی فشار خون است. او می‌گوید: «این به خوبی قرص‌های کلسترول یا فشار خون نیست، اما مطمئناً تأثیر خوبی دارد.

” اطلاعات بیشتر در مورد غذاهای سالم آیا موز برای شما مفید است؟ ۵ سبزیجاتی که پخته تر هستند آیا هویج برای شما مفید است؟ آیا سبزیجات چلیپایی سالم تر از سایرین هستند؟ برای مثال مروری بر مطالعات منتشر شده در مجله تحقیقات عصبی در ماه مارس به این نتیجه رسید که سیر و برخی از آماده‌سازی‌های مختلف آن (مانند عصاره یا پودر سیر) می‌تواند یک درمان جانبی مفید برای کسانی باشد که قبلاً برای بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت تحت درمان هستند؛ و به طور بالقوه ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۷ شامل تجزیه و تحلیل نه کارآزمایی بالینی با مجموع ۷۶۸ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که روزانه ۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم مکمل سیر را به مدت دو یا سه ماه مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در سطح گلوکز خون ناشتا داشتند. و در یک مطالعه کوچکتر قبلی روی ۵۵ فرد مبتلا به سندرم متابولیک – گروهی از عوامل خطر، مانند چربی اضافی معده یا فشار خون بالا، که باعث افزایش این سندرم می شود. بوداف و همکارانش دریافتند که خطر ابتلا به بیماری قلبی که در مجله تغذیه منتشر شده است، در افرادی که به مدت یک سال روزانه مکمل سیر مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف می‌کنند، پلاک‌های ناشی از بیماری عروق کرونر آهسته‌تر ایجاد می‌شود.

نکته احتیاط اما بسیاری از مطالعاتی که فواید قلبی عروقی را نشان می‌دهند، هرچند دقیق، اندک هستند و هر مطالعه‌ای نشان نمی‌دهد که سیر مفید است. حتی نگرانی وجود دارد که مکمل های سیر ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به بیماری قلبی مضر باشد. یک بررسی تحقیقاتی منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق نشان داد که سیر (همراه با چای سبز، جینکو، جینسینگ و زالزالک) می تواند با اثر بخشی برخی از داروهای قلب تداخل داشته باشد یا عوارض جانبی آنها را افزایش دهد. به عنوان مثال، سیر بیش از حد می تواند خطر خونریزی برای افرادی که از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین (کومادین، پانوارفین) یا رژیم تجویز شده آسپرین استفاده می کنند، ایجاد کند. به گفته مؤسسه ملی بهداشت، ممکن است برخی از داروهای دیگر مانند ساکویناویر، دارویی که برای درمان عفونت HIV استفاده می‌شود، اثربخشی کمتری داشته باشد. نویسندگان این بررسی همچنین خاطرنشان کردند که سیر (و سایر مکمل‌های گیاهی) “شواهد محدودی از فواید” دارد، به این معنی که ممکن است کمک کند اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. این تحقیق حتی برای توانایی سیر در مبارزه با باکتری ها، دفع سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی یا کاهش خطر برخی سرطان ها مانند سرطان معده یا روده بزرگ ضعیف تر است. بوداف در موسسه تحقیقات بیومدیکال لس آنجلس می‌گوید: «این داروها فواید زیادی دارند.

من با تحقیق در مورد فواید قلبی عروقی سیر راحت‌تر هستم، و با درمان سرماخوردگی، عمل به عنوان یک ضد ویروس یا سایر روش‌های درمانی راحت‌تر هستم.» شاید به این دلایل، متخصصان می گویند بهترین راه برای دریافت سیر از حبه تازه است، اگرچه خوردن تازه آن می تواند عوارض جانبی کمی داشته باشد. نفس سیر احتمالاً بدترین آن است، اما برخی افراد پس از خوردن سیر تازه دچار سوء هاضمه می شوند. یک جایگزین کمتر بدبو و راحت‌تر برای معده ممکن است سیر سیاه باشد که تحت گرما و رطوبت شدید به مدت ۱۰ روز کهنه می‌شود و پیازها را سیاه می‌کند و ظاهراً به آلیوم طعم شیرین‌تر و ترش‌تری با ژله می‌دهد. مانند قوام این روند پیری سیر را از شر خواص تند و تحریک‌کننده خلاص می‌کند، اما فواید آن باقی می‌ماند. بودوف می‌گوید سیر بخشی ضروری از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که نشان داده شده است که بهترین نتایج درازمدت را نسبت به هر رژیم غذایی که می‌شناسیم دارد. مطالعات این شیوه غذا خوردن را که بر محصولات، حبوبات، غلات و روغن‌های سالم، با مقادیر کمی ماهی و گوشت تاکید دارد، با کیفیت بهتر زندگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و سلامت مغز در افراد مسن مرتبط دانسته‌اند. می‌توانید از آن برای چاشنی غذای سالم بدون نیاز به نمک استفاده کنید.

فقط مطمئن شوید که به جای نمک سیر از سیر تازه استفاده کنید، که سطح سدیم را افزایش می دهد.” چگونه از سیر بیشترین بهره را ببرید تازه ترین لامپ ها را انتخاب کنید. به دنبال لامپ های چاق با پوست سفت باشید که ساییده، شل و خشک نشده باشد. یا کپک زده است. جوانه زدن نیز نشانه افزایش سن است. بودوف توضیح می دهد که هر چه سیر تازه تر باشد، غلظت مواد فعال آن بیشتر است. اگرچه سیر می تواند ماه ها بماند، اما او می گوید که بهتر است آن را ظرف یک هفته بخورید. او می‌گوید: «اگر بیشتر از آن بروید، می‌توانید با چیزی غیرفعال مواجه شوید.» آن را درست نگهداری کنید. سیر را در جای خنک و تاریک با تهویه مناسب نگهداری کنید تا از کپک زدن یا جوانه زدن آن جلوگیری کنید. آن را خرد کنید. ریز کردن، خلال کردن یا له کردن سیر باعث واکنش آنزیمی می شود که ترکیبات مفید آن را افزایش می دهد. گرما از این واکنش جلوگیری می کند، بنابراین بگذارید سیر حداقل ۱۰ دقیقه قبل از پختن روی تخته برش بماند. تنفس سیر را به حداقل برسانید. بوی سیر می تواند روی نفس خود باقی بماند و توسط ریه ها دفع شود برای یک یا دو روز بعد از خوردن آن. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ در مجله علوم غذایی منتشر شد، نشان می‌دهد که خوردن برگ‌های نعناع خام، سیب یا کاهو بعد از یک وعده غذایی سیر می‌تواند با خنثی کردن ترکیبات گوگرد موجود در سیر که مسئول بوی آن است، کمک کند.