چگونه فرزندان خود را مجبور کنیم ناهار خود را بسته بندی کنند (در نهایت!)

چگونه فرزندان خود را مجبور کنیم ناهار خود را بسته بندی کنند (در نهایت!)


فرزندان خود را به ناهارهای مستقل ببرید! در اینجا پنج مرحله آسان برای کودکان برای تهیه ناهار خود آورده شده است. بگذارید این اتفاق بیفتد!

این پست به عنوان بخشی از مشارکت من با پروژه خانواده سالمبه خوشحالم که بخشی از کمپین Power Your Lunchbox آنها برای فعال کردن بچه ها در آشپزخانه هستم.

اگر می خواهید ، صبح را تصور کنید که هیچ جعبه ناهار در آن بسته بندی نشده باشد. آیا شما:

  • قهوه خود را کمی آرام تر بنوشید؟
  • 15 دقیقه دیگر بخوابید؟
  • آیا مثل همیشه احساس دوستانه یا عجله ای ندارید؟

من یک شب قبل از پاکر بودم. و با بسته کردن ناهار برای بچه هایم ، تهیه آن با هر وعده غذایی بعد از شام بسیار راحت بود. احساس رهایی می کرد!

آموزش چیدن ناهار به فرزندان به شما این امکان را می دهد که کمی آزادی را به دست آورید.

اما همچنین چیز دیگری را ارائه می دهد که کاملاً خاص است. فرزندان شما با آموختن مهارت مهمی در زندگی استقلال و استقلال خود را در آشپزخانه به دست می آورند: چگونه می توانند برای خود غذا آماده کنند. بگذارید این اتفاق بیفتد!

چگونه فرزندان خود را مجبور کنیم ناهار خود را بسته بندی کنند

روز اول: در مورد برنامه با فرزندان خود صحبت کنید

برخی از شما ممکن است فرزندانی داشته باشید که دوست دارند همه کارها را برای خود انجام دهند. یا شاید بچه های شما مثل من باشند و وقتی همه کارها را می کنید خوشحال بنشینند. بنابراین واکنش آنها نسبت به این اخبار ممکن است متفاوت باشد! در اینجا نکاتی وجود دارد که برای به اشتراک گذاشتن با آنها باید در نظر بگیرید:

  • آنها به اندازه کافی بزرگ هستند و توانایی کافی برای ناهار خود را دارند
  • همه اعضای خانواده به اداره خانه کمک می کنند و بسته بندی ناهار خود یکی از راه های این کار است.
  • تهیه ناهار به تنهایی به این معنی است که آنها می توانند بسته بندی خود را انتخاب کنند (با مقداری ورودی از شما)
  • شما ابتدا به آنها کمک می کنید و راه هایی را برای سهولت انجام آن ارائه می دهید
  • اگر آنها برای ناهار چیزهای خاصی می خواهند ، با هم به فروشگاه بروید و خرید کنید

روز دوم: اصول اولیه را به آنها بیاموزید

یکی از دغدغه های اصلی که من از والدین می شنوم این نگرانی است که فرزندانشان وقتی ناهار می گذارند یک جعبه نوار گرانولایی بسته بندی کنند. اما شما می توانید اصول اولیه بسته بندی یک ناهار کامل را به فرزندان خود بیاموزید در حالی که به آنها آزادی کمی در انتخاب اقلام مورد علاقه خود می دهید.

با بچه های خود لیستی از دسته بندی هایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غذاهای غنی از پروتئین و غلات کامل-یا اینکه کدام دسته ها برای نحوه غذا خوردن در خانه بهترین کار را می کنند-و انواع غذاهایی که در هر رده قرار می گیرند ، تهیه کنید. توضیح دهید که یک ناهار متعادل ، که به آنها انرژی می دهد و آنها را برای ناهار در مدرسه سیر نگه می دارد ، حاوی غذاهای دسته های مختلف است.

برای سهولت کار ، من یک نسخه قابل چاپ رایگان برای شما ایجاد کرده ام. برخی از چاپهای بسته بندی ناهار در حال حاضر با انتخاب پر شده اند. من خودم را طراحی کردم تا بتوانید آن را با غذایی که در یخچال و انبار نگهداری می کنید پر کنید. آنها را چاپ کنید ، پر کنید و بگذارید جایی که بچه ها می توانند آنها را ببینند ، مانند یخچال یا درب انبار.

به فرزندان خود بیاموزید که یک ناهار کامل تهیه کنند! بسته رایگان من را برای چاپ چاپ کنید.

چاپ رایگان برای بچه ها برای یادگیری بسته بندی ناهار!

