۵ راه اثبات شده برای کاهش وزن سریع طبق علم

راه های اثبات شده برای کاهش وزن سریع طبق علم

اگر به این فکر می کنید که چگونه سریع وزن کم کنید، به جای درستی آمده اید. بسیاری از راه‌هایی که برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند، چندان مؤثر نیستند. بهترین راه برای کاهش وزن این است که ببینید علم در مورد آن چه می گوید. از این گذشته، علم در مورد اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی تأثیرگذار نیست.

در زیر راه های اثبات شده برای کاهش وزن سریع آورده شده است.

روزه متناوب

یکی از محبوب ترین راه های کاهش وزن در یک هفته، روزه داری متناوب است. روش کار به این صورت است که شما در روزه های کوتاه مدت شرکت می کنید یا کالری خود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید. مطالعات نشان داده اند که وقتی تا شش ماه ناشتا باشید، به کاهش وزن باورنکردنی دست خواهید یافت.

سه روش رایج روزه داری متناوب وجود دارد. اینها هستند:

• روزه داری متناوب – شما فقط یک روز در میان روزه کامل می گیرید.

• ۵:۲ روزه – شما دو روز از هفته را روزه می گیرید، اما همچنان می توانید در روزهای روزه داری حدود ۵۰۰ کالری مصرف کنید.

• ۱۶:۸ روزه – شما ۱۶ ساعت ناشتا هستید که فقط یک پنجره هشت ساعته غذا خوردن باقی می ماند. عموماً این پنجره از ساعت ۱۲ شب تا ۸ شب باز است.

خوردن ذهن آگاهانه را تمرین کنید

یکی دیگر از روش های علمی برای از بین بردن سریع چربی شکم این است که آگاهانه غذا بخورید. برای تمرین غذا خوردن آگاهانه، اساساً به نحوه غذا خوردن خود توجه زیادی می کنید. شما می توانید از غذای خود بیشتر لذت ببرید و آن را بهتر بجوید تا مواد مغذی بیشتری دریافت کنید.

برخی از راه‌هایی که می‌توانید غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید شامل موارد زیر است:

• سر یک میز بنشینید و غذا بخورید. از غذایی که می خورید آگاه شوید و از آن لذت ببرید!

• در حین غذا خوردن از شر هرگونه مزاحمت خلاص شوید. این بدان معناست که از تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه یا تلفن خود استفاده نکنید.

• آهسته تر غذا بخورید. زمانی که در حال جویدن غذا هستید وقت بگذارید. طعم ها را بچشید. معده قبل از اینکه مغز ثبت کند که پر است پر می شود. آهسته‌تر غذا خوردن به شما امکان می‌دهد با معده خود هماهنگ بمانید.

• غذاهای سیر کننده بخورید. وقتی از خوردن غذاهایی با کالری خالی اجتناب می کنید و گزینه هایی را انتخاب می کنید که سرشار از مواد مغذی مفید هستند، گرسنگی خود را برای مدت طولانی تری برطرف می کنید.

شکر و کربوهیدرات تصفیه شده کمتر بخورید

رژیم غذایی مرسوم که اکثر مردم امروزه می خورند شامل مقدار قابل توجهی شکر تصفیه شده و کربوهیدرات است. این یک راه مطمئن برای جمع کردن پوندهای ناخواسته اضافی است. غذاهای فرآوری شده معمولاً بزرگترین مقصر هستند، مانند برنج سفید و نان. شما می توانید آنها را به سرعت هضم کنید، اما به همان سرعت به گلوکز تبدیل می شوند.

دلیل این مشکل این است که گلوکز وارد جریان خون شما می شود و هورمونی به نام انسولین را درگیر می کند. نقش انسولین ذخیره چربی در بافت چربی است که منجر به افزایش وزن ناخواسته می شود.

اگر می‌خواهید چربی‌های شکم خود را سریع از بین ببرید، باید در مورد حذف قندهای تصفیه‌شده و کربوهیدرات‌ها از زندگی‌تان سختگیرانه عمل کنید. جایگزین های سالم تری را انتخاب کنید که علم به کاهش وزن کمک می کند، از جمله:

• غذاهای سبوس دار

• میوه

• آجیل

• دانه

• دمنوش های گیاهی

• آب دم کرده میوه

• اسموتی های مبتنی بر آب

اگر به دنبال چگونگی کاهش وزن سریع هستید، همه اینها جایگزین های خوشمزه ای هستند.

