سونی قیمت بسیاری از محصولات از جمله دوربین‌هایش را در ژاپن 14 درصد از اول فوریه افزایش می‌دهد


سونی امروز اعلام کرد که افزایش ۱۴ درصدی قیمت لیست بلندبالایی از محصولات را اول فوریه اعمال خواهد کرد. این فهرست شامل سری دوربین های آلفا و لنزهای قابل تعویض است.

سونی با استناد به طیف وسیعی از عوامل خارجی می‌گوید مجبور به این کار بوده است. این فهرست شامل تلویزیون های براویا، پخش کننده های بلوری، نوارهای صوتی، سیستم های سینمای خانگی، ویدئو پروژکتورها و تجهیزات صوتی شخصی مانند هدفون، بلندگوهای گردنی و رادیو نیر می‌شود.

این فهرست شامل دوربین های دیجیتال تک لنز، لنزها، دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال و دوربین های عکاسی با لنز ثابت هم می‌شود.

این شرکت گغته: «با توجه به تأثیر محیط خارجی اخیر و از آنجایی که هزینه مواد خام، تولید و توزیع افزایش یافته، بنابراین قیمت  را اصلاح خواهیم کرد.»

سونی قیمت تمامی این محصولات را ۱۴ درصد افزایش خواهد داد. در سپتامبر گذشته هم قیمت اکثر این محصولات تا ۸ درصد بود افزایش یافته بود، اگرچه تلویزیون‌های براویا از دور اول افزایش قیمت در امان ماندند.

حالا باید دید در بازار جهانی و بازار بزرگ آمریکا عملا این افزایش قیمت‌ها چطور و چه زمانی اعمال می‌شود.

البته سونی تنها شرکت افزایش‌دهنده قیمت نیست و  اکتبر گذشته، یکی از شرکت‌های تابعه Canon تصمیم گرفت قیمت‌ها را در ژاپن به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برخی از آنها شامل مجموعه ای از لنزهای RF و EF هستند که ۲ بار قیمت آنها افزایش یافته است.