در اینجا نمونه ای از نحوه پر کردن آن آمده است:

  • غذای اصلی: ساندویچ بوقلمون یا ژامبون ژامبون ، PBJ ، باقی مانده در قمقمه ، حمص ، پنیر ، تخم مرغ پخته شده
  • میوه ها: ورقه های پرتقال ، موز ، فنجان میوه ، شکر سیب ، انواع توت ها
  • سبزیجات: هویج ، شلغم ، خیار ، گوجه فرنگی گیلاسی
  • غلات کامل: نان ، بیسکویت ، پیتا ، تورتیلا
  • موارد اضافی: ذرت بوداده ، لوله ماست ، جعبه شیر شکلاتی

این نیز زمان خوبی برای گفتگو با آنها در مورد مواردی است که دوست دارند در ناهار خود ببینند. من همیشه توصیه می کنم با بچه ها در مورد آنچه دوست دارند ، دوست ندارند ، یا از ناهار خود دور می ریزند (یا می برند) گفت وگوی صادقانه داشته باشید. با هم به فروشگاه بروید تا گزینه هایی را انتخاب کنید که احساس خوبی برای هر دو شما ایجاد می کند.

روز سوم: ایستگاه یا ظروف بسته بندی بسازید

کودکان بزرگتر آنچه را که نیاز دارند در آشپزخانه بهتر می یابند. کودکان کوچکتر نیاز به کمی کمک اضافی دارند.

یک ایده این است که اقلام را در مکانی یک طرفه که دسترسی به آن آسان است قرار دهید. مواد بسته بندی ناهار را که کودک به آن نیاز دارد جمع آوری کنید – مانند ناهار ، ظروف ، قمقمه ، بطری آب ، حوله های پارچه ای ، ظروف قابل جابجایی و لوازم جانبی مانند فنجان های مافین سیلیکونی برای به اشتراک گذاشتن ظروف. برای ناهار مورد علاقه ام به فروشگاه آنلاین آمازون من بروید.

برای جعبه های ناهار من یک ظرف را برای ظروف قفسه دار و یک ظرف را برای چیزهای سرد در یخچال نگه می دارم (نحوه عملکرد این دستگاه را ببینید: نحوه ساخت ایستگاه های بسته بندی ناهار |)

اما می توانید آن را به ظروف جداگانه تقسیم کنید. از دسته بندی های قابل چاپ (شبکه ، میوه ، سبزیجات و غیره) یا دسته های خود استفاده کنید و به آنها نشان دهید که از هر بستر چقدر باید انتخاب کنند.

توجه: برای فرزند شما خوب است که با انواع غذاهای مختلف آشنا شود ، اما اجازه دهید در بسته بندی میزان بسته بندی پیش قدم شود. آنها اشتهای خود را بهتر می دانند!

در اینجا چند ایده برای یک ظرف میوه وجود دارد:

  • میوه های کامل مانند نارنگی ، سیب و آلو
  • فنجان میوه و آب سیب
  • میوه های خشک یا خشک بخورید

در اینجا ایده هایی برای یک سطل غذایی پروتئینی آمده است:

همچنین می توانید میان وعده ها و غذاهای جانبی (به همراه فرزند خود) را در ظروف چندبار مصرف بسته بندی کرده و به راحتی جمع کنید. ایده های میان وعده:

  • آشپزخانه ترد
  • میوه خشک شده
  • تریل میکس
  • کراکر
  • ذرت بو داده

روز چهارم: بسته بندی ناهار

با استفاده از نوار فشار و ایستگاه های خود ، با هم ناهار تهیه کنید. اجازه دهید آنها قسمت های خود را انتخاب کنند ، حتی اگر فکر می کنید این مقدار زیاد یا خیلی کم است (آزمایش و خطا بخشی از این فرایند است). در صورت نیاز با پیشنهادات یا یادآوری های ملایم همراه شوید.

به فرزندان خود بیاموزید که ناهار خود را بسته بندی کنند

روز 5: طناب ها را تسلیم کنید

زمان آن رسیده است که کودک شما ناهار خود را بسته بندی کند. سعی نکنید زیاد مخلوط کنید!

هنگامی که آنها به خانه می رسند ، می توانید در مورد اینکه آیا قسمت ها درست بوده اند ، آنچه دوست داشتند و دوست نداشتند و اینکه دفعه بعد می توانند متفاوت انجام دهند ، صحبت کنید. از بازخورد برای بسته بندی مجدد ایستگاه ها یا جعبه های بسته بندی در هر هفته استفاده کنید.

شستشو دهید و تا پایان سال تحصیلی تکرار کنید!

سوالات متداول

کودکان در چه سنی باید ناهار خود را بسته بندی کنند؟

هر کودکی متفاوت است – و شما فرزند خود و توانایی های او را بهتر می شناسید – بنابراین هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. اما اکثر کودکان می توانند بسته بندی را به طور مستقل در دبستان شروع کنند.

حتی نوزادان و کودکان پیش دبستانی که به مهد کودک و پیش دبستانی می روند می توانند به شما کمک کنند تا وسایل را در جعبه های ناهار خود قرار دهید ، یک بسته سرد از فریزر خارج کنید که در دسترس باشد یا به شما در بسته بندی دستور العمل ها کمک کند.

به یاد داشته باشید: هرگز دیر نیست! دبیرستان ها نیز می توانند کار را به عهده بگیرند.