فیبر بیشتری بخورید

فیبر رژیمی معمولاً از کربوهیدرات هایی که در کربوهیدرات ها یافت می شود به دست می آید. هضم آنها در روده کوچک غیرممکن است، با توجه به سختی آنها، که در تضاد با قندهای تصفیه شده و کربوهیدرات است. وقتی فیبر بیشتری می خورید، سریعتر احساس سیری می کنید، که اگر بخواهید بدانید چگونه در یک هفته یا بیشتر وزن کم کنید، عالی است.

چند نمونه از غذاهایی که فیبر زیادی دارند به شرح زیر است:

• نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند

• گذشته گندم کامل

• جو دوسر

• میوه ها

• سبزیجات

• نخود فرنگی

• لوبیا

• آجیل

• دانه

روده سالم را حفظ کنید

تحقیقات در مورد باکتری های روده اخیراً نشان داده است که به معنای واقعی کلمه به عنوان “مغز دوم” عمل می کند که مسئول “احساس روده” است که گاهی اوقات شما دریافت می کنید. شما واقعاً می توانید با روحیه خود فکر کنید! در واقع تعداد باکتری ها در بدن شما بیشتر از سلول هاست. متعادل و سالم نگه داشتن باکتری های روده نقش مهمی در وزن شما دارد.

باکتری‌های روده وجود دارند که به شما انرژی می‌دهند در حالی که برخی دیگر منجر به ذخیره چربی بیشتر و افزایش وزن می‌شوند.

اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید وزن شکم خود را سریع کم کنید، باید میزان باکتری های مفید در روده شما را افزایش دهید. برای حمایت از رشد آن باکتری خوب روده اقدامات زیر را انجام دهید:

گیاهان بیشتری بخورید. میوه ها، سبزیجات و غلات را بارگیری کنید. این مقدار فیبر مصرفی شما را افزایش می دهد و تنوع بیشتری را به باکتری های روده شما وارد می کند. در واقع، غذاهای گیاهی مانند سبزیجات باید حدود ۷۵ درصد از رژیم غذایی شما را تشکیل دهند.

غذاهای تخمیر شده بخورید. در غذاهای تخمیر شده باکتری های خوب زیادی وجود دارد که می توانند رشد باکتری های بد را نیز کاهش دهند. برخی از گزینه های فوق العاده کیمچی، ماست و میسو هستند. این غذاها دارای پروبیوتیک هایی هستند که تعداد باکتری های خوب را در روده شما افزایش می دهند.

غذاهای پری بیوتیک بخورید. غذاهای پری بیوتیک رشد و فعالیت باکتری های مفیدی را که به کاهش وزن کمک می کنند، افزایش می دهند. این غذاها معمولاً میوه ها و سبزیجات هستند، به ویژه پیاز، سیر، موز و آووکادو. همچنین می توانید فیبر پری بیوتیک را در غلاتی مانند جو دوسر پیدا کنید.

شروع به از دست دادن آن پوند

اکنون که می دانید چگونه در یک هفته وزن کم کنید و چگونه وزن شکم خود را سریع کم کنید، توپ در زمین شماست. علم بر این است که چه غذاهایی به کاهش وزن شما کمک می کنند و همچنین چه نوع تغییراتی در سبک زندگی می توانید برای کاهش وزن ایجاد کنید.

برای شروع، یکی از این پنج راه اثبات شده برای کاهش وزن سریع را انتخاب کنید و آنها را امتحان کنید. انجام کارهای بیش از حد به یکباره ممکن است طاقت فرسا باشد که در نهایت می تواند نتیجه معکوس به شما بدهد. هنگامی که با یک روش به موفقیت رسیدید، به سمت استفاده از روش دیگر و سپس روشی دیگر بروید. از کاهش وزن جدید خود لذت ببرید!

این ویدئوی تکان دهنده را ببینید