۸ درس در مورد شهود از غذا خوردن از چالش Eat Well


من این نکته را دوست دارم تا یک وعده غذایی روزمره را به یک جشن تبدیل کنم. ایجاد یک غذای رنگارنگ و اشتها آور و لذت بردن از لذت آشپزی و غذا خوردن، همگی راه هایی برای تمرین غذا خوردن آگاهانه هستند. مطالعات نشان می‌دهد که مزایای سلامتی غذا خوردن به سبک مدیترانه‌ای، که شامل سبزیجات، روغن زیتون و غذاهای دریایی فراوان است، احتمالاً با تمایل مردم منطقه به لذت بردن و مزه کردن غذایشان تقویت می‌شود و هر وعده غذایی را به جشنی تبدیل می‌کند. دوستان و خانواده.

بسیاری از خوانندگان متوجه شده اند که عادت دارند هنگام غذا خوردن به تلفن خود نگاه کنند، مطالعه کنند، کار کنند یا تلویزیون تماشا کنند. در حالی که لذت بردن از غذا هنگام تماشای Super Bowl یا در طول یک شب فیلم خانوادگی هیچ اشکالی ندارد، بهترین راه برای رسیدن به غذا خوردن آگاهانه زمانی است که تمرکز شما بر روی وعده غذایی باشد.

یکی از خوانندگان به اشتراک گذاشت: “بزرگترین لحظه من هنوز: کم کردن سرعت و حضور واقعی در هنگام غذا خوردن.” من گوشی یا کتابم را جای دیگری می‌گذارم و فقط روی طعم، بو، بافت و ظاهر غذای خود تمرکز می‌کنم. وقتی غذا را می‌چشم بیشتر لذت می‌برم!

تعدادی از خوانندگان این نکته را به اشتراک گذاشتند و خاطرنشان کردند که هنگامی که از عادات غذایی خود بیشتر آگاه شدند، متوجه شدند که تمایل دارند قبل از اتمام جویدن یک چنگال جدید غذا بخورند. یادگیری نحوه قرار دادن چنگال در بین لقمه ها به آنها کمک کرد تا به جای لقمه بعدی، روی طعم و بافت غذای خود تمرکز کنند. موضوع ثابتی که از خوانندگان شنیده‌ام این است که خوردن آگاهانه به آن‌ها کمک می‌کند سر میز شام از سرعت خود کم کنند و به آنها بفهمانند که با چه سرعتی غذای خود را می‌خورند، عادتی که اغلب در کودکی یاد گرفته‌اند.

تعدادی از خوانندگان به ما گفتند که استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر به آنها کمک کرد تا غذاهای کوچک‌تری سرو کنند و سیگنال‌های گرسنگی و سیری خود را تنظیم کنند. با ظروف کوچکتر، اگر هنوز گرسنه هستید، ثانیه ها همچنان یک گزینه هستند.

یکی از خوانندگان به اشتراک گذاشت: “ظروف غذاخوری آمریکایی بسیار بزرگ است، و پر کردن بشقاب واقعا آسان است.” بسیاری از ما همچنین توسط والدینمان آموزش دیده ایم که ظرف هایمان را تمیز کنیم، بنابراین وقتی سیر هستیم دست از غذا نمی کشیم.»

توجه به نشانه های گرسنگی به خوانندگان کمک کرد تا متوجه شوند که بهتر است در هنگام گرسنگی به خرید غذا نپردازند. مطالعات نشان می دهد که وقتی مردم با معده خالی خرید می کنند، غذای بیشتری نمی خرند – آنها غذاهایی با کالری بالاتر و غذاهای سالم کمتر می خرند. این به این دلیل اتفاق می افتد که مغز ما در هنگام گرسنگی نسبت به “پاداش دادن” غذاهای شیرین و خوش طعم واکنش بیشتری نشان می دهد.