اگر بچه های من ناهار متعادلی نخورند ، چطور؟

من یک ریز مدیریت نوع A هستم ، بنابراین برای اینکه نگران نباشید که بچه های من چه وسایلی را تهیه می کنند ، خیلی نگران هستم.

وقتی متوجه می شوم که ناهار آنها گم شده است ، گاهی اوقات با یک پیشنهاد وارد می شوم.

  • اگر فرزندم یک ساندویچ ، کلوچه ، پاستیل و یک کوکی بسته بندی می کند ، من یک تکه میوه پیشنهاد می کنم.
  • وقتی برای شام هویج می برم ، از فرزندم می پرسم که آیا برای ناهار روز بعد مقداری می خواهد یا نه.

وگرنه سعی می کنم رهاش کنم باور کنید ، ناهارهایی که بچه های من خودشان تهیه می کنند “بی نقص” نیستند. اما آنها در مورد تعادل و اشتهای خود ، در مورد اینکه چه غذاهایی نگهداری می کنند و چقدر نیاز دارند یاد می گیرند.

من می توانم اجزای سازنده ناهارهای سالم را به آنها بدهم و با پیشنهادات گاه به گاه آنها را راهنمایی کنم ، اما در نهایت می خواهم آنها تصمیمات خود را بگیرند – روشی که روزی به تنهایی انجام می دهند.

فرزندان خود را وادار کنید تا ناهار خود را تهیه کنند

اگر بچه های من وسایلی را که می خورند نخورند چه می شود؟؟

من نام بسیاری از والدین را می شنوم که از میزان غذای نپخته در جعبه های ناهار فرزندان خود ناامید شده اند.

البته ، وقتی کودک شما ناهار خود را بسته بندی می کند ، باید مقداری از این زباله ها را کاهش دهد ، زیرا آنها نوع غذای مورد علاقه خود را بسته بندی می کنند و قسمت هایی که به آنها احساس درست می دهد.

من همیشه والدین را تشویق می کنم که در مورد غذاهای نپخته با فرزندان خود صحبت کنند – از دیدگاه کنجکاو و آرامش بخش. آیا زمان ناهار خیلی کوتاه است؟ آیا آنها با بسته یا ظرف مشکل دارند؟

اگر هنوز غذا دست نخورده به خانه می آید ، آنچه در جعبه ناهار آنها وجود دارد در خانه ، مانند سبزیجات هنگام شام یا میوه تازه در میان وعده بعد از مدرسه ، سرو کنید.

کمک! بسته بندی ناهار بچه هایم ، صبح را به جای اینکه کمتر صبح کند ، شلوغ تر می کندبه

با فرزندان خود صبور باشید و بدانید که این یک فرایند است. ابتدا باید به آنها کمک کنید ، سپس به آرامی از تصویر خارج شوید. اگر بسته بندی صبحگاهی بسیار استرس زا است ، از فرزندان خود بخواهید شب قبل ناهار خود را بخورند (یا بهتر بگوییم ، درست بعد از شام ، زمانی که آشپزخانه هنوز پر از غذا است و غذای باقی مانده برای بسته بندی آماده است).

جعبه های ناهار مورد علاقه من - تغذیه مادر واقعی

فرزندم دیر کار می کند و زمانی برای بسته بندی نداردبه باید چکار کنم؟

از یک سو ، کودکان سرانجام باید با پیامدهای ضعف مدیریت زمان روبرو شوند ، چیزی که همه ما باید در زندگی با آن مقابله کنیم. هنگام خرید ناهارهای مدرسه یک شبکه ایمنی برای صبح ها هنگام بسته بندی وجود ندارد ، که منطقی است (مخصوصاً برای کودکان بزرگتر).

از سوی دیگر ، من سعی می کنم به فرزندانم کمی لطف کنم. چند صباحی بوده است که کسی از چیزی ناراحت است یا واقعاً از خواب بد بیدار شده است ، بنابراین برای کمک به آنجا آمدم. اما این یک استثنا است ، نه یک قاعده.

درباره همکار من: پروژه خانواده سالم

من متخصص تغذیه ثبت شده برای پروژه خانواده سالم، یک سازمان بازاریابی علت ایجاد نسل سالم تر. از زمان تأسیس آنها در سال 2002 ، آنها بیش از 7 میلیون دلار برای کمک به کودکان و خانواده ها جمع آوری کرده اند.

برای کمپین سالانه Power Your Lunchbox ، شش مارک بهداشتی-Bee Sweet Citrus ، Crispy Green® ، Nature Fresh Farms ، Pero Family Farms® ، Shuman Farms ‘Real Sweet® و Yo Quiero! 12-ginn $ 12،000 un بنیاد United Fresh Start، یک سازمان غیر انتفاعی بر افزایش دسترسی کودکان به میوه ها و سبزیجات تازه تمرکز کرده است.

ایده های بیشتری برای بسته بندی ناهار می خواهید؟ شما می توانید بسیاری از دستور العمل های آماده جعبه ناهار و ایده های بسته بندی را روی آنها تهیه کنید صفحه ناهار خوری خود را فعال کنیدبه



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*