چگونه در مواقع سخت تاب آوری ایجاد کنیم


او گفت که بیش از کودکان، “ما باید روی بزرگسالان تمرکز کنیم.” “این نسل از والدین هرگز با هیچ جنگ جهانی، هیچ تهدید جهانی” به این بزرگی مواجه نشده است. بسیاری از والدین با وجود نگرانی های او مبنی بر اینکه ممکن است برخی از آنها بیش از حد از فرزندان خود محافظت کنند، رنج می برند، که می تواند توانایی طبیعی آنها برای حل مشکلات و سازگاری با ناملایمات را از بین ببرد.

احساسات بوز نگرانی های من و همسرم را در سال ۱۹۸۰ به ذهن متبادر کرد، زمانی که دوقلوهای ۱۰ ساله ما با ثبت نام در یک مدرسه راهنمایی دولتی مواجه بودند که در آن بدرفتاری و تهدیدهای فیزیکی شایع بود. پسرها پیشنهاد ما را برای فرستادن آنها به مدرسه خصوصی در آن سه سال پرتلاطم رد کردند و گفتند: “در مدرسه خصوصی چه خواهیم آموخت؟”

دکتر باس در کتاب جدید خود دستورالعمل هایی را برای افزایش انعطاف پذیری افراد برای غلبه بر ناملایمات و زندگی خوب با وجود تلفات آسیب زا ارائه می دهد. این به نقل از دکتر ویکتور ای. فرانکل، متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک، نویسنده، و بازمانده هولوکاست اتریشی می نویسد: «وقتی دیگر قادر به تغییر موقعیتی نیستیم، به چالش کشیده می شویم تا خودمان را تغییر دهیم.» او توصیه می کند که افراد از هر راهنما در صورت نیاز، بدون ترتیب خاصی، بسته به شرایط استفاده کنند.

جستجوی معنا دشوارترین اصل راهنما برای بسیاری از مردم یافتن معنا، درک از دست دادن و زمانی است که نوعی عمل ممکن نیست. ممکن است به دنبال عدالت باشید، برای هدفی کار کنید، یا وانمود کنید که در تلاش برای اصلاح اشتباه هستید. هنگامی که برادر کوچک دکتر باس بر اثر فلج اطفال درگذشت، خانواده داغدار او خانه به خانه رفتند تا در تجمع دایمز شرکت کنند تا برای تامین بودجه جستجوی واکسن پول جمع کنند.

حس مهارت خود را تنظیم کنید. به جای تلاش برای کنترل درد از دست دادن، اجازه دهید غم و اندوه جاری شود، تا جایی که می توانید ادامه دهید و در نهایت فراز و نشیب های شما بسیار کمتر خواهد شد. ما قدرت نابود کردن ویروس را نداریم، اما قدرت کاهش آن را داریم آی تی بر ما تأثیر می گذارد،» او نوشت.

بازسازی هویت همچنین اتخاذ یک هویت جدید در هماهنگی با شرایط فعلی مفید است. به عنوان مثال، وقتی شوهر دکتر باس بیمار می شود، هویت او به مرور زمان از یک همسر به یک مراقب تغییر کرده است و پس از مرگ او در سال ۲۰۲۰، او به تدریج سعی می کند خود را بیوه ببیند.

عادی سازی تکراری وقتی در مورد از دست دادن شفافیت ندارید، طبیعی است که در مورد نحوه عمل کردن احساس دوسوگرایی کنید. اما دکتر باس می گوید که بهتر است منتظر شفافیت نباشیم. بلاتکلیفی می تواند منجر به بی عملی شود و زندگی را به تعویق بیندازد. بهتر است تصمیمات کمتر از بی عیب و نقصی بگیرید تا هیچ کاری انجام ندهید.